اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230406870

هوش بازار و ابزارهای آن

هوش بازار به کمک هوش تجاری می‌آید

کد: 13951113230406870

https://goo.gl/fsjEq6

، تهران , (اخبار رسمی): هوش تجاری به اطلاعات وسیع‌تری درباره مشتریان و خط محصول اشاره دارد و در مقابل، هوش بازار بر گروه‌های خاصی از مشتریان از جمله اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی آنها و آنچه که آنها خریداری می‌کنند تمرکز دارد که همه این اطلاعات می توانند به تحلیل هوش تجاری کمک کنند.

گردآوری اطلاعات معروف به هوش بازار گسترش یافته که می تواند موجب توسعه سبک و پروژه های کسب و کار شود.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت تبلیغاتی پرمون طرح، در جریان بودن اطلاعات و پیگیری رقابت و وضعیت عرصه صنعت هر کسب و کار، بخش جدایی ناپذیر اداره آن محسوب شده و این اطلاعات به طور سنتی «هوش بازار» نامیده می‌شود.

در سال های اخیر، انجام گردآوری اطلاعات معروف به هوش بازار گسترش یافته و شامل آنالیز و تحلیلی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سبک و پروژه های کسب و کار خود را توسعه دهید.

هوش بازار اساسا از منابع متعدد اطلاعات استفاده می‌کند تا چشم‌انداز وسیع‌تری از بازار، مشتریان، مشکلات، رقابت، و احتمال رشد فعلی محصولات و خدمات جدید یک شرکت ترسیم کند.

منابع اطلاعات خام مورد نیاز این تحلیل شامل موارد بسیار زیادی است که از میان آنها می‌توان به اطلاعات فروش، نظرسنجی‌ها و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.

سول دابنی، مدیر عامل شرکت مشاوره تحقیقات بازار Dobney.com معتقد است شروع یک رویکرد مبتنی بر عقل سلیم برای شرکت های کوچک کار ساده ای است.

دابنی به بیزنس نیوز دیلی، گفته پیدا کردن اطلاعات چاپ شده در مجله ها، روزنامه ها یا از طریق انجمن های تجاری در زمینه تعداد و نوع مشتریان احتمالی و به روز ماندن در زمینه پیشرفت های حوزه کاری می تواند به سادگی بازدید از وب‌سایت یا فروشگاه رقبا باشد.

بر اساس این گزارش این کار، چک کردن نظرات و بازخوردهای آنلاین مشتری را هم شامل می شود که به یک کسب و کار کمک خواهد کرد تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشد.

بسیاری از کسب و کارها با فراهم کردن اطلاعات بیشتر برای درک بهتر هوش تجاری خود از هوش بازار استفاده می‌کنند.

به طور کلی، هوش تجاری به اطلاعات وسیع‌تری درباره مشتریان و خط محصول (مجموعه ای از محصولات مرتبط و مشابه) همچون تعداد محصولات ارسال شده، تعداد کل فروش ماهیانه و سایر تعاملاتی که در یک کسب و کار اتفاق می افتد، اشاره دارد.

در مقابل، هوش بازار بر گروه‌های خاصی از مشتریان از جمله اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی آنها و آنچه که آنها خریداری می‌کنند، تمرکز دارد که همه این اطلاعات می‌توانند به تحلیل هوش تجاری کمک کنند همچنین هوش بازار اتفاقاتی را که برای رقابت می‌افتد نیز در نظر می‌گیرد در حالی که هوش تجاری کاملاً آنها را نادیده می‌گیرد.

اهداف و فرآیند

هوش بازار موفق به سوالات ملموس در زمینه مشتریان و رقبای احتمالی و فعلی پاسخ می‌دهد و به شرکت کمک می‌کند تا اهداف داخلی خود را مشخص کند.

سوالاتی که هوش بازار می تواند به آنها پاسخ دهد عبارتند از شرکت باید به کدام بخش منابع بیشتری را اختصاص دهد؛ شرکت باید سعی کند در مرحله بعدی به کدام بازارها نفوذ کند؛ آیا برای این موضوع هم الگوهایی وجود دارد که بهترین مشتریان ما چه چیزی را خریداری می کنند؛ شرکت علاوه بر محصولات مورد نیاز مشتریان فعلی چه محصولات دیگری را نیز می تواند به آنها عرضه کند و اینکه شرکت، محصولات فعلی و جدید خود را به کدام بخش های جمعیتی می تواند تزریق کند.

در حالیکه هیچ برنامه طراحی شده‌ای برای این مسئله وجود ندارد که شرکت‌ها چگونه باید هوش بازار را گردآوری کنند، بسیاری از آنها با اجرای شکل‌های مختلف تحلیل های سطح بالا از عهده جمع‌آوری این اطلاعات بر‌می‌آیند. اجیت سانکاران (Ajith Sankaran)، معاون ارشد هوش بازار شرکت بلو اوشن (Blueocean) در این‌باره اظهار داشته که شرکت ها غالبا این موضوع را فراموش می‌کنند که مشتریان منبع بالقوه و غنی اطلاعات هستند.

سانکاران به بیزینس نیوز دیلی گفته است مشاغل کوچک می توانند به شیوه ای موثر و بسیار مقرون به صرفه به منظور گردآوری اطلاعات مشتریان و برای حفظ فهرست های مشتری و انواع برنامه های بازخورد مشتری، فرآیندهایی را طراحی کنند.

