اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951119232906866

سجاد محمد یارزاده دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر متعالی:

هنر متعالی باید محور توسعه پایدار در ایران باشد

کد: 13951119232906866

https://goo.gl/3OKNkF

، تهران , (اخبار رسمی): برای تحقق شعار توسعه پایدار در ایران باید فرهنگ و هنر بومی ایران را که همان موضوع این نمایشگاه یعنی هنر متعالی است، به صورت دقیق شناخت و به آن به صورت جدی توجه کرد و ظرفیت های هنری ایران را به شکل گسترده در سطح جهانی معرفی نماییم.

دکتر سجاد محمد یارزاده دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی سخنران مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر متعالی

یکی از ظرفیت های بومی اصلی کشور برای توسعه، فرهنگ و هنر متعالی ایران است، که به دلیل عدم وجود شناخت صحیح از فرهنگ و هنر این سرزمین برنامه ها و روش غلطی را برای توسعه انتخاب نموده و در پیش گرفته ایم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی، سجاد محمد یارزاده دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه هنر متعالی در روز جمعه 15 بهمن 95 بود. وی اعلام کرد مجمع جهانی شهرهای اسلامی به عنوان یک نهاد بین المللی با عضویت 58 کشور اسلامی، 305 شهر از کشورهای اسلامی و 1243 شهر ایران تشکیل شده است و این نهاد در برگزاری نمایشگاه هنر متعالی مشارکت دارد.

دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت از منظر علمی در مبحث توسعه پایدار مهمترین مولفه توسعه را شناخت ظرفیت های موجود می دانند، در ایران یکی از ظرفیت های بومی اصلی فرهنگ و هنر ایران است، که به دلیل عدم شناخت صحیح از فرهنگ و هنر این سرزمین روش غلطی را برای توسعه ایران در پیش گرفته ایم.

یارزاده گفت برای توسعه پایدار در ایران باید فرهنگ و هنر بومی ایران را که همان موضوع این نمایشگاه یعنی هنر متعالی است، شناخت و به آن ارج نهاده و ظرفیت هنری ایران را به شکل گسترده در سطح جهانی معرفی نماییم. با نگاه دقیق به عنوان نمایشگاه هنر متعالی و تعریف آن در خواهیم یافت که شناخت درست مفهوم هنر متعالی شناخت اصل توسعه پایدار است. وی گفت امروزه مضمون توسعه پایدار را مضمونی نوین و مدرن میدانند اما با نگاهی دقیق در سابقه تاریخی و هنر متعالی ایران زمین مفهوم پایدار توسعه را در عالی ترین سطح خود خواهیم یافت.

یارزاده با اشاره ای تمثیلی و با بر شمردن اصول معماری سنتی ایران به عنوان هنری متعالی، عناصر و اصول حاکم بر آن را نشانه توسعه پایدار دانست. وی در پایان شناخت و داشتن آگاهی نسبت به محیط را جزو الزامات تعالی در هنر دانست و گفت مجمع جهانی شهر اسلامی نیز برای معرفی ظرفیت فرهنگی شهرهای ایران و جهان اسلام در سطح بین المللی شکل گرفته و به دلیل اشتراک اهداف در این نمایشگاه مشارکت نموده است.

نمایشگاه هنر متعالی با نمایش آثار اساتید برجسته هنرهای سنتی ایران از جمله جناب آقایان نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری و با نمایش آثاری در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط سنتی از 15 تا 22 بهمن 95 توسط موسسه فرهنگی آراد، به میزبانی موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو و با مشارکت مجمع جهانی شهرهای اسلامی در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برگزار می گردد.

گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 بهمن تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه هنر متعالی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی

موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک شرکت فعال در حوزه برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی خصوصا جشنواره ها و نمایشگاه ها فعال است. این شرکت در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دائمی پروژه جهانی هنر متعالی عهده دار برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]