اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221906113

شکسته شدن تاریخی 20 ساله برای ساماندهی کشف‌رود

کد: 13951028221906113

https://goo.gl/h3rbXE

، مشهد , (اخبار رسمی): کشف‌رود، نام رودخانه‌ای در شهر مشهد که در روزگاری محل گذر بازرگانان و تجار از مرو و هندوستان و چین بوده و تاریخی با بیش از شهر توس را در خود جای داده و از طرفی محلی برای تفریح مردم و استفاده از طبیعتی پاک در دوران‌های مختلف تاریخ برای مردم بوده است.

شکسته شدن تاریخی 20 ساله برای ساماندهی کشف‌رود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری مشهد، اگر حتی ریالی هم کمک نشود خدمت به مردم شهر به خصوص حاشیه‌نشینان را افتخاری برای خود می‌دانیم و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.
اما متأسفانه طی دهه‌های گذشته این رودخانه مورد بی‌توجهی قرار گرفت به گونه‌ای که در سال‌های اخیر به دلیل ریخته شدن فاضلاب‌ها در کشف رود دیگر حتی توان راه رفتن در کنار این رودخانه تاریخی را نیز نمی‌توانست تحمل کرد.
البته نکته‌ای مهم و بسیار اسفناک استفاده کشاورزان اطراف این رودخانه از آب آلوده کشف‌رود برای کشت صیفی‌جات و سبزیجات بوده که این اقدام سبب بیماری‌های پیدا و پنهان زیادی در کلان‌شهر مشهد شده است.
اما شورای چهارم و شهرداری مشهد کمر همت را بست تا بار دیگر کاری را که در هیچ دوره از مدیریت شهری و تاریخ شوراهای مشهد رخ نداده بود را عملیاتی کند و دست به اقدامی بزرگ زد اقدامی که شهروندان امروز و آینده از آن بهره خواهند برد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که ساماندهی کشف‌رود بر عهده آب منطقه‌ای بوده اما این مشکل شهر بعد از سال‌ها امروز توسط مدیریت شهری مشهد در حال ساماندهی است به گونه‌ای که 180 کف‌کش که برای آبیاری سبزی استفاده می‌شد از این کال جمع‌آوری و بیش از 100 هکتار از کال کشف‌رود نیز درختکاری شده و تا پایان سال به 180 هکتار می‌رسد.
شاید در طی دو دهه گذشته کسی فکر نمی‌کرد بتوان کال کشف‌رود را ساماندهی کرد اما با همت شورای چهارم و شهرداری مشهد امروز چهره کال کشف رود متحول شده و امیدواریم در دوره‌های بعدی شورای شهر نیز این مسیر ادامه یابد.
باید توجه داشت که در این مسیر نباید شهرداری مشهد تنها گذاشته شود و با اینکه بارها از تصویب کمک 160 میلیارد تومانی دولت برای ساماندهی کشف‌رود بحث می‌شود، هنوز هیچ بودجه‌ای برای این ساماندهی عظیم تخصیص داده نشده اما با همه این حال کار شورای چهارم و شهرداری مشهد ساماندهی و ساختن است و اگر حتی ریالی هم کمک نشود خدمت به مردم شهر به خصوص حاشیه‌نشینان را افتخاری برای خود می‌دانیم و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه