اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028222135638

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

اجرای دقیق و بدون هزینه طرح رجیستری

کد: 13951028222135638

https://goo.gl/7EQVb6

، تهران , (اخبار رسمی): رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یکصد و شانزدهمین جلسه اعضای اصلی این ستاد بر تسریع اجرای طرح رجیستری تلفن همراه بدون زحمت و هزینه برای مردم تأکید کرد.

اجرای دقیق و بدون هزینه طرح رجیستری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکصد و شانزدهمین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاه‌های عضو ستاد، به بررسی دستورالعمل نحوه گردآوری و جمع بندی آمار و اطلاعات دستگاه های مختلف و اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، اختصاص داشت.

در این جلسه حبیب اله حقیقی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این دستورالعمل نکات مهمی مد نظر قرار گرفته که نشان دهنده اهمیت موضوع آمار است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های سامانه باید با محتوای آمار تطابق داشته باشد افزود: دستگاه های عضو ستاد با اعلام نظرات خود در این رابطه اشکالات را به حداقل رسانند تا این دستورالعمل مورد وفاق همه اعضاء باشد.

همچنین حقیقی با بیان اینکه طرح رجیستری نیز باید دقیق، بدون ایجاد مشکل و هزینه برای مردم اجرایی شود، گفت: در مورد این طرح گام‌های محکم و موثری برداشته شده و مشکل عمده ای در میان نیست.

وی خواستار اجرای کنترل شده و منطقه ای این طرح شد و افزود: رجیستری باید در اسرع وقت برای موارد خاص یا برخی از انواع گوشی ها اجرا شود تا در مدت تعیین شده به اجرای کامل درآمده باشد و 100 درصد کشور را پوشش دهد.

در این جلسه عبادی معاون فرهنگی و پژوهش ستاد، به ارائه دستورالعمل نحوه گردآوری و جمع بندی آمار و اطلاعات دستگاه های مختلف پرداخت.
وی با بیان اینکه یکسان سازی دریافت آمار و اطلاعات ، حسب قانون صورت می پذیرد، گفت: این دستورالعمل وظایف هر دستگاه را برای تولید و ارائه آمار و اطلاعات تعیین می‌کند.
عبادی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی آماری قاچاق کالا و ارز باعث تقویت و ارتقای صحت، دقت و به هنگام سازی آمارهای رسمی و ثبتی قابل استفاده در ارائه آمار قاچاق و اطلاعات مرتبط با قاچاق خواهد شد.

در ابتدای جلسه نیز فلاح جوشقانی، نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه اقدامات انجام شده در رابطه با بررسی مراحل فنی و اجرایی موضوع رجیستری پرداخت.
وی با اشاره به اینکه 120 میلیون سیم کارت در کشور وجود دارد که 80 میلیون آن فعال است، گفت: در حال ایجاد بانک اطلاعاتی کاملی از IMEI های موجود هستیم.
فلاح با بیان نیازمندی ها و انتظارات این طرح، افزود: این طرح به نحوی اجرا خواهد شد تا کمترین تأثیر بر کاربران شبکه و اپراتورهای تلفن همراه داشته باشد و از هرگونه پیچیدگی پرهیز شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]