کد: 139912094936412844

هنر و انواع طراحی در آن

کد: 139912094936412844

https://bit.ly/3b1aZ8g

، (اخبار رسمی): یکی از اولین فعالیت هر هنرمند در روند پدید آوردن اثر هنری طراحی است. در مرحله طراحی، تغییر و تحولات ضروری «از اندیشه تا عمل» رخ می دهد.آنچه در طراحی اهمیت دارد جریان و روند خلق هنری یا شیوه هنرمندانه است.طراحی بیانگر ظرافت، خشونت، غم، شادی و به دیگر سخن، آینه تمام نمای مکنونات قلبی هنرمند است.

هنر و انواع طراحی در آن
طراحی و انواع آن

طراحی در ابتدا جزء وسایلی کمکی برای به تحقق رسیدن کار نهایی یا اثر هنری به شمار می آمد و نزد هنرمندان کار هنری مستقل تلقی نمی شد، امروزه اغلب طراحی ها مستقل بوده، نبوغ، سبک و روحیه ی خالق به گونه ای کامل و شخصی در آن نمودار می شود؛ از این رو، اهداف و عملکردها در ایجاد طراحی متفاوت بوده، می توان تمامی آنها را به دو گروه کلی تقسیم کرد:

گروه اول 

این گروه شامل طرح های تمرینی طراحان شرقی از جمله ایرانی ها مانند مشق و تکرار حروف خوش نویسی که به منظور آمادگی ذهن و دست طراح انجام می گیرد.

هم چنین آثاری که به مطالعه ی بخش ها و اجزای یک اثر نهایی مانند تابلو با مجسمه می پردازد.

طرح هایی که نشانگر نوعی روند و جریان خاص و جرقه های اولیه ی ایجاد و خلق یک اثر هنری یا حتی فنی هستند.

گروه دوم

این گروه به طور کلی شامل طرح هایی می شود که فقط با هدف ساخت طراحی، به مثابه ی یک کار هنری مستقل، انجام می گیرد، حتی اگر به موضوع و مفهوم خاصی اشاره نداشته باشد.

امروزه هنرمندان برای طراحی بسیار ارزش قائل اند، زیرا با توجه به تحولات گسترده در معنای طراحی، این هنر، اصل اساسی همه ی هنرهای تجسمی به شمار می آید.

به طور کلی تعاریف متعددی که از طراحی داده شده تنها گویای بخشی از ویژگی های آن است. خطوط و نشانه ها، اساس طراحی هستند. خطوط و نشانه ها به وسیله ی اشیای متحرک و اثرگذار (قلم، زغال، مداد و …) و با دست طراح، کشیده می شوند، از این رو یک حالت حرکت در تمامی آثار طراحی مشهود است.

انواع طراحی (اصطلاحات طراحی)

پیش طرح یا اسکیس (Sketch): عبارت است از نوعی طراحی اولیه، تند و مقدماتی (بدون ریزه کاری از یک ترکیب، یا بخشی از یک ترکیب، یا نمونه ای مقدماتی و غالبأ کوچک از یک نقاشی) که شناخت و تصور کلی از اثر در دست تهیه شکل می گیرد.

اتود یا مطالعه اجزاء (Study): عبارت است از طرح یا نقاشی از یک جزء، برای مثال بخشی از یک پیکره یا دست یا پارچه، به منظور مطالعه و استفاده از آن در یک ترکیب بندی بزرگ تر.

طرح خط خطی (Scribble drawing): طرحی سریع از حالت بدن و موضوعات دیگر است که در آن ابزار طراحی از روی کاغذ برداشته نمی شود.

روش خودکاری یا اتوماسیون (Automatism): در این روش چشم را می بندند و به دست مجال می دهند تا آزادانه و فارغ از هدایت آگاهانه، به کار طراحی بپردازد.

طراحی سرسری یا غیر ارادی (Doodle): بیشتر حالتی ناخودآگاه دارد مانند طرح هایی که هنگام صحبت های تلفنی کشیده می شوند یا طرح هایی که در حالتی کاملا ناخودآگاه حاصل خط خطی های بازی گونه باشد.

طراحی حالت یا طراحی بدن (Gestural drawing): نوعی طراحی است که هنرمند به طراحی از حرکات و حالات بدن می پردازد.

طراحی یا دیزاین (Design): طراحی به معنای دیزاین به طور کلی دارای دو مفهوم جداگانه است. مفهوم نخست، بر روند سازمان دهی «عناصر بصری»؛ (خط، رنگ، بافت، سطح و مانند آن) با تکیه بر «اصول طرح» (تعادل، ریتم، تناسب، هماهنگی، وحدت و نظایر آن) دلالت دارد و در معنای دوم و به طور کلی در اشاره به «هنر تجاری»، «طراحی صنعتی» و «گرافیک» به کار می رود.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با طراحی و انواع آن می‌توانند به سایت تخصصم اینه مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تخصصم اینه

سایت آگهی؛ سایت آگهی تخصصی؛ سایت آگهی تخصصم اینه؛ سایت آگهی تخصصی تخصصم اینه؛ - سایت آگهی برای معرفی تخصص، محصولات و خدمات تخصصی شما (معرفی تخصص شرکت ها، اشخاص و مخترعان) ------------------------------------------ درباه سایت آگهی تخصصم اینه سلام خدمت کاربران و متخصصین عزیز سایت آگهی تخصصم اینه – با توجه به نیاز کشور، برای ارتباط افراد متخصص و حل مشکل به دست افراد در زمینه های تخصصی، در این راستا تصمیم گرفتیم تا با راه اندازی سایت آگهی تخصصم اینه راهی آسان برای ارتباط صنعتگران، صاحبان شرکت ها، اشخاص و مخترعان عزیز را برقرار کرده، و حل مشکلات با دست متخصصین امر در کشور را فراهم نماییم.

منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی