اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234706870

اجرای موفقیت آمیز کمپین در«پرمون»

کمپینی که انجمن اتیسم را خانه دار کرد

کد: 13951123234706870

https://goo.gl/NpuRFV

، تهران , (اخبار رسمی): با راه اندازی یک کمپین مردمی برای حمایت مالی از انجمن اتیسم ایران به عنوان یک خیریه غیردولتی، این انجمن خانه دار شد.

کمپین خانه اتیسم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت تبلیغاتی پرمون طرح، فعالیت انجمن ها و موسسات غیردولتی که اغلب در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است، همواره بدلیل مستقل بودن با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستند که جهت رویارویی با آنها از کمک های مردمی و خیرین بهره مند میشوند.

انجمن اتیسم ایران به مدیرعاملی سعیده صالح غفاری به عنوان یک خیریه غیردولتی در راستای اطلاع رسانی و ایجاد امکان آموزش و توانمند سازی جهت حمایت از مبتلایان و خانواده هایشان فعالیت های خود را ادامه می دهد. مدتی قبل به دلیل پاره ای مشکلات مالی مرکز توانبخشی و آموزشی این انجمن با مشکلاتی مواجه شده بود که در صورت عدم تامین هزینه خرید مرکز امکان ادامه فعالیت وجود نداشت.

برای حل این مسئله شورای فرهنگ و هنر انجمن اتیسم ایران به مدیریت اشکان خطیبی و همراهی مهسا حریری به عنوان مشاور تبلیغاتی انجمن برای بقای خانه اتیسم ایران با همراهی آژانس پرمون طرح کمپینی را طراحی کردند، تا نسبت به اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردمی در این مورد اقدام شود.

درخصوص چگونگی طراحی واجرای این کمپین با علی سراج مدیرخلاقیت پرمون طرح، مصاحبه ای انجام شده است که در ادامه می خوانید. 

لطفا در رابطه با اینکه این کمپین چگونه و برچه مبنایی شکل گرفت توضیح دهید؟
درابتدا موضوع ملکی که دراختیار انجمن اتیسم قرار داشت و مشکلاتی که در رابطه با آن به وجودآمد بهانه ای شد تا کمپین #خانه_اتیسم درشبکه های اجتماعی آغاز شود، دراین طرح موضوع اصلی مشکل مالی بود و ازدست دادن مکانی که محل استقرار انجمن اتیسم درآن قرارداشت و در مرحله بعد اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جامعه در خصوص اتیسم.

با هم فکری شورای فرهنگ و هنر انجمن تصمیم گرفتیم این موضوع بی پرده و صریح با مخاطبان درمیان گذاشته شود، لذا برای انتخاب شعارکمپین، بر روی موضوع “حس ازدست دادن” کار شد، چرا که به نظر میرسد همیشه برای همه حس از دست دادن خیلی تاثیر گذارتر از حس به دست آوردن است و لذا عنوان “بی خانه شدن” را انتخاب کردیم.

رویکرد شما در اجرای طرح بر چه مبنایی بود؟
با توجه به اینکه که مشکل اصلی چگونگی برداشتن اولین گام بود و اینکه چگونه مساله با مخاطبان به شکلی صریح درمیان گذاشته شود، ازاینرو با استناد به حس ازدست دادن درابتدای طرح عنوان “۲۰ روز مانده تا بی خانه شدن” را مطرح کردیم و این عبارت به خاطر بار معنایی گسترده ای که داشت تاثیر زیادی روی نتیجه کاربرجای گذاشت.

از ابتدای شکل گیری شورای فرهنگ و هنر انجمن اتیسم ایران از آنجاییکه اکثر اعضا را هنرمندان سفیر اتیسم از جمله اشکان خطیبی، شقایق دهقان، محراب قاسم خانی، لادن طباطبایی، رضا یزدانی و … تشکیل می دادند سرمایه اصلی این حرکت اجتماعی حضور و حمایت چهره های سرشناس هنری و ورزشی بود.

بیش از ۲۰۰ چهره هنری و ورزشی و سایر افراد تاثیر گذار با به اشتراک گذاری پست های کمپین #خانه_اتیسم در دو روز اول کمپین حرکتی ایجاد کردند که مافوق تصور ما بود.
پس از این مدت همراهی سایر چهره های موثر، برندها و مردم ما شاهد انتشار حدود ۲۰۰۰ پست مرتبط با #خانه_اتیسم بودیم.

این کمپین در دو موج اصلی و چند مرحله اطلاع رسانی عمومی در خصوص اتیسم و میزان کمک های جمع آوری شده طراحی و اجرا شد که در کلیه مراحل چهره ها و مردم در انتشار و بازنشر پست های مربوطه فعالانه همراه شدند.

اشاره داشتید شبکه های اجتماعی رسانه موثر در موفقیت این کمپین بودند، لطفا دراین مورد بیشتر توضیح دهید؟
درواقع باید گفت: گستردگی این کمپین به خاطر هماهنگی و همکاری با شخصیت های محبوب مردم و انتشار مطالب و عکس هایی که در گروه تولید محتوا طراحی شده بود در صفحات اینستاگرام این افراد، سیل گسترده ی مشارکت را ایجاد کرد.
به شکلی که طی دو روز اول حدود دو میلیون نفر مطالب و عکس ها را لایک کرده بودند که این در فضای مجازی ایران کم سابقه است و این آمار، منهای تعداد بازدیدهایی است که در طی مدت مذکور انجام شده بود.

