اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105225975793

شناسایی میدانی دق اکبرآباد شهرستان بیرجند

کد: 13951105225975793

https://goo.gl/tPxmOi

، تهران , (اخبار رسمی): پس از شناسایی دق اکبرآباد شهرستان بیرجند و بررسی‌های اولیه، برداشت میدانی آن انجام گرفته و پرونده پیشنهاد ثبت آن در دست تهیه است.

شناسایی میدانی دق اکبرآباد شهرستان بیرجند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،، زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی در این‌باره گفت: دق اکبرآباد در جنوب روستای گیو و 100 کیلومتری شهرستان بیرجند قرار دارد. طول این دق 25 کیلومتر و عرض آن در حدود 6 کیلومتر است.

او افزود:دق زمینی با وسعت زیاد و درصد شوری بالاست که پوشش گیاهی بسیار ضعیفی دارد. در حاشیه دق اکبرآباد زمینهای کشاورزی روستاهای اطراف با پوشش گیاهی و جانوری خاص قرار گرفته‌اند. تپه‌های ماسه‌ای مجاور دق با زیبایی و صلابت خودنمایی کرده و بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است بنابراین از ویژگی‌های بارز دق اکبرآباد می‌توان به قابلیت گردشگری و جذب توریست آن اشاره کرد.

ملکوتی گفت:پس از شناسایی منطقه و بررسی های اولیه، برداشت میدانی آن انجام گرفته و پرونده پیشنهاد ثبت آن در دست تهیه است.

او افزود:امید است این منطقه با دارا بودن ویژگی های خاص طبیعی در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی