اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117232056383

شهردار شیراز:

راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی هستند

کد: 13951117232056383

https://goo.gl/mKJK1Y

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: اعتقاد دارم که راهنمایان گردشگری می‌توانند با زمینه‌سازی برای برقراری ارتباطی دوستانه، بهترین و تاثیرگذارترین سفیران فرهنگی باشند.

راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی هستند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در جمع اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری که به شیراز سفر کرده بودند، اظهار داشت: قطعا ارتباط عمیق و صمیمی ملت‌ها بر سیاستگزاری دولت‌ها نیز تاثیرگذار بوده و می‌تواند بستر مناسبی برای صلح پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم شیراز وارث حکمت صدرایی، خرد سعدی و صلح‌طلبی و مدارای حافظ هستند، گفت: شاید شیراز گزینه‌ای الهام بخش برای شروع حرکتی بنیادین در راستای یک همزیستی مسالمت آمیز باشد زیرا نمود آن را سال‌های زیادی است که در کوچه ادیان شیراز شاهد هستیم.

پاک‌فطرت گفت: در کوچه ادیان شیراز، سال‌های زیادی است که هموطنان مسلمان، مسیحی و کلیمی در کنار هم زندگی می‌کنند و هر یک به فاصله کمی از هم در مسجد، کلیسا و کنیسه خود، پروردگار جهانیان را ستایش می‌کنند.

شهردار شیراز رسالت راهنمایان گردشگری را در معرفی فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و آداب و رسوم ملت‌ها، بسیار با اهمیت دانست و گفت: امید است با کمک شما، اقوام مختلف ضمن آشنایی با یکدیگر در دنیایی بدون جنگ و خونریزی و تبعیض و در صلح و آرامش زندگی کنند.

پاک‌فطرت همچنین از شورای اسلامی شهر شیراز به‌واسطه نام‌گذاری یک گذر به‌نام راهنمایان گردشگری، قدردانی کرد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]