اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236285518

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خبر داد

مکان‌یابی جدید برای ۱۰ ناحیه صنعتی

کد: 13951128236285518

https://goo.gl/nFZBLk

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از کشف و شناسایی ۴۶ لکه صنعتی خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این در حال مکان‌یابی برای ۱۰ ناحیه صنعتی مصوب دیگر در استان تهران هستیم.

مکان‌یابی جدید برای ۱۰ ناحیه صنعتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا قاهری بدر با اشاره به اینکه در کل استان تهران ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد که ۱۰ مورد آنها شهرک صنعتی غیردولتی است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ شهرک صنعتی، دولتی است و حدود ۸۷۰۰ قرارداد واگذاری در این شهرک‌های صنعتی دولتی مدنظر قرار گرفته که حدود ۴۶۰۰ واحد آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران قرار بر این شده ساماندهی صنایع استانی در تهران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مدنظر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: تاکنون ۴۶ لکه صنعتی احصا و شناسایی شده تا در نهایت دولت در ارتباط با وضعیت صنعتی این لکه‌ها تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با بیان اینکه کارگروه آمایش سرزمینی مساله مذکور در سازمان برنامه و بودجه ساماندهی صنایع استان تهران را بر عهده دارد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز به‌عنوان مجری طرح کار خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است تا در اسرع وقت وضعیت صنایع استان تهران مشخص شود و در نهایت دولت در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند. احتمال اینکه بعضی از این لکه‌ها به هیات دولت رفته و مجوز شهرک صنعتی دریافت کنند، وجود دارد؛ هر چند ممکن است این لکه‌ها تحت پوشش شهرک صنعتی فعلی درآیند.

قاهری در ادامه صحبت‌هایش همچنین از اصلاح هشت شهرک صنعتی خصوصی که در دولت قبل مصوب شده بود، خبر داد و گفت: در دولت قبلی تبدیل این مناطق شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفت اما در حال حاضر اصلاح و بررسی این مساله مجددا مدنظر قرار گرفته است و دولت در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شهرک‌های صنعتی جدیدی در استان تهران ایجاد خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: به‌طور کلی ۱۰ ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که در حال مکان‌یابی برای این نواحی هستیم و ۴۶ لکه صنعتی نیز در استان تهران شناسایی شده که دولت در ارتباط با آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

پرداخت تسهیلات برای رونق تولید

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز از اعطای ۸۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط کشور خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۱۱ هزار و ۹۶۳ بنگاه اقتصادی پرداخت شده است.

علی یزدانی درحاشیه افتتاح طرح‌های خدماتی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: از ۱۹ هزار و ۷۳۴ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط ثبت‌نام شده در سامانه بهین‌یاب، ۱۲ هزار و ۲۰۰واحد با بانک‌های عامل قرارداد بسته که تاکنون ۱۱ هزار و ۹۶۳ واحد تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای اطمینان از اعمال این تسهیلات در چرخه تولید و صنعت، سه مرحله پایش و ارزیابی قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: تاکنون بانک‌های عامل ۸۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط در سراسر کشور تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۹۶، زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌جز تعداد انگشت‌شماری، هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

یزدانی همچنین تاکید کرد: رسالت ما حمایت از صنایع کشور در جهت پیشرفت و اشتغال‌زایی جوانان در کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید