اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229235763

تفاهم نامه همکاری مشترک بین روسیه و آذربایجان غربی امضا شد

صادرات شاه میگوی‌دراز آب شیرین سد ارس

کد: 13951111229235763

https://goo.gl/A2GIZN

، تهران , (اخبار رسمی): شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس پس از عمل آوری و بسته‌بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، دانمارک، ایتالیا و فرانسه و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

صادرات شاه میگوی‌دراز آب شیرین سد ارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، به منظور صادرات ۵۰ تن شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس به کشور روسیه ، تفاهم نامه همکاری مشترکی فی مابین طرف روسی و شرکت ارس میگوی ماکو با حضور مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های صید و صیادی کشور و مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی منعقد شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه هم اندیشی با تجار و صادر کنندگان ایرانی و خارجی صنعت آبزی پروری که با حضور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صید و صیادی سراسر کشور، مراکز فرآوری و تعاونی های صید و صیادی در ارومیه برگزارشد، به طور رسمی نمایندگی اتحادیه صید و صیادی ایران در استان آذربایجان غربی افتتاح شد و آغاز به کارکرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های صید و صیادی کشور در این جلسه با ارائه گزارشی در ارتباط با وضعیت صید و صیادی در کشور و نحوه صادرات آبزیان به کشور روسیه ، حضور صیادان و فعالیت‌های آنا‌ن را در کشور بسیار ارزشمند عنوان کرد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به استعدادها و پتانسیل های موجود استان در زمینه با آبزی پروری، خواستار توسعه صادرات انواع آبزیان به ویژه ماهی قزل آلا به کشور روسیه شد و از کلیه سرمایه گذاران این بخش دعوت کرد نسبت به سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کنند.

معصوم فصیح با بیان اینکه دریاچه پشت سد ارس تنها منبع آب شیرین پرورش شاه میگوی دراز در کشور است، اظهارکرد: شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس پس از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، دانمارک، ایتالیا و فرانسه و کشورهای آسیای میانه از قبیل: روسیه، ارمنستان و آذربایجان و کشورترکیه صادر می شود و از این طریق ارزآوری قابل توجهی عاید کشور می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]