تا 7 اسفند در سراسر پایتخت برپا می شود

اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز

کد: 13951110228186015

https://goo.gl/oD1IV6

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برپایی اردوهای دانش آموزی ویژه دختران دانش آموز شهر تهران خبر داد و گفت: این اردوهای آموزشی- گردشگری با اولویت مدارس محروم هر یک از مناطق 22 گانه تا هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه عطائی با اشاره به برگزاری اردوهای جمعی برای دانش آموزان اظهار داشت: اردو یا گردش های گروهی یک نوع زندگی دسته جمعی موقت از گروه نسبتا هم سال است و با هدفهای مشترک خاصی به منظور ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی،کسب تجربه و دانش داوطلبانه واختیاری و مشارکت جویانه، برگزار و در آن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و تمرین عملی و آسان مهارت ها در یک فضای مناسب و صمیمی و نشاط آور فراهم می شود.

وی افزود: این امر منجر به تقویت مهارت‌های شهروندی در راستای ایجاد مشارکت پایدار می‌شود و این آموزش‌ ها  بیشتر در سنین کودک و نوجوان انجام می‌شود تا علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس و رفتارهای مسئولانه در بین آنها، این قشر را برای نوع ارتباط با محیط پیرامون و زندگی آینده آماده سازد.

عطائی اعلام کرد: شهرداری تهران و بویژه اداره کل امور بانوان، به عنوان یکی از متولیان بخش اجرایی موظف است تا برای گروه‌های خاص (دختران ) برنامه‌هایی  به منظور افزایش نشاط روحی، تقویت حس خوداتکایی، تحکیم هویت ملی را سامان دهد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور بانوان در نظر دارد با توجه به ضرورت، اهمیت و نقش سازنده ی اردو و بازدید، در فراهم نمودن زمینه های مناسب برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی و ملّی، شناخت و شکوفایی استعدادها، رشد و بالندگی، نشاط و شادابی و مشارکت عملی آنان برای ورود به عرصه ی واقعی زندگی و همچنین با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، توجه به محرومیت زدایی ونیز، لزوم توجه به اوقات فراغت و گردشگری آموزه هایی در این زمینه ها در قالب اردوهای تفریحی به دختران دانش آموز ارائه دهد.

وی، جهت دهى به برنامه‏ها و فعالیتهاى مختلف گذران اوقات فراغت زنان و دختران درراستاى تأمین سلامت جسمى و بهداشت روانى، کاهش اضطراب و خستگى، کسب نشاط و شادى، شناسایى و رشد استعدادها، تقویت تمایلات دینى و اخلاقى و هویت دینى و ملى دختران، کمک به فرایند اجتماعی شدن و ایجاد روحیۀ نشاط و شادابی، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی و ارتقای سطح هوشیاری و قدرت درک و دریافت شرکت کنندگان، آشنا نمودن دختران با امکانات مراکز فرهنگى و ورزشى شهرداری براى گذران اوقات فراغت خود را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اذعان داشت: این برنامه با رویکردهایی چون توجه به خانواده و احترام به والدین، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، توجه و رسیدگی به خانواده های محروم و نیازمند، توانمندسازی و آموزش توسعه اجتماعی دختران، توجه به اهمیت گذران اوقات فراغت به شکل صحیح برای دانش آموزان دختر اجرا می شود.

وی اعلام کرد: در این اردوها دختران دانش آموز مدارس اول متوسطه در رده سنی 13 الی 16 سال با اولویت مدارس محروم هر یک از مناطق 22گانه شهر تهران شرکت می کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: در این ارودهای نیم روزه آموزشی- گردشگری دانش آموزان به بازدید از پلانتاریوم(گنبد مینا)، بوستان آب و آتش واقع در اراضی عباس آباد و پیاده روی در پل طبیعت می پردازند.

عطائی پیش بینی کرد: بطور تخمینی 1760 دانش آموز دختر از مناطق 22گانه شهر تهران در این اردوهای آموزشی- گردشگری شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دختران دانش آموز تهرانی در مسیر این اردوها با توضیح تورلیدرها و پخش فیلم، با مراکز شهربانو و امکانات آنها، بوستان ها و مجموعه شهردخت، برنامه های نذر فرهنگی، آشنایی با فعالیت های صورت پذیرفته برای دختران در اداره کل امور بانوان شهرداری تهران آشنا می شوند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه اردوها در هر هفته بطور متوسط از سوی 4 منطقه برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: این اردوها از چهارم بهمن آغاز شده و تا هفتم اسفندماه ادامه می یابد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه