اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951121234025500

اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

آمار جذب سرمایه‌گذاران خارجی درست است

کد: 13951121234025500

https://goo.gl/sy9Bki

، تهران , (اخبار رسمی): در 6ماه پس از برجام ایران موفق به جذب 11 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه خارجی شده و 36سند همکاری برای جذب سرمایه خارجی امضاشده که از این تعداد 8 مورد نهایی شده است اما آمارهای دیگر از این حکایت می‌کند که ایران درزمینه جذب سرمایه خارجی در سال 2015 به رشد 90 درصدی رسیده است.

آمار جذب سرمایه‌گذاران خارجی درست است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران دراین‌باره گفت: ازنظر من آمارها درست است اما نتیجه ورود این میزان سرمایه خارجی به اقتصاد کشور هنوز قابل‌لمس نیست.  سرمایه‌گذاران خارجی آن‌طور که مورد انتظار ماست به بازار ایران وارد نشدند و باید مسئله عدم ملموس بودن اثرات سرمایه‌گذاری خارجی تا زمان فعلی پس از برجام را از وزارت دارایی پیگیری کرد.

این فعال اقتصادی باسابقه با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در بازار ایران گفت: در بخش خودرو معدن کارهای مقدماتی انجام‌شده است اما در دیگر بخش‌ها هنوز سرمایه‌گذاران احتیاط می‌کنند.

عسگراولادی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی پیش از امضای قرارداد تمام اطلاعات را بررسی می‌کنند اما وقت ورود سرمایه به ایران تمام جوانب احتیاط را در نظر می‌گیرند. سرمایه‌گذاران تنها 10 تا 20 درصد از سرمایه لازم را برای برآورد امنیت و منافع سرمایه وارد کار می‌کنند و زمانی که محیط را امن تشخیص دهند باقی سرمایه را وارد می‌کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه کارهایی شروع‌شده نه به آن معنا که دولت مطرح می‌کند گفت: امنیت مالی و بانکی، تضمین سود و نرخ ارز از مهم‌ترین مسائل جذب سرمایه خارجی است.

عسگراولادی گفت: سرمایه‌گذار با نرخ مشخصی ارز را وارد کشور می‌کند و می‌خواهد ارز را با همان نرخ از کشور خارج کند نه نرخ پایین‌تر. شرایط تسعیر نرخ ارز از مهم‌ترین مسائل در سرمایه‌گذاری خارجی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]