اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912205054811047

تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

کد: 139912205054811047

https://bit.ly/3lgHMth

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیای فیلم های متحرک، همیشه بحث در مورد تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن وجود داشته است. اگر شما عضو هیچ یک از آن دنیاها نباشید، این احتمال وجود دارد که تصوری از تفاوت آن نداشته باشید. برای کسی که یک موشن گرافیست است، اشتباه گرفتن با یک انیماتور بسیار معمول است حتی اگر در ساخت انیمیشن کار نکند.

تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟
تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

در دنیای فیلم های متحرک، همیشه بحث در مورد تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن وجود داشته است. اگر شما عضو هیچ یک از آن دنیاها نباشید ، این احتمال وجود دارد که تصوری از تفاوت آن نداشته باشید. برای کسی که یک موشن گرافیست است ، اشتباه گرفتن با یک انیماتور بسیار معمول است حتی اگر در ساخت انیمیشن کار نکند.

حقیقت این است که ، در بسیاری از موارد ، در یک قطعه از محتوا، ممکن است هم از طراحی موشن گرافیک و هم از انیمیشن استفاده شود. مخصوصاً در تبلیغات. اما به منظور توضیح تفاوت این دو ، بررسی خواهیم کرد که چگونه هر یک هدف خاص خود را دارد.

یک جنبه بزرگ گیج کننده همه اینها، نحوه استفاده ویراستاران گرافیک آنلاین از اصطلاح "انیمیشن" برای حرکت دادن به اشکال و قطعات داده است. اصطلاح صحیح است اما فقط باعث می شود مرز بین این دو بسیار مبهم باشد. هم در موشن گرافیک و هم در انیمیشن ، وقتی به یک تصویر بصری استاتیک حرکت داده می شود ، "متحرک" است. البته ، برخی از متعصبان هاردکور می گویند در عوض "به آن حرکت دهید".

چه چیزهایی مشترک هستند؟

قبل از بررسی تفاوت بین این دو ، بیایید به نحوه شباهت آنها نگاهی بیندازیم. این به شما کمک می کند تا درک کنید که چرا آنها معمولاً در مکالمه اشتباه گرفته یا عوض می شوند. موشن گرافیک و انیمیشن فرم های هنری هستند که در آن به اشیا یا شخصیت ها حرکت داده می شود. این هنر گرفتن یک تصویر ایستا و زنده کردن آن است.

هر دو فرم هنری از یک نوع نرم افزار استفاده می کنند تا به نتایج مورد نیاز خود برسند. مایا ، افترافکت در میان دیگران. موشن گرافیک و انیمیشن نیز هر دو از دوازده اصل انیمیشن پیروی می کنند. این اصول مجموعه ای از قوانین بصری است که به هنرمندان کمک می کند تا اشیا را به روشی طبیعی زنده کنند. از تندرست گرفته تا غلتیدن و پریدن ، دوازده اصل در مورد هر جسم حرکت داده شده از طریق روند متحرک سازی آن اعمال می شود.

به یک معنا می توانید بگویید که موشن گرافیک و انیمیشن در واقع مکمل یکدیگر هستند.

تفاوت اصلی در جنبه قصه گویی است

بهترین راه برای توضیح چگونگی تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن ، دیدن آنها از طریق داستان هایی است که هرکدام قصد دارد روایت کند. داخل پرانتز، تعرفه های ساخت موشن گرافیک بسیار متفاوت هستند، و این تفاوت بسته به نوع موشن گرافیکی هست که تمایل به استفاده از آن را دارید. 

انیمیشن به طور کلی یک نمایش بصری از یک داستان با شخصیت ها و یک خط داستانی است که در آن اقدامات به اوج می رسد و سپس به نتیجه می رسد. این می تواند یک انیمیشن کوتاه ، یک فیلم انیمیشن تمام مدت دیزنی یا یک نمایش با شخصیت های متحرک باشد که یک داستان اطلاعاتی را روایت می کند.

موشن گرافیک  بیشتر مربوط به زندگی بخشیدن به چیزی است که معمولاً هیچ چیزی ندارد. به عنوان مثال اشکال داخل یک ارائه ، پس زمینه یک فیلم توضیح دهنده. کاربرد دیگر موشن گرافیک توضیح یک روند است. به عنوان مثال ، روشی که در آن یک محصول ساخته می شود و سپس برای مشتریان ارسال می شود.

مشابه تفاوت بین طراحی گرافیکی و تصویرگری

روش دیگر بررسی این است که موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک مربوط می شود در حالی که انیمیشن شباهت بیشتری به تصویرگری دارد.

طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق تصاویر توضیح می دهند و طراحان گرافیک حرکتی نیز همین کار را انجام می دهند اما با حرکت. تصویرگران یک داستان بصری ایجاد می کنند و انیماتورها به داستان زنده می شوند.

وقتی صحبت از مشتری درمورد تصمیم گیری در مورد نیاز به انیماتور یا طراح موشن گرافیک است ، باید دقیقاً آنچه را که می خواهد با کار تمام شده منتقل کند ، تجزیه و تحلیل کند. اگر آنچه آنها نیاز دارند یک نمایش بصری جذاب در مورد تلاش های فروش سال گذشته آنها باشد ، یک موشن گرافیست دقیقاً همان چیزی است که آنها نیاز دارند. اگر آنها می خواهند یک داستان متحرک احساسی از چگونگی تغییر محصولاتشان در زندگی مردم داشته باشند ، انیماتور مناسب تر خواهد بود.

در هر صورت ، طراح موشن گرافیک مستقیماً با یک موشن گرافیست کار می کند یا یکی است. از طرف دیگر ، انیماتور یا یک تصویرگر خواهد بود یا از نزدیک با یکی همکاری خواهد کرد. در داخل یک آژانس خلاق ، این نقش ها معمولاً بسیار مجزا هستند. بخش انیمیشن تصویرگرانی را ترسیم می کند که هنر را ترسیم می کنند در حالی که انیماتورها از این نرم افزار برای زنده کردن تصاویر استفاده می کنند. با سفارش انیمیشن در خورشید فیلم شما از مزایایی مثل مشاوره آنلاین برخوردار خواهید شد.

جلوه های بصری چطور؟

یک نقش طراحی دیگر وجود دارد که گاهی اوقات در دنیای انیمیشن و موشن گرافیک  نقش دارد. این نقش جلوه های بصری است. برای افرادی که در حوزه طراحی نیستند ، آسان است که گرافیک های حرکتی را با جلوه های بصری اشتباه بگیرند ، به هر حال دادن حرکتی یک جلوه بصری است.

واقعیت این است که جلوه های بصری چیزی کاملاً متفاوت هستند. نقش یک هنرمند جلوه های بصری افزودن غنای بصری به هر قطعه از کار ، اعم از فیلم انیمیشن یا زندگی واقعی است. هنرمندان جلوه های بصری به فضای صحنه ها می افزایند؛ با افزودن باران ، رنگ آمیزی آسمان یا تأکید بر منبع نور.

اگر به اعتبار هر نوع فیلم بنشینید، هر بار نقش هنرمندان جلوه های بصری را خواهید دید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه طلوع فیلم

موسسه طلوع خورشید پاکان با برند اختصاصی طلوع فیلم آماده ارائه انواع خدمات فیلمسازی ، تیزر تبلیغاتی ، فیلمبرداری ، عکاسی و انیمیشن می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | هنرهای تجسمی