به نظر شما دلایل موفقیت طرح چه مواردی بود؟
البته این کار یک طرح تیمی بود که مجموعه عواملی در آن دخیل بودند اما در مرحله نخست ایجاد شبکه ی ارتباطی گسترده و همچنین هماهنگی های برنامه محور در راستای اجرای طرح و انتشار محتوای تولید شده و شاید از همه مهمتر، صریح و شفاف مطرح شدن موضوع مشکل بخشی از اجتماع که کودکان مبتلا به اتیسم بودند، تاثیر مهمی داشت. مثلاً یکی از محورهای کاری این بود پیام ها بین ساعت نه تا ده شب که زمان اوج حضور مخاطبان در فضای مجازی است به اشتراک گذاشته شود.

از سوی دیگر سعی شد در مورد اتیسم به مخاطبان اطلاع رسانی کنیم، چراکه بسیاری از افراد نسبت به آن اطلاعات زیاد یا درستی نداشتند که این اقدام نیز تاثیر خوبی در انتقال پیام و بازخوردهای مخاطبان داشت.
لازم به ذکر است کلیه متن های مربوط به این کمپین با نظارت مستقیم تیم اصلی مدیریت کمپین و بویژه توسط نویسنده چیره دست محراب قاسم خانی تامین و منتشر می شد که استفاده از قلم صحیح و مناسب شبکه های اجتماعی در متن کپشن ها تاثیر چشم گیری در موفقیت کمپین داشت.

همچنین هدف ما این بود که در ذهن مخاطبان باقی بمانیم، مثل محک که همیشه در بین مردم حضوردارد اتیسم نیز دغدغه اجتماعی باشد که پیوسته به آن توجه می شود.به همین سبب کمپین در مرحله بعد افق بلند مدتی را نزد مخاطب در نظر داشته است.
البته باید روی این موضوع تاکید کرد که نقش شبکه های اجتماعی در انتقال پیام این کمپین حائز اهمیت بود، به شکلی که می توان گفت هیچ رسانه ای توان ایجاد چنین بازخوردی را دربین مخاطبان نداشت.
این درحالی است که بعد از موج بزرگی که از طریق این رسانه درمدت بسیار کوتاهی ایجاد شد رسانه هایی نظیر تلویزیون برای پوشش آن با انجمن تماس گرفتند و خواستار همکاری شدند. حتی درمجامع پزشکی و خبری نسبت به مطرح شدن مسائلی درخصوص اتیسم بحث هایی مطرح شد که همگی برگرفته از فعالیت گسترده وپوشش دهی شبکه های اجتماعی بود.

در پایان این کمپین در یک نشست خبری کلیه فعالیت ها و کمک های اهدایی در حضور اصحاب رسانه شفاف سازی شد و این کارتیمی با مدیریت پروژه اشکان خطیبی به جمع آوری مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان تنها در مدت ۲۰ روز منجر شد.

علاوه بر تامین هزینه خرید #خانه_اتیسم، انتشار حدود ۲۰۰۰ پست اینستاگرامی، بارنشر پست ها در تلگرام و توییتر، همراهی برنامه های موفقی چون حالا خورشید، فرمول یک و…، حمایت تیم فوتبال پرسپولیس از اتیسم، اختصاص فروش یکی از محصولات شرکت مهرام، ارسال نامه هایی حاوی درخواستهای جامعه اتیسم به نهادها و سازمانها بالادستی توسط انجمن و … تحت تاثیر مدیریت و طراحی درست و حضور بسیار موثر چهره های هنری و ورزشی از موفقیت های قابل ذکر کمپین #خانه_اتیسم است.

لازم به ذکراست اتیسم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال رشد در عملکرد مغز است که در افراد مبتلا نشانه هایی را بروز میدهد: روابط اجتماعی ضعیف، مشکلاتی درارتباط کلامی و غیرکلامی، و نیز علایق و فعالیتهای محدود. این علائم در سه سال اول زندگی قابل تشخیص است و در سرتاسر زندگی ادامه می یابد. اگرچه داروی خاصی برای درمان اتیسم وجود ندارد، ولی شروع زودتر آموزش، ضروری است چرا که ممکن است موجب بهبودی رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب شود. و احتمال دارد افراد اوتیستیک بتوانند زندگی نرمالی داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح

پرمون طرح یک آژانس تبلیغاتی چابک و خلاق است؛ و این هوشیاری فعال را بیش از پانزده سال است که در خدمت ساخت روابطی بر پایه ی اعتماد و صداقت قرار داده است: پیوندهایی حرفه ای، در جهت منفعت و رضایت هر دو طرف، با پشتوانه ی خلاقیت. لطفا از ما کیفیت بخواهید؛ چون ما اهل کمیت نیستیم. باور داریم که در بازار صنعت و کسب و کار و با افزایش سطح سلیقه ی مخاطبان و انتظارشان از تولیدکنندگان، کیفیت بیش از پیش اهمیت دارد و پرداختن به آن کلید اصلی موفقیت است. همانطور که کیفیت خدمات و محصولات شما مهم است، کیفیت تبلیغات و خدمات ما نیز بسیار اهمیت دارد. بـا پشتوانه ی خلاقیت و وقت شنـاسی، پـرمون طرح مشتری هــای وفــادار و همیشگی دارد. چون خواسته هایشان به درستی برآورده می شود. یکی از توانایی های مهم نیروی انسانی ما انعطاف پذیریست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]