اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236526995

با اطلاعات کافی و جامع، مشرف به سفر زیارتی شوید

راهنمای جامع سفر به کربلا

کد: 13951128236526995

https://goo.gl/CtgkRe

، تهران , (اخبار رسمی): نرخ تور کربلا به‌صورت مصوب از طرف سازمان حج و زیارت تعیین شده و می‌توان قبل از تهیه بلیت عتبات، نرخ مصوب را از طریق سازمان حج و زیارت جویا شد.

راهنمای جامع سفر به کربلا و عتبات

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی کاسبان، کربلا از جمله شهرهای عراق است که دارای مسافتی 150 کیلومتری تا پایتخت عراق را دارد که این مکان تا قبل از شهادت امام‌حسین‌(ع) بیابان بوده ولی پس از شهادت این بزرگوار تبدیل به شهری زیارتی برای تمام شیعیان شده است. اگر شما هم قصد سفر به شهر خون، شهر کربلا را دارید ابتدا درباره این سفر بدانید.

تور کربلا به دو مدل تور زمینی و تور هوایی تقسیم شده و به صورت معمول، تور هوایی کربلا 7 تا 8 شبانه روز است. 

بر اساس این گزارش، مقصد پروازهای ایران در فرودگاه نجف است و زائرین ابتدا به زیارت امیرالمومنین(ع) رفته و سپس مشرف به زیارت دو شهر کربلا و کاظمین می‌شوند.

در این حوزه، زائرینی که قصد سفر هوایی به کربلا دارند می‌بایست حداقل از سه ساعت قبل در فرودگاه حاضر شده و مدارک لازم اعم از فیش عوارض، گذرنامه و بلیت سفر خود را ارائه کنند.

تور زمینی کربلا حدود 9 شبانه روز است و زائرین معمولا از مرزهای زمینی مهران و خسروی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

هتل‌های عراق

هتل‌هایی که در کربلا و نجف وجود دارند اتاق تک نفره نداشته و اتاق‌ها را به صورت 2 و 3 نفره ارائه می‌شوند؛ البته اولویت این اتاق‌ها با زائرینی است که به صورت خانوادگی سفر دارند.

لوازم مورد نیاز

مدارک شناسایی مورد نیاز شما در تور کربلا تنها روادید، کارت هتل و گذرنامه است، پس نیازی به شناسنامه، کارت ملی، کارت بسیج و... ندارید؛ برای سفر لوازم شخصی به همراه لباس فصل و داروهایی که مصرف می‌کنید به همراه نسخه پزشکی و نظر پزشک معالج خود را همراه داشته باشید.

بهتر است مقداری تنقلات با تاریخ انقضای زیاد همچون آب آشامیدنی، بیسکوئیت، مغز بادام، پسته، آجیل و ... همراه خود داشته باشید.

در صورت بروز هرگونه مشکل تمام زائران تحت پوشش بیمه زائرین هستند و می‌بایست به مسئول کاروان تور کربلا مراجعه کرده تا شما را به مرکزهای درمانی هدایت کنید.

نکاتی در مورد سفر به عراق با تور کربلا

زمانی که وارد عراق شدید ساعت خود را با زمان محلی عراق تنظیم کنید زیرا تمام برنامه‌های کاروان بر اساس ساعت رسمی این کشور هستند.

در روابط خود با شهروندان عراقی از بحث و جدال دینی و از حرف‌هایی که باعث تحریک آنها می‌شود جدا خودداری کنید.

آب لوله‌کشی عراق تنها برای شست‌وشو هست و لذا از خوردن آن خودداری کرده و تنها از بطری‌های آب آشامیدنی پلمپ شده استفاده کنید.

برپایه این گزارش، بهتر است وسایل گران بها خود همانند طلا و جواهرات را به صندوق‌های هتل تحویل داده و رسید دریافت کنید و و پس از پایان سفر با تحویل دادن رسید مرسولات خود را تحویل بگیرید.

همچنین بهتر است به صورت گروهی به حرم و مناطق مختلف شهر بروید و از تردد در شب خودداری کنید.

مزیت سفر هوایی به زمینی

از جمله مزایای تور هوایی کربلا می‌توان به سرت و خستگی کمتر راه اشاره کرد از طرفی دارای هزینه بیشتری است. اگر می‌خواهید سفری کوتاه به کربلا داشته باشید توصیه می‌شود از تور هوایی کربلا استفاده کنید اما اگر علاوه بر زیارت قصد دارید در کربلا و نجف گشتی هم داشته باشید می توانید از تور زمینی کربلا یا تور هوایی کربلا استفاده کنید.

مزایای استفاده از تور هوایی کربلا نسبت به سفر زمینی در 4 حوزه دسته‌بندی می‌شود:

1. ایمنی بیشتر: سفر با تور هوایی ایمنی بیشتری را نسبت به سفر با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار برای شما به ارمغان می‌آورد.

2. سرعت بیشتر: پرواز مستقیم به کربلا در مدت 1 الی 2 ساعت شما را به مقصد می‌رساند در حالی که در سفر زمینی کربلا علاوه بر خستگی راه حدود 20 ساعت یا بیشتر (در صورت وجود ترافیک) سفر شما به طول می‌انجامد.

3. راحتی و آسایش: فردی که پس از 20 ساعت سفر به مقصد می‌رسد نسبت به فرد دیگری که کمتر از 2 ساعت به مقصد می‌رسد دارای خستگی بیشتری خواهد بود و پس از رسیدن به مقصد نیاز به استراحت خواهد داشت. در حالی که فردی که با هواپیما و تور هوایی کربلا سفر می‌کند طی مدت زمانی کمتر از 2 ساعت به مقصد خواهد رسید، حتی برخی در هواپیما استراحت کرده و می‌خوابند و پس از بیدار شدن در عراق هستند!

4. کاهش زمان سفر و سفری بهینه: 20 ساعت مدت زمان مسیر رفت به همراه زمان مورد نیاز برای استراحت و 20 ساعت زمان برگشت از کربلا مجموعا حدود 2 شبانه روز از زمان شما را طی کردن مسیر‌ها اتلاف می‌کند در حالی که با تور هوایی کربلا زمان طی شده در مسیر رفت و برگشت شما کمتر از 4 ساعت خواهد بود.

تور کربلا از نظر تعداد مسافران

تور کربلا به دو مدل تور گروهی و تور انفرادی تقسیم می‌شود و تور گروهی کربلا به سفری گفته می‌شود که جهت زیارت دسته جمعی به کربلا مشرف می‌شوند.

در سفر به صورت تور مسافران با خیالی آسوده از سفر خود لذت می‌برند، همچنین در تورهای گروهی کربلا نیز مسافران به یکدیگر آشنا شده و با استفاده از تجربه یکدیگر به سفر می‌پردازند.

سوغات کربلا

آوردن سوغاتی از کشورهای که به آن سفر می‌کنیم از جمله عادات ما ایرانی ها است افرادی نیر که به تور کربلا می‌روند نیز به دنبال علاقه دارند با خود سوغات از کربلا بیاورند.

توجه داشته باشید که هنگام خرید سوغات از کربلا حتما از فروشنده تخفیف بگیرید برخی مسافران تا 50 درصد تخفیف نیز گرفته‌اند!

بیشتر زائرین کربلا مهر تربت، تسبیح تربت ، خاک سرزمین کربلا و چادر های مشکلی و ... با خود سوغات می‌آورند.

بازارهایی که در کربلا وجود دارند دارای تنوع محصول بیشتری نسبت به بازارهای نجف هستند پس توصیه می شود از بازار کربلا خرید کنید.

نکته: توجه کنید که قیمت اجناس در عراق دارای نرخ بالاتری نسبت به ایران هستند پس نیازی نیست حتما از عراق جنس خریداری کرده اما می‌توانید از ایران سوغات بخرید؛ 

در بازارهای کربلا و نجف می‌توانید با پول رایج خودمان نیز خرید کنرد

توصیه های جهت سفر با تور کربلا

 توجه داشته باشید که سفر انفرادی به کربلا و عراق مشکلاتی را همانند نداشتن مترجم، آشنا نبودن با مسیر و اماکن و ... که ممکن است اتفاقات ناگواری را برای مسافرین ایجاد کند را در پی دارد بنابراین توصیه می‌شود حتما با تور کربلا به سفر بروید و از سفر انفرادی اجتناب کنید.

باید اکیدا تاکید کرد که سفر غیر مجاز به خاک عراق از جانب مسئولین کشور موجب محاکمه و حبس از 2 تا 10 سال می‌شود و هیچگونه تخفیفی نیز قائل نمی‌شود بنابراین به جد توصیه می‌شود از سفر غیرمجاز بپرهیزید و تنها به صورت رسمی سفری انفرادی یا با تور کربلا داشته باشید.

گاهی اوقات به دلیلی هجوم زیاد مردم به کربلا گذرنامه برخی افراد ممکن است مهر نشود (اشتباه سهوی) لذا توصیه می‌شود حتما گذرنامه خود را چک کرده که ممهور شده باشد تا در هنگام خروج از خاک عراق با مشکل مواجه نشوید.

در حفظ و نگهداری مدارک و اسناد خود کوشا باشید و بهتر است اسناد و مدارک خود را به مسئول تور کربلا تحویل دهید تا نگهداری کنید.

بر اساس این گزارش،  عکس و فیلم گرفتن از مراکز نظامی و دولتی عراق ممنوع است.

 از حمل هرگونه مواد مخدر حتی به مقدار کم و برای مصارف پزشکی خودداری کرده زیرا در عراق نگهداری این مواد مجازات سنگینی در پی دارد.

 بدون هماهنگی با مسئول تور به اماکن و صرافی‌های دور از محل اقامت مراجعه کنید زیرا امکان دزدیدن خود شخص یا پول‌های وی وجود دارد ، پس برای سفری ایمن حتما با مشاوره تور کربلا هوایی هماهنگ باشید.

 کپی شناسنامه ، کارت ملی و چند قطعه عکس و همچنین همراه داشتن شماره بستگان الزامی است تا در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت حل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاسبان

سایت نیازمندی های کاسبان از سال 1395 فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون دارای بخش های گوناگونی در زمینه های مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی