اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226116311

جای خالی چای ماچا در سبد غذایی ایرانیان

«ماچا» را چگونه می توان مصرف کرد

کد: 13951105226116311

https://goo.gl/gcQQjC

، ساری , (اخبار رسمی): یکی از سوالاتی که اکثر مصرف کنندگان جدید «ماچا» می پرسند این است که چگونه ماچا را دَم کنیم. اصولاً هر نوع برگ خشک و خرد شده‌ای که به‌عنوان دمنوش استفاده می‌شود، باید در قوری یا استکان مخصوص دمنوش، دَم بکشد. اما ماچا برگ خورد شده نیست و دقیقاً نقطه قوت ماچا همینجاست.

ماچا را چگونه می توان مصرف کرد؟

شما مجبور نیستید ماچا را فقط بصورت داغ مصرف کنید. خیلی از طرفداران ماچا، از افزودنی هایی مانند شیر، عسل، وانیل، شکلات و … استفاده میکنند و ماچا را بصورت سرد مینوشند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ماچانو، یکی از سوالاتی که اکثر مصرف کنندگان جدید ماچا می پرسند این است که چگونه ماچا را دَم کنیم. بحث اصلی همینجاست که چه نوع گیاهی را باید دَم کرد.

اصولاً هر نوع برگ خشک و خورد شده ای که به‌عنوان دمنوش استفاده می شود، باید در قوری یا استکان مخصوص دمنوش، دَم بکشد. اما ماچا برگ خورد شده نیست، یعنی نیازی نیست که زمانی را طی حرارت غیر مستقیم و در آب داغ صرف کنیم تا عصاره آن خارج شود، همچنین از ماچا تفاله و دور ریزی باقی نمی ماند. 

نقطه قوت ماچا همینجاست. در دمنوش های معمولی، علاوه بر زمانی که بخاطر حرارت و زمانی که صرف تخلیه عصاره از برگ میکنیم و بخش اصلی برگ را از دست می دهیم، همین زمان چند دقیقه ای کافیست تا بخش های مغذی گیاه نابود شود. اما ماچا، بخاطر حالت پودر شده، علاوه بر اینکه تمام برگ و ساقه های چای را در خود دارد، با حذف مرحله دَم کشیدن، این امکان را می دهد که در این نوشیدنی هیچ دور ریزی نداشته باشیم و همچنین بخش های مغذی چای نابود نمی شوند. حُسن استفاده از پودر در دمنوش و البته سایر نوشیدنی ها و دسرها این است که علاوه بر استفاده صد در صدی از گیاه، باعث رنگ دهی فوق العاده و ایجاد بوی معطر و تازه چای می شود.

نوشیدنی داغ ماچا

شما می‌توانید براحتی، چای ماچا تهیه کنید. برای این کار کافیست یک فنجان را پُر از آب داغ (نه جوش) کنید. نصف قاشق چای خوری ماچا را به آن اضافه کنید. حال با بِلِندر، همزن و یا حتی با یک قاشق آن را به هم بزیند. این فرآیند را آنقدر تکرار کنید تا پودر ماچا در آب حل شود. زمانی این اتفاق می افتد که روی فنجان حباب ها و کف های زیادی ایجاد شود؛ چای ماچای شما آمادست، نوش جان.

دقت کنید،اگر شما فرایند تهیه چای را با استفاده از قوری انجام دهید، پودر ماچا در انتهای قوری ته نشین میشود، بخاطر صرف زمان جهت دَم کشیدن مواد مغذی و خاص ماچا را از دست داده اید و رنگ نوشیدنی شما متمایل به زرد میشود. این همان فرایند بَدی است که هر روز برای تهیه چای سیاه و سبز انجام می دهید.
همچنین می توانید این نوشیدنی را با شیر تهیه کنید. برای این کار، همان مراحل قبل را با نصف فنجان آب داغ انجام دهید. بعد از ایجاد کف روی سطح ماچا، فنجان را با شیر پُر کنید و نوش جان نمایید.

نوشیدنی سرد ماچا

شما مجبور نیستید ماچا را فقط بصورت داغ مصرف کنید. خیلی از طرفداران ماچا، بخاطر اینکه میخواهند نوشیدنی آنها بوی کمتری داشته باشد، یا از افزودنی هایی مانند شیر، عسل، وانیل، شکلات و … استفاده میکنند و یا ماچا را بصورت سرد مینوشند. بله، ماچای سرد یک نوشیدنی پُر طرفدار در کشورهای آسیای شرقی و حتی اروپا و آمریکاست.

شما می‌توانید با حداقل امکانات این نوشیدنی لذیذ و سالم را تهیه کنید. برای این کار، دقیقاً مشابه نوشیدنی گرم عمل کنید. یک لیوان آب خنک و نصف قاشق چای خوری ماچا را با بِلِندر، همزن و یا قاشق حسابی به هم بزنید تا حباب های مورد نظر ایجاد شود. شما میتوانید برای خنک تر شدن، درون لیوان یخ بیاندازید و یا حتی یخ را نیز در بِلِندر خورد کنید و در لیوان مخلوط کنید. یک نوشیدنی خنک و گوارا آمادست.
همه این نوشیدنی ها برای تعداد یک نفر بود. در صورتی که میخواهید برای چند نفر تهیه کنید، به تعداد نفرات حجم مواد را اضافه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماچانو

شرکت ماچانو مفتخر است به عنوان اولین مرجع تخصصی چای ماچا در ایران، این ماده ی اعجاب انگیز و نحوه ی درست استفاده از آن را به مردم عزیز ایران زمین معرفی کند. ما تلاش می کنیم تا با وارد کردن بالاترین کیفیت چای ماچا و معرفی آن به سبد غذایی روزانه خانواده ایرانی، سهمی تاثیر گذار در اعتلای سلامت عمومی جامعه ایفا کنیم. خدا را شاکریم که چنین فرصتی نصیب ما گردیده و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو، نقش خود را ایفا کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی