اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226455435

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

فعالیت ۱۱ بندر تجاری ایران باظرفیت ۲۱۰ میلیون تن

کد: 13951105226455435

https://goo.gl/8PAqFW

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل خاورمیانه از بهره‌برداری فاز یک بندر شهید چابهار تا ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: ایران برنامه‌های ویژه‌ای برای نوسازی و تجهیز بنادر کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد.

فعالیت ۱۱ بندر تجاری ایران باظرفیت ۲۱۰ میلیون تن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی چهاردهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل خاورمیانه صبح امروز با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان در هتل استقلال تهران گشایش یافت.

سعیدنژاد در افتتاح رسمی این کنفرانس با اعلام آنکه برای نخستین بار میزبانی این کنفرانس مهم به تهران رسیده است آن را از مزایای پسابرجام در حوزه بنادر خواند و گفت: این کنفرانس فضای سرمایه‌گذاری در ایران را برای شرکت‌های خارجی شفاف می‌کند.

وی با علام اینکه ۱۱ بندر بزرگ تجاری با ظرفیت ۲۱۰ میلیون تن در ایران در حال فعالیت هستند گفت: بیشترین عملکرد ما در بنادر به ۱۴۰ میلیون تن می‌رسد.

سعیدنژاد ادامه داد: با اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری ایران به ۸ TEU افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با نام ‌بردن بنادر استراتژیک ایران از برنامه‌های گسترده دولت برای توسعه محور شرق خبر داد و گفت: فاز یک بندر چابهار تا ۳ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خبر داد: بعد از برجام تجهیزات بندری قابل توجهی خریداری شده است و از ورود سرمایه گذاران و خطوط بین‌المللی حمل ونقلی دریایی و تصریح کرد: موقعیت خاص ایران مراجعه سرمایه‌گذاران بزرگ را به ایران افزایش داده است.

سعیدنژاد با اعلام اینکه ایران به ۱۱ کشور بزرگ در منطقه می‌تواند خدمات حمل ونقل دریایی ارائه دهد گفت: توانایی در ارائه خدمات ترانزیتی به ۴۰۰ میلیون نفر و همچنین قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم ایران را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی با ورود و استقبال بی‌نظیری از شرکت‌های بزرگ روبرو بودیم گفت: مشکل ما در حال حاضر پیدا کردن سرمایه‌گذار نیست بلکه پیدا کردن بهترین گزینه است. به همین دلیل مشاور بین‌المللی را انتخاب کردیم تا شاخص‌های انتخاب سرمایه‌گذار را به نحوی تعیین کنند که در نهایت پروژه‌های بندر به بهترین سرمایه‌گذار خارجی برسد.

وی از عضویت ایران در کنوانسیون‌های مربوط به حمل ونقل دریایی گفت و خبرداد: برای توسعه و استحکام روابط با ۵ کشور حوزه دریای خزر موافق‌نامه‌هایی با هدف تسهیل تردد ناوگان کشورهای این منطقه و همچنین افزایش بهره‌وری از دریایی خزر در دست انجام است.

سعیدنژاد گفت: ایران برای بهبود حمل ونقل و ترانزیت در منطقه خزر تلاش خواهد کرد و سعی می‌کند این توافق‌نامه‌ها را به اتحادهای بین‌المللی تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتقای تکنولوژی و همچنین نوسازی ناوگان کشور یکی از بندهای مهم برنامه ششم است و برهمین اساس شاهد نوسازی ناوگان هوایی و همچنین خرید تجهیزات برای بنادر ایران هستیم.

وی از انعقاد قراردادی برای خرید جرثقیل‌های کانتینری در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: تجهیزات جدیدی برای چابهار خریداری شده و همچنین تجهیزات دیگری در دست خرید است.

سعیدنژاد گفت: مجموع خریدهای ما در سال جاری و همچنین خریدهایی که برای تجهیز بنادر در دست اقدام است از خریدهای ۳۰ سال گذشته برای بنادر کشور رقم بیشتری دارد که نشان دهنده سیاست کلی ایران برای ارتقا و نوسازی در ۳ حوزه بندر، هوایی و ریلی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنرنی خود اصلاح ساختار در توسعه حمل ونقل کشور با مشارکت بخش خصوصی را سیاست جدید ایران خواند و گفت: ایران در توسعه بنادر خود به حضور شرکت‌های بزرگ، معتبر و دارای بازار مناسب جهانی اهمیت می‌دهد و از حضور آن‌ها استقبال می‌کنند.

سعید نژاد ادامه داد: در مناقصه‌های اخیر برای فاز دوم و سوم بندر شهید رجایی امتیازات ویژه‌ای برای شرکت‌های خارجی قائل شده‌ایم که اگر بتوانند این امتیازات را داشته باشند در اولویت انتخاب ایران برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرتد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان