اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117231726866

وزیر راه و شهرسازی دربازدید از نمایشگاه هنر متعالی:

خرید آثار هنری بایددر دستورکار دستگاه ها قرار گیرد

کد: 13951117231726866

https://goo.gl/gmj1Kc

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی گفت:با توجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده، دستگاه های دولتی اجازه دارند بخشی از بودجه خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند. اما متاسفانه از این موضوع غفلت شده است. باید به این موضوع توجه ویژه شود و خرید آثار هنری در دستور کار مدیران دستگاه های دولتی قرار گیرد.

دکتر عباس آخوندی ؛ وزیر راه و شهرسازی ، افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه هنر متعالی

برای معنا آفرینی و روح بخشی به ادارات، خرید آثار هنری اصیل ایرانی که نشان دهنده عمق فرهنگ کهن ایران است و این معنا را مدام برای ما یادآوری می نماید توسط دستگاه و نهادهای های دولتی لازم و ضروری است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی،  عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از دولت تدبیر و امید در مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه هنر متعالی حضور یافته بود از نمایشگاه آثار اساتید برجسته هنرهای سنتی ایران بازدید نمود و در بازدید از نمایشگاه گفت هیچ چیز آرامش بخش تر از دیدن آثار هنری نیست.

وی اضافه کرد: برترین و والاترین موجود و مخلوق خداوند کلمه است و آنچه که از انسان باقی می ماند کلمه خواهد بود. خوشنویسان افرادی هستند که جایگاه کلمه را درک کرده و آن را گرامی می دارند. خوشنویسی از تمام معنای خلقت پرده بر می دارد و آن را به بهترین نحو به تصویر کشیده و ماندگار می سازد. در اصل خوشنویسی از کلام و کلمه به نحوی شایسته مراقبت می نماید، پس پرداختن به این هنر ذاتا کار بسیار ارجمندی است.

آخوندی در این بازدید گفت: ما در پهنه تمدنی ایران شهری که از نظر تاریخی دارای قدمت بسیاری است و از نظر جغرافیایی هم پهنه گسترده ای را شامل میشود، به وضوح می بینیم که کلمه و هنرهای مبتنی بر آن نقطه کانونی و محل توجه این تمدن است، پس باید به صورت مداوم در این عرصه اندیشه کنیم تا عمق آن را فهم کرده و از سوی دیگر نیز آن را با دنیای معاصر امروز هماهنگ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد خرید آثار هنری افزود: در روزگار کنونی متاسفانه دستگاه ها و موسسات اداری ما خیلی از روح معنا و مفهوم تهی شده اند و نوعی مدرنیته تهی و بی معنی بر آنها حاکم شده است. در این شرایط داشتن آثار هنری اصیل ایرانی که اصالت وجودی و عمق فرهنگ ایرانی را مدام بر ما یادآوری نماید لازم و ضروری است. از نظر قانونی با توجه به ظرفیت های پیش بینی شده در قوانین و مقررات، دستگاه های دولتی اجازه دارند بخشی از بودجه خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند. اما متاسفانه این از این موضوع غفلت شده و این حوزه دچار بی توجهی شده و در دستور کار قرار نگرفته است. چنانچه به این موضوع توجه شود و خرید آثار هنری در دستور کار مدیران دستگاه های دولتی قرار گیرد، با توجه به ظرفیت قانونی موجود خرید آثار هنری به آسانی صورت می پذیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم تا هنر را به متن جامعه و درون مردم ببریم. در حال حاضر پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر دغدغه قشری محدود و خاص در بخش کوچکی از جامعه است و این موضوع باید به کل جامعه تسری پیدا کند. یکی از راهکارهای موجود برای ارائه عمومی و گسترش دسترسی عموم به هنر استفاده از رسانه های نوین و جدید است.

نمایشگاه هنر متعالی عصر روز جمعه 15 بهمن 95 با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو، سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی، اساتید و هنرمندان تراز اول و با استقبال گسترده و پرشور اهالی فرهنگ و هنر در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو رسما گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از اساتید ارجمند جناب آقایان نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری به نمایش درخواهد آمد. این اساتید آثار خود را در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط ارائه داده اند.

گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 بهمن تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه هنر متعالی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی

موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک شرکت فعال در حوزه برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی خصوصا جشنواره ها و نمایشگاه ها فعال است. این شرکت در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دائمی پروژه جهانی هنر متعالی عهده دار برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]