کد: 13951110228545926

در برج میلاد کلید خورد

جشن سینمای ملی با گرامیداشت شهدای آتش نشان

کد: 13951110228545926

https://goo.gl/F4H7cq

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم افتتاح سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته با حضور گسترده هنرمندان، سینماگران و اهالی رسانه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

جشن سینمای ملی با گرامیداشت شهدای آتش نشان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی برج میلاد، این مراسم از ساعت 19 و بدون تأخیر با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد و سپس آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد. در ادامه «احسان کرمی» مجری مراسم افتتاحیه روی سن آمد و در سخنانی، درگذشت «کاظم افرندنیا» بازیگر قدیمی سینمای ایران را تسلیت گفت.

در مراسم جشن سینمای ملی از آتش‌نشانان و مرزداران عزیز کشورمان که حادثه اتفاق افتاده برای آنها موجب غمگینی جامعه نیز یاد شد و سپس کلیپی ازحادثه پلاسکو در لحظات آغازین اجرای برنامه پخش شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولین ساعات آغاز برنامه در برج میلاد حضور داشت و همچنین سید رضا صالحی امیری با مدیرعامل برج میلاد دیدار و گفتگو کرد و از علی درویش پور  به دلیل میزبانی شایسته یادمان ملی ایرانیان تقدیر و تشکر کرد.

محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، «سیدرضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از خانواده شهید کنانی از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

از بخش های ویژه این مراسم تقدیر از مادر شهید کنعانی شهید مرزبان بود  که از طرف جشنواره فیلم فجر و به نمایندگی از طرف جامعه هنری، لوح تقدیر تقدیم مادر این شهید شد.

همچنین از  «امیر مهدیان» به عنوان نماینده  آتش‌نشانان دعوت شد تا به روی سن بیاید. سپس با حضور مهدیان روی صحنه، لوحی به یادگار از سوی جشنواره فیلم فجر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان سینمایی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تقدیم او شد. وقتی امیر مهدیان روی سن آمد، حضار برایش دست زدند و برای رفتگان حادثه پلاسکو فاتحه خواندند و صلوات فرستادند.وقتی امیرمهدیان روی صحنه حاضر شد و لوح خود را گرفت، با بغض گفت: «این گل‌ها پر پر شدند اما همه مردم کمک کردند و ما توانستیم آواربرداری کنیم. مانند تفحص شهیدان. این لوح تقدیر و تشویق‌ها برای همه شهیدانی است که جان خود را دادند. ما این شغل را انتخاب کردیم و جان‌مان را برای شهروندان گذاشتیم و می‌گذاریم.»

بزرگداشت «محمد کاسبی»،«غلامرضا موسوی»، تورج منصوری و فرهاد توحیدی از دیگر بخش های مراسم بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برج میلاد تهران

شرکت برج میلاد تهران از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با برخورداری از تخصص مدیریتی و کارشناسی وظیفه بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند. کاربری برج، تسهیل و گسترش ارتباطات بی‌سیم در سطح تهران، بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال، هواشناسی، کنترل ترافیک و گردشگری است.

منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | موسیقی