اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226376870

مدیریت برند؛ مدیریت اعتبار است

سوء تفاهم بیشتر کمپانی ها در مورد برندینگ

کد: 13951105226376870

https://goo.gl/olx8e4

، تهران , (اخبار رسمی): بین تمام سرمایه های کمپانی، برندش ارزشمندترین موجودی آن است.

بین تمام سرمایه های کمپانی، برندش ارزشمندترین موجودی آن است.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت تبلیغاتی پرمون طرح، بین تمام سرمایه‌های کمپانی، برندش ارزشمندترین موجودی آن است.

شاید اظهارنظر عجیبی باشد، اما اگر خوب فکر کنیم، در می‌یابیم که برند تنها سرمایه‌ای است که اگر درست مدیریت شود، هیچ وقت ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

در حقیقت نرم‌افزارها قدیمی می‌شوند، حق امتیازها منقضی شده، ساختمان‌ها فرسوده شده و ... اما برندی که درست مدیریت شود، سال به سال ارزشمندتر می‌شود.

برندینگ با وجود تمام این مشخصه‌های منحصربفرد، معمولا مورد سوء تفاهم قرار می‌گیرد، بیشتر افراد تصور می‌کنند برندینگ مقوله ساده‌ای است و تعریف درستی ندارد.

اصولا برندینگ در طول تاریخ، مثل سایر معیارها از قبیل میزان فروش، سهم بازار، قیمت سهام، نسبت قیمت به درآمد و… نبوده که کارشناسان بتوانند آمار و ارقامش را محاسبه کنند و در قالب گزارش به هیئت مدیره ارائه کنند، اما به هرحال جدی نگرفتن مقوله برندینگ، به هیچ وجه حرفه ای نیست و مطمئنا به ضرر کسب و کارمان تمام می شود.

بر اساس این گزارش شاید اشکال کار از آنجا باشد که واژه برندینگ برای مدیران درست تعریف نشده و اگر به جای برندینگ، از اصطلاح «اعتبار» استفاده کنیم، توجه همه جلب می‌شود و تمام سعی خود را می‌کنند تا اعتبار کمپانی ذره‌ای خدشه‌دار نشود.

به نقل ویل راجر: «به دست آوردن اعتبار، یک عمر طول می کشد و از دست دادنش یک دقیقه…» با این حال بسیاری از تیم‌های مدیریتی در اجرای فعالیت‌های لازم برای مدیریت اعتبار یا همان برندینگ موفق عمل نمی‌کنند. بیشتر مدیران کسب و کارها تصور می‌کنند برندینگ جزو وظایف دپارتمان بازاریابی است.

واقعیت این است که برندینگ گسترده تر از این حرف‌ها است از لوگوی کمپانی روی سربرگ نامه‌ها گرفته تا نحوه لباس پوشیدن پرسنل و اینکه پیراهنشان را روی شلوارشان بیندازند یا داخل آن قرار بدهند، همه و همه به برندینگ مربوط می‌شوند. البته برندینگ تنها به نمودهای ظاهری محدود نمی‌شود، تقریبا هر کاری که کارکنان سازمان می‌کنند (یا موفق به انجامش نمی شوند)، بر روی برندمان تاثیر می گذارد. درنتیجه مدیرانی که به این واقعیت بی توجهی می کنند، تیشه به ریشه مجموعه می‌زنند.

بد نیست در این خصوص چند مثال کاربردی زده شود، چند روز پیش از یکی از مغازه های کوچک خواروبارفروشی یک لیوان نوشابه باز خریدم. روی لیوان فروشگاه نوشته شده بود که «با شما مثل اشراف برخورد می کنیم!» مطمئنا فردی که این جمله را پیشنهاد داده بوده، نیت خیری داشته، اما کارکنان مغازه که باید به مشتری سرویس می دادند، پیغام را جدی نگرفته بودند لااقل پیشخوان نامرتب و زمین چسبناک مغازه که اینطور نشان می داد.

