اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951104225675617

دستاوردهای برجام در منطقه آزاد قشم اعلام شد

علاقه مندی بیش از 10کشور برای سرمایه گذاری در قشم

کد: 13951104225675617

https://goo.gl/vJEhm4

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از آزادسازی سرمایه گذاری در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای مهم برجام یاد کرد و گفت: از این رهگذر بیش از 10 کشور جهان برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

علاقه مندی بیش از 10کشور برای سرمایه گذاری در قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، «حمیدرضا مومنی»  مناسبت سالگرد اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) افزود: منطقه آزاد قشم در میان هفت منطقه آزاد کشور، به دلیل ظرفیت بالای حوزه های نفت و گاز، دسترسی آسان به آب های بین المللی، وجود فرودگاهی با پهنای باند مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر از اهمیت ویژه ای برای جذب سرمایه گذار خارجی برخوردار است.

وی اتصال این منطقه به سرزمین اصلی از طریق پل خلیج فارس و ترانزیت کالا بین کشورهای آسیای میانه و کشورهای اروپای غربی از طریق آب های بین المللی را عامل مهمی در استقبال کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در قشم عنوان کرد.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: از ماه های اولیه پس از برجام ، تیم های مختلف سرمایه گذاری از کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، انگلیس، روسیه، ژاپن، چین، نروژ، اتریش، عمان، امارات، هند، کویت و ... در سفر به ایران از منطقه آزاد قشم بازدید و در سفر نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم به شماری از این کشورها علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کردند.
به گفته مومنی، نمایندگان کشورهای خارجی در بازدید از قشم و در گفت و گو با مسوولان این منطقه راه های مشارکت را در طرح های مختلف مورد بررسی قرار دادند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: به عنوان نمونه «چو سیادن» استاندار استان گوانگ دونگ چین که به همراه رییس جمهوری این کشور به ایران سفر کرده بود، در مقام نماینده عالی دولت چین با سفر به منطقه آزاد قشم درباره مشارکت در طرح های مختلف از جمله تبدیل قشم به عنوان قطب دیتاسنتر(مرکز اطلاعات) خاورمیانه، ایجاد شهر پوشاک، پل سازی و ساختمان سازی، صنایع شیلاتی و دهها مورد دیگر اعلام آمادگی کرد.
مومنی حضور و علاقه مندی سرمایه گذاران کشورهای یادشده را از گشایش های برجام دانست و افزود: امسال در سفر به کشورهای ایتالیا، روسیه و چند کشور دیگر راه های حضور فعالان اقتصادی این کشورها را برای سرمایه گذاری در قشم با مسوولان دولتی و شرکت های اقتصادی آنها در میان گذاشتیم.
وی ادامه داد: ژاپنی ها نیز در قالب تیم جایکا با ایجاد دفتری در قشم در پی ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تبدیل جزیره به یک منطقه آزاد بین المللی هستند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از علاقه مندی روسیه و چین برای ایجاد بانک خارجی و بیمه در منطقه آزاد قشم خبر داد و افزود: از این رهگذر مناسبات ارزی برای سرمایه گذاران خارجی در شرایط مناسب فراهم خواهد شد و پیش بینی می شود با رفع مشکلاتی که در مسیر برجام ایجاد شده، قشم یکی از مهمترین مناطق در حوزه جذب سرمایه گذارخارجی باشد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و دارا بودن پتانسیل های فراوان در زمینه فعالیت های اقتصادی همواره مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده و شرایط پسا برجام فرصت مناسبی را برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی و آسیایی در قشم فراهم کرده است، به طوری که فرانسوی ها با مشارکت در یک طرح مهم شیلاتی با طرف ایرانی پیشگام ورود سرمایه گذاران خارجی در قشم هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]