اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230265700

دومین جشنواره تئاتر احیای دریاچه ارومیه آغاز شد

کد: 13951113230265700

https://goo.gl/VWFNQa

، تهران , (اخبار رسمی): دومین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه در بخش هنرهای نمایشی در تئاتر شهر تبریز آغاز شد.

دومین جشنواره تئاتر احیای دریاچه ارومیه آغاز شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد رجب پور، دبیر دومین جشنواره تئاتر دریاچه ارومیه با بیان این خبر گفت: فراخوان این جشنواره با استقبال گسترده هنرمندان جوان تئاتر آذربایجان شرقی قرار گرفت و تعدد 20 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی تصریح کرد: پس از بازبینی آثار دریافت شده، در نهایت تعداد 12 نمایش به بخش رقابتی دومین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه در بخش هنرهای نمایشی راه یافت.
به گفته‌ی رجب پور، در این دوره از جشنواره آثاری از شهرهای تبریز، بناب، مرند و اهر از روز 11 بهمن ماه رقابت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی با دعوت از علاقمندان به هنرهای نمایشی برای دیدن نمایش‌های جشنواره خاطرنشان کرد: این آثار در زمان‌های 10 الی 20 دقیقه ای تولید و ارائه می شود.
رجب پور همچنین یادآور شد: در بخش فیلمنامه نویسی نیز تعداد 10 اثر شرکت دارند که هیئت داوران در روز 14 بهمن ماه، منتخبین هر دو بخش را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است در روز نخست دومین جشنواره@ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه، نمایش های: "دم" به کارگردانی نقی یحیای، "چمچه خاتون" به کارگردانی علی برنون، "او با شماست" به کارگردانی امین حاجی اکبری، "سمفونی اشک های نریخته" از محمدحسین داوودی و نمایش "باران" به کارگردانی محمد یوسفی زاده به اجرا درآمد.
عصر سه شنبه 12 بهمن ماه و در دومین روز از جشنواره تئاتر دریاچه ارومیه نیز آثار: "سونسوز سوسوزلیق" به کارگردانی نسیم افشاریان، "خدایی که روی اسکله بود" اثر علی پاداش اصل و نمایش "سایلی نفس" به کارگردانی عباس خلیلی به روی صحنه خواهد رفت.
بعد از ظهر چهارشنبه و در آخرین روز از دومین جشنواره ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه آثار: "سوسامشام سو" به کارگردانی امین رجب پور، "آوای باران" اثر جهانگیر چالاکی، "سفرهای مهندس" به کارگردانی مهدیه ثالث و نمایش "تراژدی آب" به کارگردانی علی احمدی به اجرای عموم درخواهد آمد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | سینما و تئاتر