اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230105812

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

منشاء عمده مشکلات جامعه بیکاری و فقر است

کد: 13951113230105812

https://goo.gl/FAUT3w

، تهران , (اخبار رسمی): امر به معروف فقط حفظ حجاب نیست، حتی اگر یک نفر سر گرسنه بر بالین بگذارد ما مسئول هستیم.

منشاء عمده مشکلات جامعه بیکاری و فقر است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور،حسین نحوی‌نژاد،معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در با تاکید بر این موضوع گفت: مسائل اجتماعی مسائلی نیست که بر افراد پوشیده باشد؛ لذا باید به باور و ملکه ذهن هر انسان تبدیل شود در غیر  اینصورت ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه انسان در جزیره تنهایی زندگی نمی‌کند و در مقابل ضعف و ناراحتی دیگران مسئولیت دارد، افزود: با نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبری باید کاری کنیم که رفتارها عملاً به منصه ظهور برسد.
وی، جامعه، محیط زیست و اقتصاد را سه محور برای توسعه پایدار خواند و خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار، بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر اینکه نباید به محیط آسیب برسانند، باید تلاش کنند این آسیب‌ها به حداقل برسد چراکه زیان آن به خود آنان خواهد رسید همچنین توسعه جوامع انسانی باعث ارتقاء سطح زندگی خواهد شد.
نحوی‌نژاد، اذعان کرد: اگر یک زن سرپرست خانوار مورد حمایت قرار نگیرد، در صورتی که مبتلا به فساد و فحشا شود همه خانواده‌ها ممکن است از این موضوع آسیب ببینند. چنانکه امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «کلکم راع، کلکم مسئول عن رعیه»؛ همه ما در قبال افراد جامعه و معضلاتی که در جامعه به وقوع می‌پیوندند، مسئول هستیم و در جایی دیگر از امام حسین(ع) نقل شده است: من برای اصلاح دین جدم قیام کردم بنابراین همه اقشار در مورد اصلاح امور جامعه و امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند؛ امر به معروف فقط حفظ حجاب نیست، حتی اگر یک نفر سر گرسنه بر بالین بگذارد ما مسئول هستیم.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، منشاء عمده مشکلات جامعه را بیکاری و فقر دانست و افزود: در برخی امور جامعه اسلامی، واجب عینی و در برخی موارد واجب کفایی است؛ اما در امر کمک به نیازمندان و محرومان کمک کردن واجب عینی و بر همه لازم است.
وی نسبت به شکل‌گیری تشکل‌های خیرین از جمله خیرین سلامت، خیرین مدرسه‌ساز و سازمان‌های مردم نهاد ابراز خرسندی کرد و در پایان یادآور شد: نیاز امروز جامعه، اشتغالزایی است و صاحبان صنعت باید به افراد اعتماد کنند و آنها را به کار بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه