اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236645817

سازمان هواشناسی:

عمده بارش ها در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد

کد: 13951130236645817

https://goo.gl/8rwsXV

، تهران , (اخبار رسمی): شنبه بتدریج در نیمه غربی از ابرناکی کاسته و بارش قطع می‌شود وسامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

عمده بارش ها در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان هواشناسی کشور براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی روز شنبه بتدریج در نیمه غربی از ابرناکی کاسته و بارش قطع می‌شود وسامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و بارش‌ها در جنوب کرمان نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت.

 طی روز آینده درجنوب شرق کشور پدیده گردوخاک نیز دور از انتظار نیست، درهمین مدت در برخی نقاط شمال شرق و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز کولاک برف نیز پیش بینی می‌شود و این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌گردد.
 شایان ذکر است که امروز با نفوذ سامانه پرفشار و هوای سرد در نیمه شمالی و نوار غربی کشور دمای هوا کاهش دما می‌یابد که افت دما در شمال شرق کشور محسوس است.
 روزهای یکشنبه و دوشنبه درغالب مناطق کشور جو نسبتا پایدار بوده ودمای هوا بطور نسبی افزایش می‌یابد.
 طی روزهای شنبه ویکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمزمواج پیش بینی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]