اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951029222646113

با همکاری شهرداری مشهداجرایی می شود

طراحی شهری خیابان‌های منتهی به حرم رضوی

کد: 13951029222646113

https://goo.gl/vZgQQr

، مشهد , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای پروژه‌های عملیاتی طراحی شهری چهار خیابان منتهی به حرم مطهر، طراحی شهری خیابان امام خمینی(ره) و تهیه طرح ویژه برای توس با همکاری شهرداری مشهد خبر داد.

طراحی شهری خیابان‌های منتهی به حرم رضوی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا اخوان عبداللهیان اظهار داشت: ازجمله پروژه‌های پیگیری شده در اداره کل راه و شهرسازی مشتمل بر طرح‌های مطالعاتی، پژوهشی و پروژه‌های عملیاتی با مسوولیت شرکت عمران و بهسازی و اداره کل راه و شهرسازی، شامل شهرداری مشهد و پروژه‌های توس و ساماندهی باغ نادری با تولی گری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.
وی ادامه داد: همچنین از جمله پروژه‌های عملیاتی که این اداره کل در دست اقدام دارد، می‌توان به طراحی شهری چهار خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی، طراحی شهری خیابان امام خمینی(ره) و تهیه طرح ویژه برای توس اشاره کرد.
همچنین پیگیری طراحی و اجرای کوچه باغ حسن خان و محله کشمیری‌ها در بافت پیرامون حرم مطهر و تملک برخی از خانه‌های تاریخی و آثار ثبتی به منظور حفظ و احیای آنها نیز از طریق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در حال پیگیری است و تا پایان امسال انجام می‌شود.
وی افزود: محور خیابان ارگ نیز با توجه به وقوع آثار تاریخی متعدد، رویداد مکان‌های ویژه و نقش مهم آن در ساختار کالبدی مشهد قدیم و تاثیر آن در دوره گذار سنت از مهمترین فضاهای شهری مستلزم طراحی و برنامه‌ریزی به نظر می‌رسد که برای آن برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.
اخوان عبداللهیان با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های معماری، شهرسازی و مرمت محورهای مصوب شورای راهبردی این طرح تامین شده است، عنوان کرد: همچنین ما توانستیم در سال ۹۵ برای اولین بار در کشور ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه نشینی در کلانشهر مذهبی مشهد دریافت کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: ۲۷ پهنه شامل ۵۲ محله در مشهد دارای بافت ناکارآمد هستند که مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۵۳۴ هزار نفر را شامل می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه