اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241337062

تهران جزو ده شهر پربازدید خاورمیانه؛ 300میلیون دلار درآمد از گردشگران

دبی پربازدیدترین شهر با بیشترین درآمد در جهان

کد: 13951214241337062

https://goo.gl/Hn1csj

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس آمارها، تهران ششمین شهر پر بازدید در خاور میانه و آفریقاست و با رشد 3.1 درصدی به درآمد 300 میلیون دلاری از گردشگران رسیده است.

تصویری زیبا از تهران

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی تور ایرانی، گردشگری ابزاری مناسب برای شناسایی سطح فرهنگ جوامع کلمه گردشگری از لغت turn گرفته‌شده که به معنای گشتن و ریشه در لغت turns دارد و به معنای دور زدن یا رفت‌وبرگشت بین مبدأ و مقصد است.

بر پایه این گزارش، این کلمه ابتدا از یونانی به اسپانیایی سپس به فرانسوی و درنهایت به انگلیسی راه پیداکرده و  اصطلاح یا کلمه لغت توریسم یا توریست برای اولین بار در سال 1937 به‌کاربرده شد که به معنای سفر به خارج از کشور با مدت‌زمان بیشتر از 24 ساعت است.

گردشگری سیاحت یا توریسم به‌طورکلی برای سفرهای تفریحی به‌کاربرده می‌شود؛ هرچند در این سال‌ها به هرگونه مسافرتی که شخص از محل کار یا زندگی خود دور می‌شود گردشگری می‌گویند. برای مثال امروز تور استانبول ترکیه و ... باهدف توریستی و گردشگری انجام می‌گیرد و معنای کامل توریست را القا می‌کند.

در مبحث گردشگری آنچه خیلی مهم است جاذبه‌ها و جلوه‌های طبیعی است و ارزش گردشگری را چندین برابر می‌کند؛ بنابراین این موضوع یکی از مهم‌ترین اشکال اکو توریسم که به معنای گردشگری طبیعی است را شامل می‌شود. اهمیت اکو توریسم یکی از اصلی‌ترین مبناهای گردشگری بر پایه طبیعت است. اکو توریسم کم‌ترین آسیب به فرهنگ و طبیعت را ایجاد می‌کند. 

اهمیت اکو توریسم زمانی مشخص می‌شود که شما بدانید که مدت‌زمان متوسط 50 درصد از اکو توریست‌های جهان حدود 8 تا 14 روز است که این میزان بر اساس آمارها گویای آن است که هر توریست بین 1000 تا 1500 دلار درآمد ارزی دارد.

در اینجا اهمیت گردش گردشگری به‌روشنی قابل‌درک است. بسیاری از کشورها هستند که بر روی این موضوع کارکرده و امروزه به یکی از قطب‌های این صنعت در جهان تبدیل شده‌اند.

باید گفته شود که با برنامه‌ریزی‌ها صحیح گردشگری نه‌تنها با طبیعت سازگاری داشته بلکه در مواقعی به بهبود آن نیز کمک می‌کند. باید گفته شود که انواع مختلفی از گردشگری‌ها را در جوامع داریم که از می‌توان از آن‌ها گردشگری طبیعی گردشگری درمانی گردشگری تفریحی و زمستانی اشاره کرد.

آمار گردشگری کشورهای جهان اگرچه هرساله گردشگران زیادی از لندن، نیویورک و پاریس بازدید می‌کنند ولی بااین‌حال هنوز هم محبوبیت این شهرها در برابر شهرهای آسیایی کم‌تر است. 

بر اساس گزارش نشریه «فوربس» بانکوک به همراه چند شهر آسیایی و خاورمیانه‌ای در لیست محبوب‌ترین شهرهای جهان قرار دارند و در این  آمارهای گردش جهانی در سال 2016، شهر بانکوک با 21.5 میلیون نفر بازدید رتبه نخست را از آن خودکرده است این در حالی است که لندن در سال 2016، 16.5 میلیون نفر بوده است. 

بر همین اساس ، تور دبی و تور استانبول و چند شهر دیگر از شلوغ‌ترین تورها در نقاط مختلف جهان است؛چراکه میزان گردشگر شهر دبی در سال 2016 به بیش از 15 میلیون بازدیدکننده رسیده است که آن را به یکی از پنج شهر محبوب جهان تبدیل کرده است. 

توکیو، سنگاپور، کوالالامپور و سئول نیز هرکدام بیش از 10 میلیون بازدیدکننده در سال 2016 داشته‌اند.

در این حوزه، باید بدانید که تهران در بین 10 شهر پربازدید خاورمیانه و افریقا قرار دارد و در لیست آن، در رتبه ششم واقع‌شده است. 

بازدیدکنندگان حدود 300 میلیون دلار در این شهر خرج کرده‌اند؛ که این بازدیدها نسبت به سال 2016، 3.1 درصد افزایش‌یافته است. این در حالی است که اگر به بازدیدهای تهران در یال 2009 تا 2016 نگاهی بندانیم، رشد بازدید از آن 13 درصد بوده است.

تور دبی در بین محبوب‌ترین تورهای خاورمیانه حرف نخست را می‌سازند که با توجه به آمار جهانی گردشگری، رشد آن در سال 2016، 15.27 درصد رسیده است. اگر نگاهی دقیق‌تر به این لیست بندانیم تور استانبول را مشاهده می‌کنیم. 

این شهر با آمار گردشگر 11.95 میلیون نفر بازدیدکننده در لیست ده شهر محبوب جهان قرارگرفته و مقام هشتم را به خود اختصاص داده است.

میزان درآمدات حاصل از صنعت گردشگری همان‌طور که در بالا مشخص شد، شهر بانکوک در لیست پربازدیدی‌ترین شهرهای جهان مقام اول را دارد ولی این به معنای بالا بودن درآمد آن نسبت به سایر شهرها نیست و قطعاً همه بازدیدکنندگان در شهرهای جهان به‌خوبی پول خرج نمی‌کنند. 

برای مثال تور دبی توری است که بازدیدکنندگان از آن بیشترین پول را خرج می‌کنند. در سال گذشته تنها در یک‌شب بازدیدکنندگان مبلغ 31.3 میلیارد دلار در دبی خرج کرده‌اند. ولی این رقم فاصله بسیار زیادی با 19.8 میلیارد دلاری دارد که بازدیدکنندگان در شهر لندن خرج کرده‌اند. باید گفته شود که شهر بانکوک با میزان درآمد 14.8 میلیارد دلار در لیست مقام چهارم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که درآمد ترکیه که بخش اعظمی از آن را تور استانبول تشکیل داده است حدود 20 میلیارد دلار است که نسبتاً رقم بزرگی است. البته این رقم میزان درآمد کل کشور را نشان می‌دهد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تور ایرانی

تور ایرانی , بانک تورهای داخلی و خارجی, برترین وب سایت رائه خدمات معرفی تور با امکانات عالی, معرفی انواع تور ایران و خارج از ایران با جزئیات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]