یک بار دیگر هم چند سال پیش بود که در اوج بحران اقتصادی امریکا، یک تبلیغ تمام صفحه در روزنامه چشمم را گرفت، Citibank در آن اوضاع آشفته بازار، تیتر عجیبی زده بود: «ثبات اقتصادی! امنیت فردا!» با خودم فکر کردم کارمندان دپارتمان بازاریابی شان واقعا خوشحال هستند و در جریان اوضاع نیستند. موضوع این بود که Citibank فقط قربانی بحران اقتصادی نبود، بلکه خودش یکی از عوامل اصلی وقوع بحران بود! به همین خاطر واقعا عجیب بود که خودشان را تا این حد به گمراهی بزنند و چنین ادعایی کنند.

اما بد نیست یک قصه متفاوت هم بشنوید. یک بار یکی از خانم‌های همکارم تصمیم داشت یک جفت کفش نو بخرد. برایم تعریف می‌کرد هنگام خرید کفش، همه چیز داخل فروشگاه عالی بود، چند روز بعد از خرید هم، از تیم خدمات مشتریان کمپانی تماس گرفته بودند و سوال کرده بودند همه چیز بر وفق مرادش بوده یا خیر. چند روز نگذشت که از طرف فروشگاه به خاطر خریدش، یک ساک ورزشی هم هدیه گرفت. نیازی به گفتن نیست که همکارم بعد از این اتفاقات خودش را جزو آن مجموعه می دانست و همه جا تعریف آن کفش فروشی را می کرد. توجه داشته باشید هیچ تبلیغاتی در کار نبود. کفش فروشی حتی وب سایت هم نداشت.

برندینگ به هیچ وجه ساده و پیش پا افتاده نیست؛ با این حال کمتر مجموعه ای پیدا می شود که به این سرمایه ارزشمند واقعا بها بدهد. برندینگ موثر باعث می شود محصولات، خدمات و حتی خود کمپانی بهتر دیده شوند. برندینگ توجه مشتریان را جلب می کند و میزان فروش را افزایش می دهد. به علاوه اینکه مشتری ها معمولا حاضرند برای محصولات و خدمات کمپانی های مورد اعتمادشان قیمت بالاتری پرداخت کنند، درنتیجه حاشیه قیمت ها را هم افزایش می دهد. برندینگ حتی دینامیک سازمانی را هم بالاتر می برد و بر روی تمایل متقاضیان به استخدام در کمپانی و کاهش آمار استعفاء هم تاثیر می گذارد. تحقیقات ثابت کرده اند برندینگ بر روی معیارهای اقتصادی تاثیر قابل توجهی دارد.

برخی از افراد کار خودشان را راحت می کنند و برندینگ را به پلتفرم های اجتماعی و ویدئوهای اینترنتی و اپلیکیشن های گوشی های همراه محدود می کنند؛ چنین رویکردی باعث می شود از اصول اساسی برندینگ که هیچ وقت هم منقضی نمی شوند و از مد نمی افتند غافل شویم. برندینگ مثل ریاضیات، مهندسی یا حسابداری نیست که قاعده و قانون مشخصی داشته باشد. فقط تعدادی اصل اساسی دارد که معمولا با عقل سلیم جور در می آیند، درست مثل تعامل انسان ها باهم در دنیای واقعی هستند و بر روی هر کسب و کاری تاثیر فوق العاده ای می گذارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح

پرمون طرح یک آژانس تبلیغاتی چابک و خلاق است؛ و این هوشیاری فعال را بیش از پانزده سال است که در خدمت ساخت روابطی بر پایه ی اعتماد و صداقت قرار داده است: پیوندهایی حرفه ای، در جهت منفعت و رضایت هر دو طرف، با پشتوانه ی خلاقیت. لطفا از ما کیفیت بخواهید؛ چون ما اهل کمیت نیستیم. باور داریم که در بازار صنعت و کسب و کار و با افزایش سطح سلیقه ی مخاطبان و انتظارشان از تولیدکنندگان، کیفیت بیش از پیش اهمیت دارد و پرداختن به آن کلید اصلی موفقیت است. همانطور که کیفیت خدمات و محصولات شما مهم است، کیفیت تبلیغات و خدمات ما نیز بسیار اهمیت دارد. بـا پشتوانه ی خلاقیت و وقت شنـاسی، پـرمون طرح مشتری هــای وفــادار و همیشگی دارد. چون خواسته هایشان به درستی برآورده می شود. یکی از توانایی های مهم نیروی انسانی ما انعطاف پذیریست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]