اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234396119

تحول در بانکداری از طریق اینترنت اشیای تجاری

کد: 13951123234396119

https://goo.gl/pRFg6W

، تهران , (اخبار رسمی): بانکداری آنلاین و نوآوری‌های آتی IoCT نیز دقیقا مانند دستگاه های خود پرداز(ATMs) که با حذف تحویل‌دار از عملیات بانکی، بانکداری را به یک بانکداری مدرنیزه تبدیل کرده‌اند، یک گام فراتر نهاده و بانک های فیزیکی را از بانکداری حذف می‌کند.

تحول در بانکداری از طریق اینترنت اشیاء تجاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott، آخرین محصول آی‌تی Silicon Valley، دیگر فقط یک «شی» نیست؛ اینترنت اشیا بوده که به اختصار IoT نامیده می‌شود؛ IoT به فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که تصور می‌رود با اتصال مجازی اشیاء به اینترنت، دنیا را دچار تحول سازد.

بانک‌ها چگونه می‌توانند همگام با IoT پیش روند، این طور به نظر می2رسد که *killer app اینترنت اشیا همان خرید و تجارت باشد. آنچه موضوع بحث ما است، اینترنت اشیاء تجاری (Internet of Commerce Things) نام دارد و در حال حاضر در دسترس و به سرعت در حال گسترش است.

اینترنت که نزدیک به ۳دهه از اختراع آن می‌گذرد، به‌عنوان راهی که امکان برقراری ارتباط و جستجوی اطلاعات را سریع‌تر از پیش برای محققان فراهم می‌ساخت، آغاز شد. اینترنت تا زمانی که شرکت هایی از قبیل eBay، PayPal و Amazon با ایجاد پلتفرم های قابل اعتماد، خرید اینترنتی را برای مصرف‌کنندگان هموار سازند از پیشرفت کندی برخوردار بود.

بانکداری اینترنتی پس از NetBank، اولین بانک اینترنتی، در سال ۱۹۹۶ پا به عرصه وجود نهاد و بانکداری آنلاین در دهه ۲۰۰۰ به اوج خود رسید به‌طوریکه بانک‌های ملی«مرکزی» بزرگ، به ایجاد پلتفرم@های آنلاین برای مشتریان خود اقدام کردند و تا سال ۲۰۰۰، ۸۰درصد از بانک‌های ایالات متحده، مجهز به نوعی از بانک‌داری آنلاین شدند.

بانکداری آنلاین و نوآوری‌های آتی IoCT نیز دقیقا مانند دستگاه‌های خود‌پرداز (ATMs) که با حذف تحویلدار از عملیات بانکی، بانکداری را به یک بانکداری مدرنیزه تبدیل کرده‌اند، یک‌گام فراتر نهاده و بانک‌های فیزیکی را از بانکداری حذف می‌کند.

IoCT در حوزه بانک‌داری می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل بانک باشد که عملیات بانکی را برای مشتریان تسهیل و تسریع ساخته و قابلیت‌های مبتنی بر کارت را پشتیبانی می‌کند اما IoCT، برای سایرین ممکن است دربرگیرنده توسعه مزایا و خدمات بیشتر به مشتریان خود، تقویت جایگاه برند یا همکاری با شرکت‌های غیر بانکی به منظور ارائه خدمات بانکی آن‌هم تنها با یک اشاره انگشت و یا تشخیص چهره باشد.

بانک‌ها برای شکل دادن به آنچه که بانک‌داری در قرن بیست‌ویکم به نظر خواهد رسید یعنی زمانی که همه دستگاه‌ها به‌طور مجازی قابلیت دسترسی به اینترنت را پیدا کرده و به یک وسیله پرداخت وجه تبدیل شوند، در موقعیت منحصر به فردی قرار دارند.

بر همین اساس، عامل قدرت بخشیدن به IoCT ، card-linking ( اتصال کارت یا مرتبط ساز ی کارت ) است؛ card-linking، وجه یا کارت اعتباری موجود رابه حساب دیجیتالی یا دستگاه متصل به اینترنت مرتبط می‌سازد. آینده‌ای که در انتظارش بودیم فرا رسیده و این بر عهده بانک‌ها است که با توسعه اینترنت تجارت اشیاء بار دیگر بانکداری را دستخوش تحول سازند.

اپلیکیشن کشنده (Killer App) به نرم افزارهایی اطلاق می‌شود که محدود به یک پلتفرم خاص بوده و به دلیل جذابیت و محبوبیت بالا یا نیاز شدید کاربران به آن نرم افزار، باعث می‌شود پلتفرم مربوطه با اقبال بسیار بالایی روبرو شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]