اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951125235486119

کنترل سلامت انسان با اینترنت اشیا

کد: 13951125235486119

https://goo.gl/lzY8My

، تهران , (اخبار رسمی): به‌زودی می‌توان ازکارافتادن کلیه‌ها را با یک گجت متوجه شد و سلامت پروستات را بدون نیاز به جراحی‌های دردناک بررسی کرد، همین امروز و فردا است که کوچک‌ترین جوش یا عارضه پوستی روی بدنمان روند درمانیش را خود به پزشک گزارش کند.

اینترنت اشیا، اینترنت بدن انسان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی، صبح از خواب بیدار می‌شوید، نگاهی به گوشی خود انداخته و تنها با استفاده از یک اپلیکیشن، قند خون، ضربان قلب، سطح متابولیسم، و میزان کالری دریافتی و مصرفی خود را مشاهده می‌کنید.

اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

در آینده‌ای نه‌چندان دور، فناوری اینترنت اشیا به بدن آدمی هجوم می‌آورد و باید گفت این موج همین حالا هم در بسیاری از حوزه‌ها بدن انسان را نشانه رفته است.
مدت‌زمان زیادی است که گجت‌های شرکت‌هایی مانند «فیت‌بیت» و «میس‌فیت» قادرند ضربان قلب افراد را به‌طور لحظه‌ای برداشت و گزارش کنند. این روزها می‌توانید روی یک ترازوی هوشمند بایستید و نتیجه را به‌طور آنی در اپلیکیشن دستگاه مشاهده کنید. افرادی که به دنبال رسیدن به تناسب‌اندام هستند با استفاده از این گجت ها می‌توانند با دقت بیشتریی به اهداف خود دست پیدا کنند.
مثال دیگری از گجت‌های سلامتی موجود در بازار، مچ‌بند سنجش فشارخون HeartVue است، که ظاهری شبیه به یک ساعت مچی معمولی داشته اما با فشار یک دکمه قادر است فشارخون فرد را بررسی کند. این گجت بیش از همه به کار افرادی می‌آید که دائماً مشکل افت یا بالا بودن فشارخون را دارند و باید مدام مراقب رژیم غذایی خود باشند.
گجت دیگری به نام Levl Pro برای کمک به کاهش وزن طراحی‌شده و با تنفس در یک تیوب کوچک، سطح متابولیسم بدن مشخص می‌شود.

بااین‌حال روزی می‌آید که گجت ها پا را از این فراتر می‌گذارند

به‌زودی می‌توان ازکارافتادن کلیه‌ها را با یک گجت متوجه شد و سلامت پروستات را بدون نیاز به جراحی‌های دردناک بررسی کرد. همین امروز و فردا است که کوچک‌ترین جوش یا عارضه پوستی روی بدنمان روند درمانیش را خود به پزشک گزارش کند.

تب تناسب‌اندام، بازار گجت ها و اپلیکیشن های تندرستی را حسابی داغ‌کرده و اپلیکیشنی به نام Lose It طراحی‌شده که با برداشت تصویر از بشقاب غذا، میزان کالری موجود در بشقاب را گزارش می‌کند.

بعدازاین چه در انتظار ما است

به‌زودی نانو روبات‌ها، حوزه پزشکی را دگرگون خواهند کرد. روبات‌های ریزی که درون بدن افراد به اکتشاف پرداخته و علائم موردنظر را بی‌نیاز از جراحی برداشت می‌کنند وقتی کار جمع‌آوری اطلاعات این روبات‌ها به پایان رسید، هوش مصنوعی با جمع‌بندی یافته‌ها، بیماری را بلافاصله تشخیص می‌دهد.

هوش مصنوعی در این مرحله، نیازمند داده‌هایی است که اینترنت اشیا پیش‌ازاین به طرق مختلف جمع‌آوری کرده و با بیرون کشیدن الگو کلی و ناهنجاری‌های میان انبوه داده‌ها، آنچه محقق باید تمرکز خود را روی آن قرار دهد، مشخص‌شده و روند مطالعه سرعت می‌گیرد.

سرویس‌هایی مانند آنچه Doctors On Demand ارائه می‌کند، تقریباً شبیه به روند تشخیص بیماری‌ها در آینده است. فرض کنیم گجتی دارید که فشارخون، سطح متابولیسم و سلامت کلیه‌های شما را بررسی می‌کند. با یک اشاره انگشت، می‌توانید به‌صورت آنلاین به یک پزشک مراجعه کنید، چراکه امکان ارسال داده‌ها و علائم بدنی شما از طریق اینترنت وجود دارد.

با پیشرفت هوش مصنوعی و راه پیدا کردن بیش‌ازپیش اینترنت اشیا به بدن ما، رفته‌رفته روند درمان بیماری‌ها تغییر خواهد کرد. پس‌ازاین پیشگیری پررنگ‌تر از درمان شده، افراد دسترسی یکسانی به درمانگران و متخصصان خواهند داشت و مراجعه حضوری فقط در موارد خاص که معاینه و درمان از راه دور امکان‌پذیر نباشد، صورت خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]