اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236356681

۱۰ درمان خانگی طبیعی برای ترک لب‌ها

کد: 13951128236356681

https://goo.gl/EivxmN

، تهران , (اخبار رسمی): آیا لب های ترک خورده و خشک به نظرتان آزار دهنده هستند؟ احتمالا اینطور است اما هر زمانی که لب هایتان ترک می خورند، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید به جز آنکه سعی کنید آن را از بین ببرید.

۱۰ درمان خانگی طبیعی برای ترک لب‌ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از تناسب اندام، آیا تاکنون اندیشیده اید که آیا ممکن است کارهایی که انجام می دهید، وضعیت لب های شما را بیشتر تشدید کنند؟ درست است که محصولات تجاری مختلفی وجود دارند که می توانند وضعیت لب ها را فورا بهتر کنند، اما برخی درمان های خانگی برای این مشکل وجود دارند که بتوانید به جای این محصولات، آنها را امتحان کنید؟

علایم لب های خشک و ترک خورده

اکثر مردم بلافاصله متوجه می شوند که از لب های خشک و ترک خورده رنج می برند اما اگر با این وضعیت آشنایی چندانی ندارید، به یاد داشته باشید که اینها، برخی از علایمی هستند که باید به دنبالشان بگردید:

۱- لب های حساس: معمولا این لب ها می توانند کمی دردناک باشند بنابراین کوچکترین تماس نیز می تواند شما را آزار دهد.

۲- پوسته پوسته شدن: هنگامی که پوست لب ها پوسته می دهند و می ریزند، می تواند نشانه ای از لب های خشک و ترک خورده باشد.

۳- قرمزی: لب های قرمز معمولا به عنوان یک چیز جذاب در نظر گرفته می شوند اما اگر دلیل قرمزی لب ها، به خاطر ترک خوردگی و خشکی شان باشد، داستان کاملا متفاوت خواهد بود.

به یاد داشته باشید که اینها فقط برخی از چیزهایی هستند که مردم هنگامی که به دنبال علایم لب های ترک خورده هستند، باید به خاطر داشته باشند.

۱۰ درمان خانگی طبیعی برای لب های ترک خورده
۱- شکر

ممکن است به نظر برخی از افراد، کمی عجیب باشد اما شما می توانید از شکر برای خلاص شدن از شر لب های ترک خورده استفاده کنید. زیرا شکر، سلول های مرده پوست که روی لب ها قرار دارند را لایه برداری می کند. همچنین می تواند لب ها را نرم کند.

آنچه که نیاز دارید:

شکر

عسل

نکته: اگر مطمئن نیستید که قرار است چه کار کنید، باید شکر را با مقداری عسل مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن آنها باهم، مخلوط را روی لب ها قرار دهید و بگذارید چند دقیقه  بماند. پس از مدتی، عسل و شکر را به آرامی روی لب ها مالش دهید تا زمانی که سلول های مرده پوست از بین بروند. سپس لب هایتان را با آب گرم بشویید.

۲- روغن کرچک

روغن کرچک به عنوان چیزی که می تواند برای بهبود پوست روی قسمت های مختلف بدن قرار گیرد، شناخته شده است. همچنین برای درمان لب های ترک خورده موثر می باشد.

آنچه که نیاز دارید:

روغن کرچک

آب لیمو

گلیسرین

نکته: کاری که باید انجام دهید، آن است که تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و شب ها قبل از رفتن به رختخواب، روی لب هایتان قرار دهید. مطمئنا هنگام صبح متوجه  تفاوت در لب هایتان خواهید شد. فراموش نکنید که وقتی از خواب بیدار شدید، لب هایتان را با آب گرم بشویید.

۳- روغن نارگیل

برخی مردم فکر می کنند که هر نوع روغنی می تواند به درمان لب های ترک خورده کمک کند اما این اصلا درست نیست. روغنی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد باید خواصی داشته باشد که بتواند لب های ترک خورده را درمان کند.

آنچه که نیاز دارید:

روغن نارگیل

نکته: استفاده از روغن نارگیل، بسیار آسان است. کاری که باید انجام دهید آن است که صبح ها هنگام بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن، مقداری از آن را روی لب هایتان بمالید.  این کار لب های شما را در تمام طول روز مرطوب نگه خواهد داشت. برخی از مردم ترجیح می دهند به هر تعداد دفعاتی که در طول روز می توانند از روغن نارگیل روی لب هایشان استفاده کنند و این هم مجاز است.

۴- آلوئه ورا

در حالی که آلوئه ورا، به عنوان چیزی که برای پوست و مو مفید است، شناخته شده است، انتظار می رود که برای لب هایتان نیز مفید باشد. دلیلش این است که آلوئه ورا دارای اجزای مرطوب کننده ای است که می تواند لب ها را مرطوب نگه دارد.

