اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236345763

وزیر شیلات نروژ اعلام آمادگی کرد

انتقال فناوری شیلات نروز به ایران

کد: 13951128236345763

https://goo.gl/9RMtdv

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر شیلات نروژ در دیدار سفیر کشورمان با استقبال از گسترش همکاری دو‌ کشور در بخش‌های مختلف شیلات و آبزیان، از آمادگی این کشور برای انتقال فناوری در این حوزه به ایران خبر داد.

انتقال فناوری شیلات نروز به ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات، محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی در اسلو با «پر سندبرگ» وزیر شیلات نروژ روند همکاری‌های دو کشور در زمینه شیلات و آبزیان مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

حبیب‌اله‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید 200 هزار تن ماهی در قفس در طول برنامه ششم توسعه، آمادگی طرف ایرانی برای توسعه همکاری با نروژ در زمینه شیلات و آبزی پروری را اعلام کرد.

سفیر کشورمان در اسلو وجود سواحل طولانی در شمال و جنوب ایران، تولید محصولات شیلاتی، پردازش و صادرات مجدد آبزیان و ساخت مشترک تجهیزات ویژه پرورش ماهی و تحقیقات را از جمله زمینه‌های مستعد همکاری دو کشور ذکر کرد.

پر سندبرگ وزیر شیلات نروژ نیز در این دیدار با ارزیابی مثبت از سفر مهرماه گذشته خود به ایران ظرفیت وسیع کشورمان در زمینه توسعه بخش شیلات را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین به تجربه و دانش نروژ در خصوص فناوری‌های پیشرفته در امر پرورش ماهی در قفس اشاره و از گسترش همکاری دو‌ کشور در بخش‌های مختلف شیلات و آبزی پروری استقبال کرد.

این مقام نروژی تخصیص اعتبارات مالی از سوی موسسات اعتباری نروژ را فرصت مناسبی برای شرکت‌های شیلاتی نروژ جهت اجرای طرح‌های مشترک با شرکت‌های ایرانی ذکر کرد.

وزیر شیلات نروژ انتقال فناوری در حوزه شیلات و آبزیان را از جمله دیگر زمینه‌های مورد علاقه برای همکاری نروژ با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی