اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951114231246844

5 گام بهینه کردن بازاریابی دیجیتال

کد: 13951114231246844

https://goo.gl/d2V14k

، تهران , (اخبار رسمی): استراتژی بازاریابی دیجیتال باید ها و نباید های هر کسب و کاری را مشخص می کند. 5 گام بهینه کردن استراتژی بازاریابی دیجیتال در این مقاله آمده است.

استراتژی بازاریابی دیجیتال - 5 گام بهینه کردن

استراتژی بازاریابی دیجیتال، مساله ای است که توسط 46 درصد برندهای معروف دنیا رعایت نمی شود و 16 درصد برندها که دارای استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند، آن را داخل برنامه بازاریابی خود لحاظ نکرده اند.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سئوکار، استراتژی بازاریابی دیجیتال، متاسفانه مساله ای است که توسط 46 درصد برندهای معروف دنیا رعایت نمی شود و 16 درصد برندها که دارای استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند، آن را داخل برنامه بازاریابی خود لحاظ نکرده اند. در واقع یک سوال در اینجا مطرح می شود که شما چگونه بدون داشتن یک برنامه، می توانید انتظار پیشرفت در کسب وکار خود داشته باشید؟

اگر تابحال هیچ برنامه برای تولید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود نداشته اید یا اگر هم داشته اید، آن را جدی نمی گرفتید، از همین حالا هم می توانید اقدام کنید. یادتان باشد که هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست. در ادامه این مقاله آموزش سئو، ما قصد داریم 5 گام را که به شما کمک می کند تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنید، معرفی کنیم.

این نکته را به یاد داشته باشید که نوشتن این استراتژی باعث بهینه سازی سایت، سئو و در نتیجه افزایش فروش محصولات و خدمات شما می شود. پس باید خیلی به این مساله دقت کنید. چشم ها را باید شست و با دید دیگر به آن نگاه کنید.

5 گام بهینه کردن استراتژی بازاریابی دیجیتال
1. بدانید که چی می خواهید

اگر مغازه دار یا صاحب یک شرکتی باشید که با افراد زیادی سروکار داشته باشید، همیشه از مشتریان و کاربرانی که نمی دانند چی می خواهند و وارد فروشگاه شما می شوند، گله دارید. آن ها نه تنها وقت شما می گیرند، بلکه ممکن است مانع فروش و رسیدگی شما به دیگر مشتریان شوند. این مساله برعکس هم وجود دارد. خود شما باید بدانید که چه می خواهید. آیا به دنبال فروش محصول هستید؟ آیا به دنبال معرفی خدمات خود هستید؟

اول از همه، هدف ماموریت خود را تعیین کنید. بدانید که وقتی کاربری وارد سایت می شود، چه فعالیت هایی را باید انجام بدهد. شما چه انتظاری از او دارید. این هدف را به مشتری نشان دهید. یعنی اگر فروشگاهی هستید، از قالب فروشگاهی استفاده کنید. اگر شرکتی هستید، از قالب شرکتی استفاده کنید. گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال، تعیین هدف و نوع ماموریت است.

اگر ماموریت را تشخیص دهید، می دانید که چه نوع افرادی را برای رسیدن به هدف خود باید استخدام کنید. همچنین می دانید که در کجا باید تبلیغ کنید و بودجه خود را به درستی استفاده کنید.

2. گذشته را تحلیل و بررسی کنید و از آن یاد بگیرید

تحلیل نقاط ضعف و قوت استراتژی بازاریابی دیجیتال گذشته، می تواند به شما کمک کند که برروی مواردی که واقعا مناسب کسب وکارتان است، تمرکز کنید. برای همین بهتر است که بعد از تعیین هدف، برنامه قبلی خود را حتما بررسی کنید. آن ها را  بررسی کنید که تا چه اندازه براساس خط مشی هدف شما پیش رفته اند.

اما چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بررسی کنیم؟

یک دوره زمانی را که فکر می کنید در آن موقع، بهترین برنامه و فروش داشته اید، تعیین کرده و از طریق گوگل آنالیتیک، آن را بررسی کنید.
با استفاده از ابزار Google Benchmarking Report، پیشرفت اکانت خود را نسبت به سایر رقبا در مدت زمان معینی بررسی کنید.
استراتژی بازاریابی دیجیتال رقبای خود را صددرصد بررسی کنید.
حتما از خودتان بپرسید چه مواردی را من باید تحلیل کنم؟ برای مثال باید میزان فروش خود را بررسی کنم؟ میزان تماس با فروشگاه را بررسی کنیم. بر اساس معیار خود این تحلیل را انجام دهید.

3. به یاد داشته باشید که با چه کسی دارید صحبت می کنید.

هیچگاه برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را فراتر از محدوده مشتریان اصلی کسب وکار خود، فراتر نبرید. شما تقریبا مشتریان اصلی خود را میشناسید و می دانید که در کجا باید به دنبال آن ها بگردید. اشتباه در تشخیص مشتری، می تواند به قیمت نابودی کسب و کارتان تمام شود. بهتر است که نکات زیر را برای این مرحله درنظر بگیرید:

اطلاعات آماری مشتریان خود را جمع آوری کنید. اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، موقعیت.
مشکلاتی که بیشتر کاربران تا به حال داشته اند به همراه راه حل آن ها جمع آوری نمایید.
احساسات کاربران خود را در نظر بگیرید. کاربران و مشتریان وقتی بدانند که شما قصد دارید که با بازی کردن احساسات آن ها، کالای خود را به فروش برسانید، حس اعتمادشان را نسبت به شما از دست می دهند.
با استفاده از ویژگی Audience Report، می توانید خصوصیات اصلی کاربران هدف سایت خود مانند جنس، سن و شغل را تعیین کنید.

4. ابزار خود را تعیین کنید

سه ابزار مهمی که حتما باید قبل از نوشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال آن ها را تعیین کنید عبارتند از: بودجه، کانال های بازاریابی و افراد تیم. تعیین منابع قبل از اجرا و شروع هر کاری خیلی مهم است مخصوصا اینکه اگر بخواهید در دنیای اینترنت فعالیت کنید. چون همانطور که می دانید برای موفق تر شدن یک سایت، نیاز به تیم متخصص داریم و هیچگاه یک نفر نمی تواند سایت خود را به تنهایی درصفحه اول گوگل قرار دهد.

در هر کدام از این ابزارها برای برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال چه نکاتی را باید در نظر بگیریم و در واقع چگونه تعیین کنیم:

تعیین بودجه:

بودجه کلی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تعیین کنید.
اطلاعات گذشته را بررسی کنید ( برای مثال کانال هایی که باعث صرفه جویی در هزینه گردیده است را تعیین کنید.)
تصمیم بگیرید که آیا قصد استفاده از تبلیغات هزینه بر را دارید یا خیر.
برای هر کانال بازاریابی خود بسته به نوع بازخورد آن، بودجه ای اختصاص دهید.
اگر با توجه به بودجه اختصاص داده شده، نتوانستید نتیجه دلخواه خود را بدست بیاورید، آن را بررسی کنید. ممکن است که بودجه کم اختصاص داده بودید یا روش تان اشتباه بوده است.

تعیین افراد:

اعضای تیم خود را بازنگری کنید و توانایی هرکدام را بررسی کنید که در مدت فعالیت، آیا پیشرفت داشته است یا خیر. این را بدانید که برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی، نیاز به اعضای تیم قوی دارید.
تعیین کنید که آیا نیاز به استخدام فرد جدیدی دارید یا خیر.
تعیین کنید که آیا تمامی فعالیت های استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید در شرکت انجام شود یا به صورت دورکاری هم می توان آن ها را انجام داد.
هر عضو را مجبور به نوشتن گزارش از روند انجام فعالیت هایی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال تعیین شده است، کنید.

تعیین کانال ها:

تمامی کانال هایی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال قبلی خود برای گسترش کسب وکار تعیین کرده بودید را بررسی کنید که میزان پیشرفت و پسرفت هرکدام چقدر بوده است.
تعیین کنید که در هرکانال به دنبال چه چیزی هستید و در هر کانال چه فعالیتی می توانید انجام دهید.

5. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی داشته باشید اما همیشه به آن تکیه نکنید. حتما با خواندن این جمله شک کرده اید که منظور ما چیست. هر برنامه ریزی که برای استراتژی بازاریابی دیجیتال نوشته می شود، برای یک مدت محدود قابل اجرا است. با توجه به سرعت زیاد تغییر تکنولوژی، رفتار مشتری اصلا قابل شناسایی نیست و علاوه براین هر مشتری نیز رفتار مخصوص به خود را دارد. پس این را بدانید که برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال شما یک تاریخ انقضا محدودی دارد و همیشه باید براساس تقویم کار خود را پیش ببرید.

توصیه می کنیم که یک تقویم برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید و نکات زیر را در آن رعایت کنید:

با استفاده گوگل کلندر، یک جدول زمانی تهیه کنید و آن را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.
کمپین و مناسب های مهم را به طور خاص مشخص کنید.
هر هفته میزان پیشرفت خود را بررسی کنید و میزان پیشرفت و پسرفت خود را در یک جدول زمانی قرار دهید.
وظایف را روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنید که این وظایف بستگی به هدف و فعالیت هایی که است که در کسب وکار برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال می خواهید انجام بدهید، متفاوت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]