اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124234795500

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران:

کاهش تعرفه بدون مبارزه با قاچاق کالا بی فایده است

کد: 13951124234795500

https://goo.gl/yGmBOC

، تهران , (اخبار رسمی): کاهش تعرفه های واردات پوشاک یکی از اقدامات دولت برای سروسامان دادن به وضعیت بازار راکد این صنعت است. وزیر صنعت در ماه گذشته اعلام کرد که تعرفه واردات از 75 درصد به 55 درصد کاهش یافته و دولت قصد دارد درصد تعرفه را کمتر کند.

کاهش تعرفه بدون مبارزه با قاچاق کالا بی فایده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سعید حسین زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این باره گفت: کاهش میزان تعرفه بدون اجرایی کردن مصوبات مبارزه با قاچاق کالا کمکی به بهبود وضعیت تولید پوشاک در کشور نمی کند. تا زمانی که مبارزه با قاچاق کالا به طور جدی دنبال نشود، نرخ تعرفه تنها به طور ظاهری کاهش پیدا می کند و این کاهش نرخ اثرگذار نیست.

حسین زاده گفت: با وجود کاهش تعرفه ها هم چنان قاچاق به صرفه تر از واردات است و در این شرایط کسی به واردات رسمی تمایل ندارد. غیر از مسئله تعرفه، بحث مالیات بر واردات هم هزینه های واردات پوشاک را افزایش می دهد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه کاهش تعرفه ها بدون اجرای مصوبه مبارزه با قاچاق کالا تنها به کاهش درآمدهای دولت منجر می شود ادامه داد: پیشنهاد ما این است که دولت تعرفه های بالا را اعمال کند و مابه التفاوت را به تولیدکننده داخلی برای کاهش قیمت تمام شده کالا کمک کند.

ایجاد رانت به دلیل کاهش تعرفه های واردات از جمله آسیب های پیش روست. حسین زاده در این باره گفت: دولت می تواند با کمک به تولید کننده داخلی، قیمت کالای تمام شده داخلی را به سطح کالای قاچاق برساند. در این شرایط است که تولید داخلی ارزنده می تواند در مقابل کالای خارجی عرض اندام کند.

این فعال صنعت پوشاک ادامه داد: تعرفه ها از 160 درصد در دو سال گذشته به 55 درصد در سال جاری رسیده است و دولت تصمیم دارد باز هم تعرفه را کاهش دهد اما آثار آن در بازار پوشاک مشهود نیست. این اقدام دولت تنها به واردات کمک می کند نه تولید داخلی.

حسین زاده هم چنین درباره اظهارنظرهای مربوط به اثرگذاری حادثه پلاسکو بر بازار پوشاک در آستانه سال نوی شمسی گفت: بازار داخلی ما آنقدر در رکود رفته که پلاسکو اثری بر آن نداشته باشد. اثرگذاری پلاسکو بر بازار پوشاک توسط افراد سودجو برای کاهش سخت گیری دولت بر فروش پوشاک قاچاق مطرح می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]