اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229465833

دیدار نمایندگان مؤسسات خیریه کسا و خراسان از محک

کد: 13951112229465833

https://goo.gl/v3H7eX

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران عامل، اعضای هیأت مدیره و نمایندگان مؤسسات خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان و اصفهان (کسا) با بنیانگذار، مدیرعامل و اعضای هیأت أمنا و مدیره محک دیدار کردند.

دیدار نمایندگان مؤسسات خیریه کسا و خراسان از محک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه محک،آراسب احمدیان، مدیرعامل محک در آغاز این دیدار با شرح گزارش مقدماتی درباره شکل‌گیری همکاری محک با این مؤسسات گفت:محک در حالی آخرین سال از دومین برنامه استراتژیک خود را می‌‌گذراند که توسعه خدمات از طریق ایجاد سازمان‌های مشابه در شهرستان‌ها یکی از گزینه‌های استراتژیک بوده است. همچنین یکی از موضوعات مهم برنامه استراتژیک محک پاسخگویی و گسترش عادلانه خدمات این سازمان در شهرستان‌ها بوده است و دیدار امروز نیز نمونه موفقی از عملی شدن این موضوع است.
احمدیان افزود:روش‌های متفاوتی از گسترش فعالیت در شهرستان‌ها از طریق ایجاد شعب تا استفاده از همراهی سازمان‌های همکار در سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه قرارداد دو جانبه محک با دو مؤسسه خیریه خراسان و کسا در سال 1395 با باور به تأثیر ظرفیت‌سازی در ایجاد مؤسسات مردم‌نهاد مشابه در شهر‌های مختلف و با هدف یکپارچه‌سازی و توزیع عادلانه خدمات به کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش و خانواده‌هایشان امضا شد.
 مشارکت مؤسسات فعال در شهرستان‌ها برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان 
در ادامه، بنیانگذار محک با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن پروژه توانمندسازی مؤسسات فعال در شهرستان‌ها در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت:قدردان تمامی همراهانی هستیم که محک را در ارائه خدمات درمانی و رفاهی به کودکان مبتلا به سرطان در سراسر سرزمین‌مان یاری می‌کنند.
وی افزود:مشارکت مؤسسات فعال در شهرستان‌ها که شناخت بیشتری از نیازها و مشکلات جامعه در بافت بومی دارند، نقش مؤثری در حمایت محک از فرزندانش در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان و اصفهان داشته است.
 ارائه خدمات یکپارچه و عادلانه به کودکان محک در سراسر ایران
شیرین صدیق‌نژاد، مدیر دفاتر شهرستان‌ها در محک با ارائه گزارشات آماری درباره فعالیت‌های دو جانبه محک با مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان و مؤسسه خیریه کسا در اصفهان گفت: تمامی خدمات درمانی و رفاهی محک با همکاری و حضور 71 نفر از داوطلبان مددکاری در تهران و 62 نفر از داوطلبان مددکاری در شهرستان‌ها ارائه می‌شود.
وی افزود: «با شناسایی، ظرفیت سازی و کمک به ایجاد مؤسسات غیر دولتی در شهرستان‌ها دسترسی کودکان مبتلا به سرطان به حمایت‌های محک با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد و زمینه تحقق هر چه بیشتر توزیع خدمات یکپارچه و عادلانه در سراسر ایران محقق می‌شود.»
صدیق نژاد، تداوم درمان کودکان به دلیل سهولت دسترسی به خدمات، پرداخت هزینه‌های درمانی در محل سکونت بیمار و خانواده، استحکام نهاد خانواده و امنیت شغلی والدین به واسطه جلوگیری از مهاجرت و به دنبال آن تأمین امنیت روانی کودک و دیگر اعضای خانواده را از جمله نتایج برون‌سپاری ارائه خدمات همه‌جانبه به کودکان مبتلا به سرطان محک در شهرستان‌‌ها دانست.
 انتقال تجربیات و دانش 25 ساله 
در ادامه این دیدار مدیران عامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان و مؤسسه خیریه کسا در اصفهان پرسش‌هایی درباره نگاه استراتژیک در برنامه‌ریزی اهداف بلند مدت و عمل کردن به اصول پاسخگویی و شفافیت که از ارزش‌های محک هستند، مطرح کردند و از تجربیات و دانش این سازمان در طول 25 سال فعالیت‌اش جویا شدند.
 توسعه خدمات درمانی و رفاهی محک در محل زندگی کودکان
محک با باور به اینکه ظرفیت‌سازی و کمک به ایجاد مؤسسات مردم‌نهاد بومی در حوزه سرطان کودک می‌تواند در فراگیری و یکپارچه‌سازی خدمات همه‌جانبه به فرزندان این سرزمین مؤثر باشد، می‌کوشد با به اشتراک ‌گذاشتن به‌روزترین دانش و تجربیات خود و نیز حمایت مالی، این مؤسسات را در مسیر توانمند شدن همراهی ‌کند. حمایت مستمر دوجانبه از سوی محک و سایر مؤسسات همکار فعال در حوزه سرطان کودک در شهرستان‌ها موجب ارائه شایسته‌ترین خدمات در محل زندگی کودک می‌شود تا هیچ خانواده‌ای در مسیر درمان فرزند خود تنها نماند و در تمام مسیر درمان همه حمایت‌های لازم را به طور یکسان در سراسر ایران دریافت کند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه محک از سال 1370 با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 16 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در بیست و پنج سال فعـالیت، محک بـا اتکا به کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیک‌اندیش سرزمین‌مان تاکنون توانسته بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد.محک تا پایان سال 93 بیش از 23000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی