اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009285585316177

آشنایی با کاربردی ترین اصطلاحات در صنعت طلا و جواهرسازی

کد: 140009285585316177

https://bit.ly/3sho0n6

، تهران , (اخبار رسمی): اگر برایتان جالب است که بدانید جواهر چیست، باید گفت که جواهرات اشیاء زینتی کوچکی هستند که در زیورآلاتی چون گردنبند، گوشواره، سنجاق و انگشتر استفاده می‌شوند. جواهر یکی از قدیمی ترین انواع مصنوعات از نظر باستان شناسان می باشد .

ریشه لغت جواهر و سرگذشت آن
آشنایی با کاربردی ترین اصطلاحات در صنعت طلا و جواهرسازی

در دوره های طراحی دستی آکادمی جواهرات اردوان آنوش با انواع سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی و انواع تراش های سنگ ها و با ریشه کلمه جواهرات آشنا می شوید

ریشه کلمه جواهر چیست ؟
ریشه‌ی کلمه‌ی جواهر یا همان (Jewelry)، که از ریشه‌ی فرانسوی آن که معادل jouel است، آمده است. و اما ریشه‌ی هر دو این کلمه‌ها از واژه لاتینی به نام Jocale آمده است. شکل نوشتاری کلمه‌ی جواهر در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی متفاوت است. این کلمه در انگلیسی آمریکایی به شکل jewelry نوشته می‌شود و در انگلیسی بریتانیایی، آفریقای جنوبی، ایرلندی، استرالیایی به شکل jewellery نوشته می‌شود.  در انگلیسی کانادایی هر دو این کلمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در گذشته جواهر مصارف مختلفی از جمله رفع بلا و جلوگیری از آسیب شیطان داشت و این باور وجود داشته که جواهرات قدرت اثبات بی‌گناهی دارند و یا می‌توانند پیشگویی کنند. دسته‌بندی جواهرات در گذشته فقط از روی رنگشان صورت می‌گرفت، به این شکل که به تمامی جواهراتِ به رنگ قرمز نام یاقوت، به رنگ سبز نام زمرد و به رنگ آبی نام یاقوت کبود اطلاق می‌شد.


عمر استفاده از زیور و جواهر ، در طول تاریخ چندهزار ساله بشریت ادامه داشته و اولین نشانه های استفاده از جواهرات به بیش از هفت هزار سال قبل می رسد. در این زیورها از صدفها و دیگر سنگ های زینتی زیبا استفاده می شده که در کنار جنبه های زیبایی و زیوری، با اعتقادات پزشکی و حتی جادویی همراه بوده است. این به دلیل تنوع رنگ و شکل سنگ ها بوده است که به آنها «گوهر» گفته می شود.
برخی معتقدند که گوهرها، انرژی مخصوص و خواص درمانی دارند و از آنها برای درمان دردها و امراض جسمی و روانی استفاده می کنند.حتی امروزه از سنگ ها در صنایع زیبایی، مانند رفع چین و چروک پوست استفاده می کنند. زیورآلات عموما از یک قطعه فلز گرانبها مثل طلا، نقره، پلاتین و یا سایر فلزها تهیه می شوند و زمانی که در آنها سنگ زینتی یا گوهر بکار می رود، به آن «جواهر» می گویند.

در دوره های طراحی دستی در آکادمی جواهرات اردوان آنوش با انواع سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی و انواع تراش های سنگ ها و با ریشه کلمه جواهرات آشنا می شوید


سنگ های مختلف در جواهرات سمبل چه هستند؟

سنگهای مختلفی که در جواهرات استفاده می شوند، به مرور زمان به صورت سمبل در آمده اند. مثلا برای درخواست ازدواج، معمولا از یک انگشتر الماس استفاده می شود. امروزه حتی در سرویسهای عروس از الماس استفاده می شود.یاقوت با رنگ قرمز معمولا به عنوان نشانه عشق و علاقه به طرف مقابل استفاده می شود و همچنین زمرد برای نشان دادن طبقه اجتماعی بالا مورد استفاده بوده و امروزه نیز به این منظور استفاده می شود.برای آشنایی بیشتر در سایت آکادمی جواهرات اردوان آنوش با خاصیت های سنگ آشنا می شوید

فرق طلا و جواهرات چیست؟
اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم که فرق طلا و جواهر در چیست باید در به ابتدا تعریف دقیقی از طلا بپردازیم. کلمه‌ی طلا در واقع به مصنوعاتی اطلاق می‌شود که به طور کلی از طلا و آلیاژ‌های آن ساخته شده باشد و در ساخت آن از هیچ نوع سنگ قیمتی استفاده نشده باشد. اما جواهر را می‌توان همان طلایی دانست که در مراحل طراحی و همچنین ساخت آن از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استفاده شده باشد. در بیشتر موارد وزن سنگ‌های استفاده شده در جواهرات از وزن طلای آن بیشتر است. حال به این نکته می‌رسیم که تفاوت جواهرات اصل و اتمی در چیست. باید بگوییم که سنگی که در ساخت جواهرات استفاده می‌شود می‌تواند اتمی و یا اصل باشد، اگر ازسنگ اتمی استفاده شود آن جواهر را اتمی می‌نامند و اگر از سنگ اصل استفاده شود به آن جواهر اصل می‌گویند. از دیگر تفاوت‌هایی که می‌توان بین طلا و جواهر برشمرد تفاوت در خرید و فروش آنها است.

 غزاله قاسمیان_مدرس آکادمی جواهرات اردوان آنوش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]