اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236687011

چگونه بهتر اتو کشی کنیم

کد: 13951130236687011

https://goo.gl/eQ5kYG

، تهران , (اخبار رسمی): اتو کشی مرحله بسیار مهمی در تهیه و تولید پوشاک بوده و اگر یک اتو کشی خوب صورت گیرد نما و جلوه لباس به کلی تغییر می‌کند و می‌تواند بخشی از ایرادات لباس را جبران کند.

چگونه بهتر اتو کشی کنیم؟

اتو کشی مرحله بسیار مهمی در تهیه و تولید پوشاک است.اگر یک اتو کشی خوب صورت گیرد نما و جلوه لباس به کلی تغییر می کند و می تواند بخشی از ایرادات لباس را جبران کند.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت 20بافت، اتو کشی مرحله بسیار مهمی در تهیه و تولید پوشاک است و استفاده مناسب از آن و سایر تجهیزات دوخت مانند چرخ‌خیاطی ما را در بهبود دقت و سرعت کارمان یاری می‌کند.

اگر یک اتو کشی خوب صورت گیرد نما و جلوه لباس به کلی تغییر می کند و می تواند بخشی از ایرادات کار نهایی را جبران کند. یکی از کارهایی که در خیاطی های حرفه ای انجام می دهند این است که اتو همیشه دم دست آنان است و پس از دوخت هر درز در صورت نیاز آن را اتو می کنند. همیشه باید در  نظر داشت که پارچه های نازک و ظریف مانند پارچه های ابریشمی و یا نایلونی را باید بادمای پایین تر اتو نمود. در مقابل پارچه های نخی به دمای بالاتری نیازمندند.

می‌دانید که این دما را به واسطه درجه روی اتو می‌توانید تنظیم کنید، علامت Min یعنی کمترین دما و علامت Max به معنای بیشترین دماست و معمولا برای ذکر دمای متوسط از  Middleاستفاده می شود که برای پارچه های پشمی دمای معقولی است. نوع دیگری از نشانه گذاری دما نیز وجود دارد که بر اساس عدد تعیین می شود که طبعا کمترین عدد نشان دهنده دمای کم و عدد بزرگتر بیانگر دمای بالا است.

گاهی پیش می آید که تشخیص ضخامت و ظرافت جنس پارچه کار سختی است. برای این منظور ابتدا اتو را روی دمای معمولی قرار دهید. اگر پارچه داغ شد یعنی دما زیاد است و اگر چروک ها باز نشد دما را بیشتر نمائید.

فارغ از اینکه اتوی شما چه مارکی داشته باشد مهم این است که داغی آن قابل تنظیم باشد ، زودگرم شود ، بخار مناسب از خود خارج کند ، کف آن طوری باشد که روی لباس جا نیاندازد یا به عبارتی زود پارچه را نسوزاند ، اگر کف آن تفال یا سرامیک باشد بهتر است . واگر دگمه رسوب زدای اتوماتیک هم داشته باشد که ایده آل است . معمولا اتو های معمولی برای اتوی درزهای صاف بکار می روند .

اتو چیست؟

همانطور که حتما می دانید، اتو یک ابزار در کار خیاطی است که از طریق برق (یا در مواردی گاز و در گذشته از طریق ذغال) ایجاد گرما و بخار می نماید و از طریق سطح صاف زیرین خود چین و چروک های پارچه باز می گردد. در ایام قدیم که مکانیزم اتوها به این شکل نبوده و اتوها ذغالی بوده، بخاطر کمبود اتو و یا سختی اینکار و نبود زمان برای اتو کشی؛ افرادی که میخواستند لباس هایشان صاف باشد، در شب قبل لباس خود را کمی نمور کرده و آن را با دفت خاصی در زیر تشک خود قرار می دادند و صبح آن را بر می داشتند و لباس های نسبتا صافی را می داشتند. اما با شیرفت تکنولوژی امروزه اتوکشی کار بسیار ساده ایست.

اتو پرس:

نام دیگر این نوع اتو ها اتوی اتوشویی نیز هست. غالبا این اتوها دارای پایه نیز هستند اما نوع بدون پایه آن نیز وجود دارد. در تولید این نوع اتوهای تا بحال سعی شده به واسطه امکان تا شدن و سایر کار ها فضای کمتری را اشغال نماید. انواع دیگر آن که در خیاطی های بزرگ بکار گرفته می شود، دارای امکان تنظیم بخار اتوماتیک هستند و می توان چندین لایه پارچه را روی هم قرار داد و باهم آن را اتو نمود. معمولا از اتوپرس برای اتوکشی درز یا لباس استفاده می شود. اغلب از این اتو برای لباس عروس، لباس شب، پلیسه پارچه های پشمی و ... استفاده مناسبی می شود. قیمت بالاتر این نوع اتوها در گذشته موجب شده که کمتر خریداری شوند. اما امروزه با افزایش توان تولید این اتوها قیمت آن ها شکسته و قابل خریداری برای قشرهای مختلف می باشد. 

پارچه اتو:

یکی از چیزهایی که موجب بهبود اتوکشی و افزایش عمر پایه اتو می شود، استفاده از پارچه اتو است.با استفاده از پارچه اتو می توان از صدمه به میز و یا وسیله زیر دست جلوگیری  کرد. به علاوه می توان برای جلوگیری از کثیف شدن بالشتک و ژانت اتو از پارچه اتو استفاده نمود. حتما در نظر داشته باشید که پارچه اتو مانند کتان های کلفت باشد تا نسبت به گرما مقاوم باشد. اگر مایل باشید می توانید از الیاف پنبه ای برای ضخیم تر کردن زیر دست استفاده نمود. اما آنچه خیلی مهم است اینکه روکش را به وسیله بندهایی محکم نمایید تا در هنگام  اتو کشی جمع نشود و چروک خود را به پارچه منتقل نکند.

تخته سوزنی (ولولورت) :

برای اتو کردن پارچه های دارای پرز مانند پارچه مخملی با توجه به اینکه به خاطر صاف شدن پرز ها نمی توان مستقیما آن را اتو کرد، از وسیله ای به نام تخته سوزنی یا ولولورت استفاده نمود. البته واژه وِلوِت بورد صحیح تر است ولی بطور عامیانه به آن ولولورت گفته می شود. برای استفاده از تخته سوزنی باید پارچه مخملی را از طرف مخمل آن بر روی تخته سوزنی خواباند و سپس به آرامی و با بخار زیاد پارچه را از قسمت پشتی آن اتو نمود. حتما در نظر داشته باشید که دمای اتو زیاد نباشد زیرا پارچه را می سوزاند.

دستکش اتو کاری:

در مواقعی می خواهیم که قسمتی از لباس که آویزان است را اتو کنیم. در این حالت راحت تر است که دست خود را پشت آن حایل کنیم و سپس اتو کنیم. در این حالت استفاده از دستکش اتو بسیار ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

20 بافت

شرکت 20 بافت فعال در زمینه تحلیل و بررسی کالاهای تخصصی در حوزه نساجی و پوشاک می باشد و مخاطبان را به بهترین نوع خرید و کیفیت راهنمایی می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس