اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951125235465457

سازمان دامپزشکی:

مردم با اطمینان گوشت مرغ مصرف کنند

کد: 13951125235465457

https://goo.gl/f2aas5

، تهران , (اخبار رسمی): در استان چهارمحال و بختیاری مرغداری های گوشتی و تخم گذار در گیر بیماری نشده اند و محصولاتی که تحت نظارت دامپزشکی تولید می شوند کاملا سالم و مردم با خیال راحت مصرف کنند.

مردم با اطمینان گوشت مرغ مصرف کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی سازمان دامپزشکی، مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری واگیردار ویروسی و از خطرناکترین بیماری های تنفسی طیور است گفت: شروع ناگهانی بیماری و تلفات، تورم و کبودی تاج و ریش طیور،؛دور هم جمع شدن، خونریزی زیر جلدی در ساق پا و ریزش ترشحات بینی و چشم و ... می باشند.
عبدالمحمد نجاتی اظهار داشت: این بیماری می تواند از طریق پرندگان وحشی بدون علایم، ویروس عامل بیماری را با خود جابجا نماید.
نجاتی در ادامه گفت: مهمترین راه انتقال بیماری تماس با پرندگان وحشی، تماس با طیور آلوده، تماس با تجهیزات آلوده و پرنده فروش های دوره گرد می باشند.
وی عنوان کرد: تاکنون 6 کانون بیماری در استان مشاهده شده است که در طیور بومی روستا های شهرستان های شهرکرد، کیار، بن و. سامان از این جمله اند و با حضور فعال اکیپ های عملیاتی مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جهت جلوگیری از انتشار بیماری طیور بومی ( مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون، غاز، پرندگان زینتی و ... ) را معدوم نموده اند.
نجاتی اظهار داشت هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان را به شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند زیرا پرندگان گوشتخواری مانند عقاب و کلاغ و ... که از تلفات تغذیه می کنند باعث کسترش و انتشار بیماری می شوند.
وی پیشگیری از بیماری را تنها با رعایت توصیه های بهداشتی از طریق معدوم نمودن پرندگان بیمار دانست و از روستاییان و کسانی که مرغ بومی نگهداری می کنند خواست: در صورت مشاهده تلفات پرندگان آزاد پرواز و طیور خانگی از دور انداختن آن جدا" خودداری نمایند و سریعا" شبکه دامپزشکی را مطلع سازند تا از آن ها نمونه برداری و به روش بهداشتی معدوم نمایند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]