اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227606866

نمایشگاه هنر متعالی از 15 تا 22 بهمن برگزار می شود

موسسه فرهنگی اکو میزبان آثار هنرهای سنتی ایران

کد: 13951109227606866

https://goo.gl/GsgyHW

، تهران , (اخبار رسمی): در سومین دوره برگزاری نمایشگاه جهانی هنر متعالی که به مدت یک هفته، توسط موسسه فرهنگی آراد، به میزبانی موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو و با همکاری مجمع جهانی شهرهای اسلامی در تهران برگزار میشود، آثار فاخری از اساتید منتخب و برجسته هنرهای سنتی ایران به نمایش در خواهد آمد.

بخشی از پوستر نمایشگاه هنر متعالی

نمایشگاه هنر متعالی عصر روز جمعه 15 بهمن 95 افتتاح میگردد و موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از 16 تا 22 بهمن، از ساعت 10 تا 19 پذیرای علاقه مندان است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی، پیام آریایی ؛ دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی گفت تمرکز این نمایشگاه بر روی هنرهای سنتی ایران است. مجموعه هنرهایی که به عنوان داشته های ارزشمند فرهنگی ایران زمین، در گستره جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ، زاده شده، در طول تاریخ رشد و تکامل یافته و امروز نیز بخش مهمی از جریان فرهنگ بومی این سرزمین هستند.  

وی گفت نمایشگاه هنر متعالی در عالی ترین سطح کیفی برگزار میگردد و تلاش شده تا آثار فاخری از اساتید برجسته هنرهای سنتی ایران به انتخاب شورای عالی هنری و با نظر دبیر هنری نمایشگاه جناب آقای استاد حمید عجمی گردآوری شده و کنار هم نمایش داده شوند تا عملا گوشه ای از توان هنری ایران امروز در سطح ملی و بین المللی به نمایش گذاشته شود.

با توجه به میزبانی این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو به عنوان یک نهاد فرهنگی بین المللی و تاثیرگذار در منطقه و به طبع آن حضور گسترده سفرای خارجی و رایزنان فرهنگی سایر کشورها، برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در این سطح علاوه بر تاثیرگذاری و جریان سازی ملی بازخورد جهانی ویژه ای نیز در پی خواهد داشت. 10 کشور عضو ثابت و رسمی موسسه فرهنگی اکو هستند و این موسسه بین المللی عهده دار تنظیم روابط فرهنگی و انجام هماهنگی های فرهنگی بین این کشورها است.

به گفته پیام آریایی این دوره از نمایشگاه هنر متعالی میزبان آثار اساتید برجسته و تراز اول هنرهای سنتی ایران است. به صورتی که در هر یک از رشته های هنرهای سنتی ایران یک نفر، به عنوان استادی شاخص در آن رشته انتخاب و از ایشان یک اثر جهت ارائه در نمایشگاه دریافت شده است. در این نمایشگاه آثاری از اساتید ارجمند جناب آقایان نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری به نمایش درخواهد آمد. این اساتید آثار خود را در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط ارائه خواهند داد.

نمایشگاه حاضر سومین دوره از مجموعه نمایشگاه هایی است که تحت عنوان پروژه جهانی هنر متعالی در ایران و سایر کشورها توسط موسسه فرهنگی آراد برگزار میشود. دو دوره گذشته این نمایشگاه در قصر الامارات شهر ابوظبی کشور امارات عربی متحده و مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار شده و با استقبال کم نظیری مواجه شده است.

نمایشگاه هنر متعالی عصر روز جمعه 15 بهمن 95 با حضور مقامات و مسئولین فرهنگی کشور، سفرای خارجی و هنرمندان و اهالی فرهنگ به صورت رسمی افتتاح میگردد و گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی

موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک شرکت فعال در حوزه برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی خصوصا جشنواره ها و نمایشگاه ها فعال است. این شرکت در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دائمی پروژه جهانی هنر متعالی عهده دار برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]