اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238095763

پرورش ۵ نوع ماهی خاویاری در اصفهان

کد: 13951203238095763

https://goo.gl/iO8USx

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان محل پرورش پنج نوع ماهی خاویاری از گونه‎های استرلیاد، سیبری، چالباش، فیل ماهی و ازون برون است.

پرورش ۵ نوع ماهی خاویاری در اصفهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، محمدرضا عباسی اظهار داشت:‌ فرآیند تولید ماهیان خاویاری به صورت پایلوت در چهار شهرستان آران و بید گل، کاشان، اصفهان و خورو بیابانک صورت می‎گیرد.

وی بیان داشت: استان اصفهان یکی از استان‎های پیشگام در پرورش و تولید خاویار بوده به طوری که از سال ۱۳۹۰ با هدف تامین گوشت ماهی در کوتاه مدت و تولید خاویار در میان مدت مبادرت به اجرای پایلوت پرورش ماهیان خاویاری کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: این ماهیان در دریای خزر معمولا بعد از حدود ۱۴ سال به مرحله  تولید خاویار می‎رسند ولی در سامانه‎های پرورشی پیش‎بینی می‎شود این مدت به حدود هشت سال کاهش یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم طی سه الی چهار سال آینده شاهد اولین بهره‎برداری و برداشت خاویار در استان نیز باشیم.

عباسی اضافه کرد: توسعه صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری و تولید خاویار با توجه به ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های مطلوب در کشور می‎تواند تبعات اقتصادی و نیز به لحاظ ایجاد اشتغال و ارز اوری برای کشور داشته باشد و ایران از گذشته تاکنون در صنعت ماهیان خاویاری و صادرات خاویار از کشورهای پیشتاز بوده است.

وی گفت: استان ما پتانسیل  و ظرفیت‎های مناسبی برای پرورش ماهیان خاویاری را دارد و تمام واحدهای پرورشی دارای مجوز در استان اصفهان می‎توانند مبادرت به خرید بچه ماهیان کنند و در این خصوص سهمیه ای به هر واحد اختصاص  داده می شود که امید است امسال شاهد سهمیه بالاتر استان از بچه ماهیان خاویاری ارزشمند باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]