اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233775765

معاون اول رئیس جمهوری:

دانه‌های روغنی به‌جای کنجاله و روغن‌خام وارد شود

کد: 13951120233775765

https://goo.gl/Prq9QQ

، تهران , (اخبار رسمی): تولید دانه‌های روغنی در داخل، کفاف تامین کنجاله و روغن مورد نیاز را نمی‌کند و بایستی به جای واردات کنجاله و روغن خام‌دانه‌های روغنی وارد کرد تا به ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده در داخل کشور کمک کرد .

دانه‌های روغنی به‌جای کنجاله و روغن‌خام وارد شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی منوط بر استفاده از همه ظرفیت های کشور برای ایجاد اشتغال، تامین رفاه و حضور در بازارهای خارجی است، گفت: باید همه بسترهای لازم برای حضور بخش  خصوصی در عرصه های مختلف فراهم شود تا کشور مسیر توسعه را سریعتر از همیشه طی کند.

اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در آیین بهره برداری کارخانه‌روغن کشی نوید خلیج فارس اظهار کرد: تلاش جدی مردم و مسئولان برای این  است که ایران از هر نظر به یک کشور مهم و تاثیرگذار تبدیل شود؛ و علیرغم مخالفت ها و سنگ اندازی ها اکنون در بسیاری از بخش ها جایگاهی خوب دارد.

وی افزود: در روزهای گذشته مجامع بین المللی اعلام کردند که ایران هجدهمین اقتصاد دنیا، هفتمین قدرت نظامی دنیا، از نظر دانش فناوری نانو تکنولوژی رتبه ۶ و از نظر علم رتبه ۱۶ را دارد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: ایران در هر زمینه ای جایگاه مناسبی دارد  هرچند که اعتقاد داریم رتبه های ما باید بهتر از این باشد که به همت ملت بزرگ ایران با تدابیر و برنامه ریزی های صحیح در راستای توسعه کشور و همیاری بخش خصوصی این کشور به رشد و توسعه خوب و با سرعت می رسد.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی با مشکلاتی مواجه هستیم و باید کارهای جدی انجام شود، اظهار کرد: در سال های گذشته تعداد افراد جویای کار محدود بودند ولی در ۲ سال اخیر بیش از یک میلیون نفر متقاضی به بازار کار مراجعه کرده است.

وی اضافه کرد: موج فارغ التحصیلان دانشگاهی که سالانه حدود ۹۰۰ هزار نفر هستند به سمت بازار کار می آیند و به نظر می رسد وضعیت درآمد مردم در این سال ها افت پیدا کرده ولی باید کارهای لازم را در زمینه بهبود معیشت آنها انجام دهیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز آب به یکی از محدودیت های توسعه ایران تبدیل شده ،گفت: بخش وسیعی از کشور  بر اثر خشکسالی های متعدد با کمبود جدی منابع آب مواجه شده و آب به یکی از موانع محدودکننده تبدیل شده بنابراین به مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، صنعت و شرب نیاز داریم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: محیط زیست نیز به یکی از مسائل اصلی محدودکننده تبدیل شده و باید برنامه  ریزی جدی تری برای مقابله با آلودگی هوا در کلان شهر ها و ریزگردها در برخی از استان ها نظیر استان ها داشته باشیم. در سالهای اخیر ریزگردها بویژه در خوزستان مردم را آزار می دهد و دولت باید با جدیت بیشتری به کانون های ریزگرد توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رشد اقتصادی کشور کار بزرگی را انجام دهیم و موانع توسعه را برطرف کنیم، اظهار کرد: برجام فضای خوبی را برای ارتباط با کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری ایجاد کرده که نتیجه آن ایجاد اشتغال و رفاهبرای مردم است.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ما می خواهیم با دنیا کار کنیم زیرا برای صادرات محصولاتمان به  بازار نیاز داریم و برای طرح های عمرانی به سرمایه و فناوری خارجی، گفت: اگر به رشد اقتصادی دست یابیم رفاه مردم نیز تامین می شود بنابراین اگر دلسوز مردم و ایران هستیم باید در این مسیر حرکت کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه باید حتما به تولید ایرانی و تولیدکنندگان ملی احترام بگذاریم تاکید کرد: باید  این اصل پذیرفته شود که از کالای ایرانی استفاده کنیم و در غیر این صورت بیکاری نیروی ایرانی تشدید می شود.

اگر بخش خصوصی در کشور احترام و بازار فروش داشته باشد و احساس کند که سرمایه و توان مدیریتش می تواند در خدمت توسعه کشور قرار گیرد شاهد تحول شگرفی خواهیم بود.
وی خوزستان را پیشانی توسعه ایران دانست و گفت: این استان در همه بخش ها فعال است و به طور مثال در زمینه کشاورزی اقدامات خوبی برای این استان انجام شده که جذب اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و تسطیح اراضی و آبیاری های نوین از این جمله است.

جهانگیری اظهار کرد: در این دوره میزان استحصال نفت خام از میادین غرب کارون از ۷۰ هزار بشکه در روز به ۲۷۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است. این گام در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی و صیانت از حقوق ملت ایران است و  این به معنای تامین عزت ایران خواهد بود و قطعا باید در میادین مشترک به حق و سهم ایرانی ها احترام گذاشته شود و آن را رعایت کرد که در همین راستا تا آخر امسال ۵۶۰ میلیون مترمکعب از میادین مشترک پارس جنوبی استحصال می شود.

وی اضافه کرد: امروز پروژه توسعه و تثبیت پالایشگاه جدید آبادان با ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شروع به کار کرده و پروژه های خوبی نیز در پتروشیمی ماهشهر افتتاح کردیم.

جهانگیری ادامه داد: اکنون دیگر ارزش صادرات پتروشیمی در حال پیشی گرفتن از نفت خام است همچنین مهمترین  بخش برای سرمایه گذاری بخش صنایع جانبی کشاورزی است که سال گذشته عراقی ها برای حجم بالایی از روغن ما تقاضا داشتند.

وی ادامه داد: در صنعت کشاورزی و با توجه به نیاز کشور به جهت گیری اقتصاد مقاومتی برای تامین امنیت غذایینیازمند ایجاد چنین مراکزی هستیم تا هم ایجاد ارزش افزوده بیشتر شود و هم محصولات مورد نیاز نظیر دانه های روغنی تامین شود.

ایشان خاطر نشان نمودند: از آنجا که تولید دانه های روغنی در داخل کفاف تامین کنجاله و روغن  مورد نیاز را نمیکند بایستی به جای واردات کنجاله و روغن خام دانه های روغنی وارد نمود تا به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در د اخل کشور کمک کرد.

لازم به ذکر است  کارخانه روغنکشی نوید خلیج فارس با ظرفیت ۶ هزار تن در روز در مساحت ۳۴ هزار متر مربع تاسیس شده است و دارای ۶۳ مخزن به ظرفیت ۱۳۲ هزار تن و ۴۸ سیلو به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن است.

میزان اشتغال‌زایی در این کارخانه ۸۰۰ نفر است و حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه ۱۵۰ میلیون دلار (۱۰۰ هزار میلیارد ریال) اعلام شده است.

این کارخانه با هدف کاهش وابستگی به خارج از کشور در این صنعت و رشد شاخص‌های اقتصادی در زمینه تولید ملی راه‌اندازی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران

کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها. برنامه ریزی برای تأمین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها. کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]