کد: 13951102223735926

کنسرتی که به آتش‌نشانان شهید تقدیم شد

کد: 13951102223735926

https://goo.gl/6GnDbB

، تهران , (اخبار رسمی): ستاد جشنواره موسیقی فجر، اجرای دیشب ارکستر ملی را به همه آتش نشانان فداکار و ملت داغدار ایران تقدیم کرد.

کنسرتی که به آتش‌نشانان شهید تقدیم شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران،ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری بعد از اولین اجرای خود در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت این بار در سالن برج میلاد روی صحنه رفت.

این اجرای ویژه مهمانانی ویژه نیز داشت که از جمله آنها حمید چیت چیان، وزیر نیرو، استاد عباس خوشدل (آهنگساز «نیلوفرانه ها)، فرزاد طالبی (مدیر کل دفتر موسیقی)، سیروس الوند (کارگردان سینما)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه ی هنرمندان)، علی عزیزی (دبیر کانون ناشران خانه ی موسیقی)، بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی) و ناصر ایزدی (رهبر ارکستر مهر) بودند.

رپرتوار این کنسرت، دربردارنده همان قطعه‌هایی بود که در کنسرت سه شب پیش ارکستر ملی در تالار وحدت اجرا شده بود؛ بدین ترتیب که در بخش نخست، اوورتور «آوار» (ساخته ی فریدون شهبازیان)، «نیلوفرانه»، «بهشت یاد»، «در هوای تو»، «کوی بی نشان» (هر چهار از آثار استاد عباس خوشدل) و نیز «قطعه ی معروف «سبکبال» (از ساخته های استاد حسین دهلوی) اجرا شد.

در بخش دوم کنسرت نیز «شور عشق 1»، «شور عشق 2»، «رهایی»، «چهارمضراب شوشتری برای ویُلن و ارکستر»، «محرم راز»، «ساقی نامه»، «بوسلیک» و «شور عاشقانه» به نوا درآمد. به جز «چهارمضراب شوشتری» که از جاودان ساخته‌های استاد حسین دهلوی است، بقیه‌ی قطعه‌های این بخش از آثار استاد فریدون شهبازیان بود.

پس از اجرای اوورتور «آوار»، زمانی که نوبت به اجرای «نیلوفرانه» یا همان «خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن...» رسید، علیرضا افتخاری نیز با همراهی فریدون شهبازیان روی صحنه آمد. مردم با دیدن خواننده ی «یارا یارا...» برخاستند و عاشقانه او را تشویق می کردند.

بوسه‌ افتخاری بر دستان آهنگساز نیلوفرانه

در پایان بخش نخست کنسرت که به اجرای قطعه‌هایی از آلبوم نیلوفرانه اختصاص داشت، استاد عباس خوشدل، آهنگساز این اثر ماندگار، به دعوت فریدون شهبازیان و علیرضا افتخاری روی صحنه آمد.در این لحظه علیرضا افتخاری به پیشواز استاد رفت و دست او را بوسید؛ بانگ تشویق و تحسین از حاضران برخاست.

در آغاز بخش دوم کنسرت، فریدون شهبازیان که تجربه ی کنسرت سه شب پیش را در ذهن داشت، رو به حاضران کرد و گفت که در این بخش ارکستر دو اثر را در چند موومان (بخش) اجرا می کند؛ از این رو تماشاگران تا پایان موومان آخر صبر کنند و پس از هر موومان دست نزنند. با وجود این، اندکی از تماشاگران که از اجرای عالی ارکستر و خواننده اش متحیر شده بودند، پس از پایان قطعه های میانی باز هم به تشویق می پرداختند، که فریدون شهبازیان و برخی از تماشاگران با علامت دست، آنان را از تشویق باز می داشتند.

اجرای دیشب که در دقایق آغازین شبانه روز یکم بهمن ماه نُت پایانی را نواخت، با تشویق های فراوان تماشاگرانِ ایستاده برپای به پایان رسید؛ اما چندین نفر از هواداران علیرضا افتخاری و فریدون شهبازیان که به پشت صحنه رفته بودند، با اشتیاق مشغول عکس گرفتن با این دو چهره‌ی نامدار موسیقی ایران بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برج میلاد تهران

شرکت برج میلاد تهران از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با برخورداری از تخصص مدیریتی و کارشناسی وظیفه بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند. کاربری برج، تسهیل و گسترش ارتباطات بی‌سیم در سطح تهران، بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال، هواشناسی، کنترل ترافیک و گردشگری است.

منتشر شده در سرویس:

موسیقی