سانکاران در این باره می‌گوید تحقیقات اینترنتی، نظرات تیم‌های فروش و تحویل محصول، انجمن‌های صنعتی، و سازمان‌های دولتی نیز منابع بالقوه اطلاعات خوب محسوب می‌شوند.

اگر صاحبان مشاغل کوچک بخواهند اطلاعات تحقیقات بازار خود را گردآوری کنند، می‌توانند از ابزار DIY همچون ابزار خدمات انجام و تحلیل تحقیقات، نظرسنجی و مطالعات آنلاین SurveyMonkey نیز استفاده کنند. سانکاران یادآور می‌شود که این امر می‌تواند رویکرد مفیدی باشد خصوصا اگر اطلاعات مربوط به مشتریان به طور کارآمد حفظ شود. دابنی نیز استفاده از اطلاعاتی که به راحتی به آن دسترسی دارید، یعنی تحلیل ها و آمارهای تجارت الکترونیک، را توصیه می کند.

وی گفت: می‌توانید به گردش مشتری در وب‌سایت نگاهی بیندازید، چند نفر در حال بازدید سایت هستند و از کجا؟ قدم بعدی آنها پس از ورود به سایت چیست؟ چند نفر تا مرحله آخر خرید پیش می روند؟ چند نفر مبلغ را پرداخت می کنند؟ برای انجام جستجوی الگوها و سپس آزمودن محتواها، عبارات مشهور، علایم راهنما، و پیشنهادات مختلف از هوش بازار استفاده می شود تا پیشنهادات بهتری ارائه شود."

اگر شرکت شما به اندازه کافی بزرگ هست، شاید بتوانید یک تحلیلگر هوش بازار را استخدام کنید. تحلیلگر به عنوان متخصص این عرصه می تواند با برقراری ارتباط با سازندگان، پخش کنندگان، مشتری ها، و سایر کسانی که در ساخت، تولید و توزیع محصولات یک شرکت دخیل هستند، تصویر دقیق تر و متنوع تری از بازار ارائه دهد.

این نوع برقراری ارتباط در کنار اطلاعات در قالب اعداد و ارقام و نمودار(Hard Data) و تحقیقات بازاریابی، بخش عمده هوش بازار یک شرکت را تشکیل می دهد.

به محض اینکه این اطلاعات پردازش شوند، مشاغل می توانند از آن  برای اتخاذ تصمیم های مهم از جمله ایجاد فرصت هایی در بازار و ایجاد معیارهای توسعه و بهبود بازار استفاده کنند.

ابزار هوش بازار

پیگیری تمام اطلاعاتی که از طریق هوش بازار به دست می آید می تواند به سرعت برای شرکت های کوچک به یک کار وقت گیر تبدیل شود. ابزار آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا هوش بازار خود را گردآوری، تحلیل و نگهداری کنید.

برای شرکت هایی که به یک سیستم هوش تجاری نیاز دارند، آپشن های نرم افزاری رایجی از جمله پنتاهو (Pebtaho) و سیسنس (Sisense) وجود دارد.

دیگر اینکه، خدمات رایانش ابری همچون اوراکل (Oracle) و برست (Birst) می توانند به شما کمک کنند تا به راحتی هوش تجاری را در میان واحدهای سازمانی شرکت خود به اشتراک بگذارید.

می توانید راهکارهای وبسایت هایی نظیر G2، Crowd، Software Advice و خواهر خوانده سایت ما، Top Ten Reviews را مقایسه کنید.

در حالیکه هر فرد می تواند بخش زیادی از کار تحقیقات بازار را برای یک شرکت کوچک انجام دهد، همانطور که شرکت شما رشد می کند و توسعه می یابد ممکن است با چالش های جدیدی مواجه شوید مبنی بر اینکه باید زمان کافی را به گردآوری هوش (اطلاعات) اختصاص دهید.

دابنی در این زمینه اظهار داشته همزمان که میزان اطلاعات بیشتر می شود، ممکن است برای بررسی و دستکاری اطلاعات لازم باشد ابزار آماری و تکنولوژی های پیچیده تری را به کار بگیرید.

اگر آمادگی یادگیری یک پکیج نرم افزاری را ندارید یا یک تحلیلگر دورکار را به کار بگیرید، شاید یک فرد متخصص دیگری بتواند شما را کمک کند تا بیشترین مقدار هوش بازار را گردآوری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح

پرمون طرح یک آژانس تبلیغاتی چابک و خلاق است؛ و این هوشیاری فعال را بیش از پانزده سال است که در خدمت ساخت روابطی بر پایه ی اعتماد و صداقت قرار داده است: پیوندهایی حرفه ای، در جهت منفعت و رضایت هر دو طرف، با پشتوانه ی خلاقیت. لطفا از ما کیفیت بخواهید؛ چون ما اهل کمیت نیستیم. باور داریم که در بازار صنعت و کسب و کار و با افزایش سطح سلیقه ی مخاطبان و انتظارشان از تولیدکنندگان، کیفیت بیش از پیش اهمیت دارد و پرداختن به آن کلید اصلی موفقیت است. همانطور که کیفیت خدمات و محصولات شما مهم است، کیفیت تبلیغات و خدمات ما نیز بسیار اهمیت دارد. بـا پشتوانه ی خلاقیت و وقت شنـاسی، پـرمون طرح مشتری هــای وفــادار و همیشگی دارد. چون خواسته هایشان به درستی برآورده می شود. یکی از توانایی های مهم نیروی انسانی ما انعطاف پذیریست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]