آنچه که نیاز دارید:

برگ آلوئه ورا

نکته: استفاده از آلوئه ورا در واقع بسیار آسان است. کاری که باید انجام دهید آن است که برگ آلوئه ورا را بشکنید یا تکه تکه کنید تا مایع یا شیره از داخل برگ بیرون بیاید. مطمئن  شوید که ژل مایع مانند را برای چند دقیقه روی لب هایتان قرار می دهید. این کار باید چند بار در روز انجام شود تا موثر واقع شود.

۵- خامه

اکثر مردم می دانند که خامه حاوی مقدار زیادی چربی است. به همین دلیل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای لب ها عمل کند. می توانید آن را روی لب های ترک خورده قرار دهید تا بلافاصله وظیفه اش را انجام دهد.

آنچه که نیاز دارید:

خامه تازه

گلوله پنبه ای

نکته: برخی از مردم دوست ندارند که خامه را روی لب هایشان قرار دهند، چون احساس بدی پیدا می کنند. به یاد داشته باشید که خامه فقط باید برای مدت معینی روی لب ها باقی  بماند. هر زمانی که خامه باید پاک شود، یک گلوله پنبه ای را در آب گرم فرو ببرید و به آرامی روی لب هایتان مالش دهید تا خامه پاک شود. ممکن است پاک کردن آن کمی سخت باشد بنابراین صبور باشید.

۶- وازلین

به احتمال زیاد همه افراد در حال حاضر با وازلین آشنایی دارند. وازلین، چیزی است که می تواند بدون نسخه خریداری شود بنابراین خرید آن برای همه بسیار آسان است. همچنین نسبتا ارزان است. می توانید وازلین را به لب های ترک خورده بمالید تا نرم و مرطوب شوند.

آنچه که شما نیاز دارید:

وازلین

عسل

گلوله پنبه ای

نکته: کاری که باید انجام دهید، آن است که در وهله اول، مقدار کمی عسل روی لب هایتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. پس از مدتی، باید وازلین را روی عسل بمانید. چند  دقیقه بعد با استفاده از یک گلوله پنبه ای، وازلین و عسل را از لب هایتان پاک کنید.

۷- گلبرگ های رز

گذشته از این واقعیت که گلبرگ های رز به منظور تزئین بعضی جاها برای رمانتیک تر کردن آن مکان مورد استفاده قرار می گیرند، می توان از آنها به عنوان یک درمان خانگی خوب برای لب های ترک خورده نیز استفاده کرد.

آنچه که نیاز دارید:

گلبرگ های گل رز

گلیسیرین

نکته: گلبرگ های رز باید قبل از استفاده له شوند. برای اثر بهتر، مقدار کمی گلیسیرین نیز به گلبرگ های له شده رز اضافه کنید. این مخلوط را شب ها قبل از خواب و صبح ها روی لب  هایتان بمالید.

۸- خیار

خیارها به منظور از بین بردن خستگی و پف چشم مورد استفاده قرار می گیرند اما می توانند در درمان سریع لب های ترک خورده نیز موثر باشند.

آنچه که نیاز دارید:

نکته: این پروسه، بسیار آسان است. فقط کافی است خیار را روی لب هایتان قرار دهید و برای چند دقیقه روی لب هایتان بمالید. مطمئن شوید که آب خیار روی قسمت های مختلف  لبتان پخش خواهد شد. بگذارید چند دقیقه روی لب هایتان بماند و سپس با آب بشویید.

۹- از زبان زدن به لب هایتان اجتنناب کنید

برخی مردم، تعجب می کنند که چرا لب هایشان همیشه ترک خورده و خشک هستند. وقتی افراد دائما به لب هایشان زبان بزنند، این کار می تواند بر رطوبت موجود روی لب هایشان تاثیر بگذارد. بسیاری از مردم در تمامی اوقات لب هایشان را زبان می زنند. برای آنکه مطمئن شوید لب هایتان مرطوب خواهند ماند، باید به هر قیمتی از این کار اجتناب نمایید.

۱۰- روغن خردل

شما به احتمال زیاد نمی دانید که روغن خردل می تواند در خلاص شدن از شر لب های ترک خورده، بسیار موثر باشد اما روغن خردل، یکی از موثرترین داروهای خانگی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آنچه که نیاز دارید:

روغن خردل

نکته: استفاده از آن، بسیار آسان است. فقط کافی است روغن خردل را برای چند دقیقه روی لب ها قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه می توانید روغن خردل را به آرامی با استفاده از آب گرم  پاک کنید.

اینها فقط برخی از داروهای خانگی طبیعی بودند که می توانید در خانه خودتان امتحانشان کنید. همین حالا از شر لب های ترک خورده تان خلاص شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله تناسب اندام

می‌خواهید اندام زیبایی داشته باشید؟ یا اینکه نگران سلامتی‌تان هستید؟ مجله‌ اینترنتی تناسب اندام، همه‌ اطلاعاتی که برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به آنها احتیاج دارید را به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی فراهم می‌کند تا سرزندگی، شادابی، و سلامتی را به شما هدیه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی