اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234435500

تا پایان سال جاری

شاخص بورس بین 78تا80 هزار واحدخواهد بود

کد: 13951123234435500

https://goo.gl/UvJ7VP

، تهران , (اخبار رسمی): بازار سهام تا پایان سال شاهد تحولات مهمی نخواهد بود.

شاخص بورس بین 78تا80 هزار واحدخواهد بود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از کارشناسان بازار سهام و بورس معتقد است شاخص بازار سهام تهران تا پایان سال بین 78 تا 80 هزار واحد در نوسان خواهد بود و تحول عمده و مهمی در بازار رخ نخواهد داد.

عباس آرگون گفت: الان شاخص بازار سهام بین 78 هزار تا 80 هزار واحد است که به نظرم تا پایان سال هم این روند حفظ خواهد شد و حتی شاید با بازگشایی برخی از نمادهای بانکی افتی را هم شاهد باشیم.

او در پاسخ به اینکه بازار در سال جاری چقدر نسبت به سال گذشته رشد داشته است، می گوید: در بازار سهام و بورس در سال جاری ما شاهد رشد خاص و آن چنانی نبوده ایم سال گذشته شاخص کل بازار بورس روی کمی بیش از 79 هزار واحد در پایان سال ایستاد و الان هم شاهد همین حدود هستیم که به خوبی نشان می دهد رشد خاصی را شاهد نبوده ایم و بعید است که تا پایان سال هم تحول خاصی را شاهد باشیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از صحبت هایش و در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه دولت رشد اقتصادی را بیش از 5 درصد اعلام کرده است ما شاهد رشد بازار سهام و بورس نبوده ایم، می گوید: رشد اقتصادی که دولت به آن اشاره می کند حاصل از نفت و حوزه فروش نفت است و گزارش مرکز پژوهش های مجلس هم که اخیرا منتشر شده نشان دهنده همین موضوع است، به طوری که براساس گزارش آن ها بیش از 5.2 درصد رشد اقتصادی از 5.7 درصد اعلام شده از سوی دولت به دلیل نفت و یا صنایع وابسته به نفت رخ داده است و یک بخش جزیی از آن تنها وابسته به حوزه صنعتی است، به همین دلیل هم ما این رشد را در بورس و شاخص ها شاهد نیستیم.

او در ادامه با بیان اینکه اگر ما شاهد رشد مستمر در بخش های صنعتی باشیم حتما شاهد تحولات مثبت در بازار بورس در سال آینده هم خواهیم بود، گفت: نکته بسیار مهم این است که اقتصاد کشور به صورت کامل از رکود خارج شود و شاهد رشد تولید و صنعت در کشور باشیم. به اعتقاد من برای رشد پایدار بازار بورس باید بنگاه ها از بازدهی و سوددهی مناسب برخوردار باشند و تا بنگاه ها سود دهه نباشد شاهد رشد پایدار نخواهیم بود مگر اینکه به صورت حبابی و مقطعی تحولاتی رخ دهد و بعد از مدتی دوباره همه چیز به حالت قبل باز گردد.

آرگون همچنین درباره تاثیر حضور رئیس جمهور جدید آمریکا روی تحولات بازار بورس ایران هم گفت: باتوجه به موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا به صورت کوتاه مدت و یا لحظه ای ممکن است بازار با نوساناتی رو به رو شود زیرا همیشه شاهد بوده ایم که بازار تهران از اتفاقات سیاسی تاثیر پذیرفته است و به تحولات واکنش نشان داده ولی در بلند مدت باید دید که روابط بین دو کشور به چه سمتی حرکت خواهد کرد و آن زمان می توان پیش بینی های لازم را از آینده بازار داشت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]