اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951126235606226

بازار سرمایه آرامش خود را حفظ کرد

کد: 13951126235606226

https://goo.gl/BG4WN2

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام بازاری آرام و متعادل بود که با تعویق عرضه‌های اولیه سهام تا پایان امسال خیالش از فروکش کردن نقدینگی باقیمانده در بازار راحت شد؛ اما کابوس تسریع معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در شب‌های عید برای معامله‌گران حرفه‌ای نگران کننده است.

بازار سرمایه آرامش خود را حفظ کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد،  امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 25 واحدى به رقم 77 هزار و 1 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 30 واحد افزایش عدد 15 هزار و 540 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 24 واحدی به رقم 84 هزار و 470 واحد رسید.

همچنین امروز سه‌شنبه بیست و ششم بهمن ماه 95 شاخص بازار اول با افزایش 84 واحدی عدد 54 هزار و 802 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 317 واحد افزایش به عدد 163 هزار و 62 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت پتروشیمی‌ خارک‌، فولاد خراسان و معدنی‌وصنعتی‌چادرملو به ترتیب با 32، 25 و 25 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و بانک ملت به ترتیب با 23، 22 و 16 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

 بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 2 میلیارد و 652 میلیون و 753 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 744 میلیون و 769 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 45 هزار و 956 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کیسون، موتورسازان تراکتورسازی ایران، بیمه سامان، سیمان قائن، پاکسان، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سیمان هرمزگان، گروه صنایع سیمان کرمان، داروسازی ابوریحان، کشت و صنعت آب شیرین، کارخانه فارسیت دورود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، صنایع بسته‌بندی ایران، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، اوراق مشارکت شهرداری کرج، بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، اعتباری کوثر مرکزی، پارس‌الکتریک، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک، اوراق مشارکت میدکو،‌ کاشی و سرامیک الوند،‌ گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، کاشی و سرامیک الوند، حق تقدم خرید سهام گل‌گهر، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری غدیر، بازگشایی شدند.

امروز در تداوم بازارگردانی سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پربیننده بازار ، در بازار دوم سهام بیش از 115 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 114 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. همچنین 20 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری سایپا نیز اندکی بیش از 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. 20 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش چهار میلیارد تومان و اندکی بیش از 16 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 6 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز به ارزش 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

گروه بیمه‌ای‌ها با توجه به انتشار گزارش‌های عملکردی ماهانه و در عین حال انتظار برای برگشت برخی از ذخایر سرمایه‌گذاری در سال مالی جاری امروز شاهد تنظیم قیمت سهام در برخی نمادهای معاملاتی تا دامنه نوسان مثبت قیمت ها بود. در این بین بیمه آسیا در حالی با معاملات کم حجم 4 میلیون سهمی در سقف کامل قیمت به کار خود پایان داد که نظاره‌گر صف یک میلیون سهمی بود.

در گروه پتروشیمی‌ها «شخارک» در حالی با افزایش تقاضای از سوی معامله‌گران حقوقی همراه شد که در این گروه پتروشیمی اراک، پیشرو سایر شرکت‌های این گروه بود.

در عین حال گروه معدنی‌ها نیز با انتشار خبرهای امیدوارکننده برای رفع ابهام‌های بهره مالکان معادن به افزایش تقاضا در این گروه انجامیده که افزایش فروش مانع از تقویت عمق معاملات تک سهم‌های این گروه به ویژه دوقلوهای سنگ آهنی و ملی مس می‌شود.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش 1 واحدی به کانال 840 واحدی رسید.

در معاملات فرابورس سه شرکت فولاد هرمزگان جنوب، اعتباری ملل و توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت پالایش نفت لاوان، نفت پاسارگاد و آتیه داده پرداز بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 10 میلیارد و 610 میلیون و 372 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 178 میلیون و 720 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 22 هزار و 40 نوبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه