اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224415699

فعالیت 12 هزار آموزشگاه های علمی آزاد در کشور

کد: 13951102224415699

https://goo.gl/fhgLk6

، تهران , (اخبار رسمی): یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

فعالیت 12 هزار آموزشگاه های علمی آزاد در کشور

به گزارشاخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، سید حسن مسعودی، در نشست هیات نظارت برمدارس و مراکز غیر دولتی استان که در سالن کنفرانس پژوهشکده تعلیم وتربیت استان یزد برگزارشد این خبر را اعلام کرد و گفت: این تعداد 11 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شود.

مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این تعداد دانش آموز در 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در مقاطع ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش توسعه ضابطه مند کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی است.

مسعودی تعداد آموزشگاه های علمی آزاد  فعال در کشور را 12 هزار مورد عنوان و خاطر نشان کرد: چهار درصد این آموزشگاه ها در یزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه 2درصد مراکز زبان خارجی کشور در استان یزد ایجاد شده است، افزود: این استان رتبه هشتم آموزشگاه های علمی کشور را داراست.

مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: 2.5 درصد جمعیت دانش آموزی دختر و سه درصد پسر استان یزد از خدمات آموزشگاه های علمی بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه موسسان مراکز و مدارس غیردولتی افراد فرهیخته ای هستند افزود: 90 درصد موسسان این مراکز در آموزش و پرورش شاغل بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش