اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951202237796226

بورس قدم آهسته جلو می‌رود

کد: 13951202237796226

https://goo.gl/wIrG9a

، تهران , (اخبار رسمی): بورس تهران امروز معاملاتی متعادل و کم حجم داشت و در گروه خودرویی‌ها علاوه بر تداوم معاملات کد به کد و درون‌گروهی سهامداران عمده همچنان در انتظار ورود نقدینگی برای رونق معاملات این گروه است.

بورس قدم آهسته جلو می‌رود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 39 واحدى به رقم 77 هزار و 698 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 41 واحد افزایش عدد 15 هزار و 760 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 41 واحدی به رقم 85 هزار و 138 واحد رسید.

همچنین امروز دوشنبه دوم اسفند ماه 95 شاخص بازار اول با کاهش 37 واحدی عدد 55 هزار و 44 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 452 واحد افزایش به عدد 165 هزار و 959 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و پتروشیمی جم به ترتیب با 52، 21 و 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت فولاد خوزستان، مخابرات ایران، معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب با 39، 18 و 16 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

 بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 1 میلیارد و 607 میلیون و 202 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 649 میلیون و 668 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 50 هزار و 172 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک تجارت مواد اولیه دارویی البرز بالک، حق تقدم خرید سهام پارس خودرو، آلومراد، حمل‌ونقل پتروشیمی، حمل‌ونقل کوکا، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان، سیمان بجنورد، سیمان سفید نی‌ریز، شکر، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سیمان هرمزگان، داروسازی سبحان انکولوژی و حق تقدیم خرید سهام آن، پتروشیمی زاگرس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، دارویی و بهداشتی لقمان، صنعتی پارس مینو، محورسازان ایران‌خودرو، فرآورده‌های غذایی چهارمحال متوقف شدند.

امروز در سرمایه‌گذاری سایپا اندکی بیش از 18 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان و همچنین 17 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. 11 میلیون سهم فولاد آلیاژی ایران نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز با هدف تجمیع سهام امروز 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در این بازار همچنین اندکی بیش از 4 میلیون سهم بورس اوراق بهادار تهران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در بازار امروز سهم‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین که اغلب در بازار فرابورس به سر می‌برد، دوباره مورد توجه معامله‌گران کم سرمایه بازار قرار گرفته است، در عین حال در گروه پالایشی‌ها همزمان با توقف نمادهای معاملاتی شرکت‌های شاخص این گروه به منظور اعلام تعدیل عایدی برآوردی در بودجه‌های سال آینده امروز شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان در سقف کامل قیمت‌ها بود.

این شرکت نرخ تسعیر ارز برای سه ماهه پایانی امسال را معادل 32 هزار و 154 ریال پیش‌بینی کرده و نرخ میانگین نفت خام برای سه ماهه سوم امسال را 44.97 دلار برای هر بشکه و در سه ماهه پایانی بر اساس نرخ آذرماه نشریه پلتس معادل 47.42 دلار در هر بشکه ارزیابی کرده است.

این شرکت سود برآوردی هر سهم خود را در حالی که براساس عملکرد واقعی حسابرسی شده امسال معادل 266 ریال سود به ازای هر سهم در بودجه 95 پیش‌بینی کرده و این در حالی است در بودجه اولیه حسابرسی نشده این شرکت سود هر سهم معادل 291 ریال پیش‌بینی شده بود.

رفت و برگشت اغلب نمادهای معاملاتی بازار سهام برای اعلام بودجه‌های برآوردی در حالی با تعدیل‌های متفاوتی روبه‌رو است که این روزها بازار سهام حتی در برابر تعدیل مثبت فزاینده گروه‌های شاخص‌‌سازی همچون معدنی‌‌ها، فولادی‌ها و حتی خودروسازان به دلیل کمبود نقدینگی در گردش بازار رمقی برای سهامداری ندارند.

از این‌رو اعلام تعدیل مثبت هر یک از گروه‌ها و یا نمادهای معاملاتی به بازار در خوش‌بینانه‌ترین حالت به طور متوسط بهانه‌ای برای نوسان‌گیری 10 درصدی است.

امروز همچنین در میانه بازار سهام در حالی واکنش‌ها به نحوه واگذاری بلوک مدیریتی سرمایه‌گذاری ملی ایران از سوی بانک تجارت ادامه داشت که در جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که تعیین قیمت پایه 4253 ریالی به ازای هر سهم «ونیکی» در اعلامیه واگذاری این سهم دچار اشتباه تایپی بوده و قیمت اصلی این بلوک 2453 ریال به ازای هر سهم است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش تقریبی 14 واحدی به کانال 864 واحدی رسید.

در معاملات فرابورس سه شرکت پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین دو شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 1 میلیارد و 629 میلیون و 429 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 153 میلیون و 444 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 23 هزار و 431 نوبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه