اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124234746119

خداحافظی با کارگران ارزان‌قیمت چینی!

کد: 13951124234746119

https://goo.gl/aqEyad

، تهران , (اخبار رسمی): با گسترش صنعت روباتیک، شرکت‌های تجاری بزرگ، تولیدات خود را کم‌کم به خانه خود بازمی‌گردانند. البته این به معنای آن نیست که لزوماً مشاغل زیادی را هم با خود به خانه می‌برند. زیرساخت روباتیک اگرچه در ابتدا هزینه بر است اما در گذر زمان از ارزان‌ترین نیروی کار انسانی هم ارزان‌تر تمام خواهد شد.

خداحافظ کارگرهای خستگی‌ناپذیر و ارزان‌قیمت چینی!

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آی او تی تی، با گسترش صنعت روباتیک، شرکت‌های تجاری بزرگ، تولیدات خود را کم‌کم به خانه خود بازمی‌گردانند. البته این به معنای آن نیست که لزوماً مشاغل زیادی را هم با خود به خانه می‌برند.
چندی پیش آدیداس، این غول محصولات ورزشی اولین جفت از کفش‌های ورزشی خود را در کارخانه‌ای تمام‌اتوماتیک واقع در آلمان تولید کرده و قرار است در سال ۲۰۱۷ کارخانه دیگری را نیز در آتلانتا راه‌اندازی کند.
این شرکت گفته که به دنبال یک مدل کسب‌وکار مشتری محور است که بر اساس آن محصولات به‌سرعت و باب میل افراد ساکن در آن منطقه، تولیدشده و به دست آن‌ها برسد. برای دست یافتن به این منظور از یک سیستم اتوماسیون بی‌نظیر استفاده می‌شود.

انقلاب روباتیک

استفاده از روبات در صنایع تولیدی، ازنقطه‌نظر تجاری کاملاً معقول و به‌صرفه است. اگرچه تأمین زیرساخت‌های لازم در ابتدای کار بودجه کلانی را می‌طلبد، اما پس از راه‌اندازی، این زیرساخت روباتیک از ارزان‌ترین نیروی کار انسانی هم ارزان‌تر تمام خواهد شد.
آدیداس در حال حاضر کارگران زیادی سراسر دنیا، به‌خصوص در چین و ویتنام دارد. گذشته از دست مزد کارگران، فاصله شرکت و بازار مصرف از سایت‌های تولیدی؛ سبب شده تا جابجایی کالا و تأخیر در فرآیند تولید نیز هزینه‌های هنگفتی را به تولیدکننده تحمیل کند.
یک فرآیند تولیدی خودکار آسیب کمتری را به محیط‌زیست وارد کرده و گذشته از آن می‌تواند به نیازهای مشتریان و ذائقه مدام در حال تغییر بازار، سریع‌تر پاسخ گوید. این‌ها می‌تواند دلایل مهمی برای تغییر روند تولید باشد، به‌خصوص امروزه که مباحثی مانند شیوه عادلانه کار و حفاظت از محیط‌زیست در مرکز توجه قرار دارند.

می‌توان گفت آدیداس به نحوی آغازکننده این روند جابجایی است، اما بی‌شک تنها شرکتی نخواهد بود که پا در این مسیر می‌گذارد. همراهی با تکنولوژی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، قدرت رقابت، کاهش آسیب‌ها و … تنها بخشی از مزایای اتوماسیون فرآیندهای کاری است.

آن روی سکه

خودکار شدن فرآیند تولید کارخانه‌ها مزایای بسیاری دارد، اما افزایش اشتغال را جز مزایای آن به‌حساب نیاورید!
به گفته آدیداس، کارخانه ‌این شرکت در آتلانتا ۱۶۰ فرصت شغلی در منطقه به وجود خواهد آورد. رقم قابل‌توجهی است، اما چه نوع شغلی؟ این مشاغل بی‌شک از میان تخصص‌هایی مانند برنامه‌نویسی، کنترل کیفیت، تعمیر و نگهداری، نظارت بر خط تولید و … خواهد بود؛ نه از میان کارهای بدنی و یا تکراری که کارگران ساده از عهده آن برمی‌آیند.

باید صادقانه بگوییم که روبات‌ها جدا از تمام مزایایی که برای انسان‌ها دارند؛ فرصت‌های شغلی را از بسیاری از آن‌ها می‌گیرند؛ حتی اگر آن فرد نقطه دیگری از دنیا زندگی کند. کارخانه‌ای تمام روباتیک در آلمان ساخته می‌شود و کارگری در چین بی‌کار!
البته آدیداس و سایر شرکت‌های بزرگ دنیا بر این باورند که مزایای اتوماسیون در طولانی‌مدت آن‌قدر زیاد است که همه ناگزیر از رها کردن شیوه‌های سنتی و روی آوردن به تکنولوژی خواهند بود. بی‌شک نیز همین‌طور است! شاید وقت آن رسیده که انسان کارهای کم‌ارزش خود را به عهده روبات‌ها گذاشته و خود از نیروی فکرش کسب درآمد کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]