اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227776416

کشف برج باروی تاریخی تبریز در محدوده ارگ علیشاه

کد: 13951109227776416

https://goo.gl/5AU2Oo

، تبریز , (اخبار رسمی): سرپرست هیأت کاوش در ارگ علیشاه تبریز خبر داد: برج باروی تاریخی تبریز در محدوده ارگ علیشاه، در روز چهارم کاوش‌های باستان‌شناختی کشف شد.

کشف برج باروی تاریخی تبریز در محدوده ارگ علیشاه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز ، بهرام آجرلو اعلام کرد: در این کاوش علاوه بر قطعاتی از سفالینه‌های دوران اسلامی و پیش از اسلام، کشفیات به دست آمده نشان می‌دهد که در جریان گودبرداری‌های غیرمجاز، متاسفانه لایه‌های تاریخی دچار تغییر شکل (مضطرب) شده‌اند.

آجرلو ادامه داد: شالوده‌های برج باروی تاریخی تبریز که سیاحان و مورخان به آن اشاره کرده‌اند؛ در کاوش‌های باستان‌شناسی در محدوده «ارگ علیشاه» و عمارت «فتح‌الله یف» کشف شد.

وی افزود: در صورت تامین بودجه، اعتبارات کافی و تجهیز کارگاه، این کاوش ها تا نوروز ۹۶ ادامه خواهد داشت.

سرپرست هیأت کاوش در ارگ علیشاه تبریز اظهار داشت: کاوش‌های باستان‌شناختی محدوده «ارگ علیشاه» تبریز و عمارت تاریخی «فتح‌الله یف» تبریز با تیمی ۲۰ نفره شامل متخصصان باستان‌شناسی، باستان‌سنجی، مرمت آثار تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حال انجام است.

گفتنی است؛ کاوش‌های باستان‌شناسی در محدوده ارگ علیشاه و عمارت فتح‌الله یف تبریز با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از سوم بهمن سال جاری آغاز شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]