اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951029222945617

راه اندازی مرکز جامع علمی- کاربردی در قشم

کد: 13951029222945617

https://goo.gl/uUK26M

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر هیئت امنا و رییس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور از امکان راه اندازی مرکز جامع علمی کاربردی با محوریت فرهنگ و هنر در منطقه آزاد قشم خبر داد.

راه اندازی مرکز جامع علمی- کاربردی در قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمد سلطانی فر روز چهارشنبه در چهارمین همایش سراسری مدیران مراکز دولتی فرهنگ و هنر در قشم با بیان این مطلب گفت: با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم آماده ایم مرکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر را در این جزیره راه اندازی کنیم.

وی افزود: راه اندازی این مرکز به رشته های فرهنگی و هنری محدود نخواهد شد بلکه این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور، مرکزی جامع در قشم ایجاد شود که بتواند رشته های مورد نیاز این جزیره را در بر بگیرد.
رییس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور گفت:  براساس یک نیازسنجی دقیق می توان رشته های مرتبط با صنایع فعال و توسعه محور در قشم را راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون 113 هزار نفر دانشجو در 101 مرکز علمی – کاربردی در 19 استان کشور مشغول تحصیل هستند که از این میان 21 مرکز دولتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و  15 مرکز هم زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند.
سلطانی فر بیان کرد: شش مرکز دیگر هم در قالب دانشکده خبر فعالیت می کنند و سایر مجموعه ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند.
همایش دو روزه رییسان دانشکده های علمی- کاربردی فرهنگ و هنر و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی مسایل و مشکلات پیش روی فعالیت آنها در حال برگزاری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]