کد: 140102085944116713

آشنایی با بازار فرابورس

کد: 140102085944116713

https://bit.ly/3Ly4qtC

، شیراز , (اخبار رسمی): در سال های گذشته، بازار بورس ایران بسیار پر رونق بوده و نام این بازار بر زبان بسیاری از ایرانیان آمده است. شاید درکنار بورس، نام فرابورس را هم شنیده باشید

آشنایی با بازار فرابورس
آشنایی با بازار فرابورس

آشنایی با بازار فرابورس

آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید

در این لحظه، این سوال برایتان پیش می آید که فرابورس چیست و چه تفاوتی با بورس دارد؟ اگر بخواهیم تعریفی از این بازار داشته باشیم، باید بگوییم که این بازار با بازار بورس، متفاوت است. در ادامه می خواهیم به صورت کامل و جامع، این موضوع و مفاهیم مرتبط با آن را پوشش دهیم. اگر علاقه مند به دانستن اطلاعاتی درباره ی این بازار می باشید، لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فرابورس چیست؟

ابتدایی ترین موضوعی که باید در این محتوا بررسی شود، این می باشد که فرابورس چیست. در توصیف این بازار، باید گفت که در سال 1387 تاسیس شده و بازاری مجزا از بازار بورس می باشد. البته که در این بازار نیز مانند بورس، می توان به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار پرداخت اما شرکت هایی که در این بازار پذیرفته می شوند در مقایسه با بورس، دارای تفاوت هایی می باشند. در واقع شرکت هایی که در بازار بورس پذیرفته شده اند، شرایط دشوارتری را گذرانده اند و نظارت های سخت گیرانه تری بر آن ها حاکم است. همچنین این شرکت ها باید گزارش های بیشتری در طول سال ارائه نمایند. در کنار تمام این سختی ها، یکی از اصلی ترین مزایای سهام بورسی، این می باشد که سرمایه گذاری در آن ها، با ریسک کمتری همراه است. علت این موضوع نیز همین سخت گیری ها است.

در بازار فرابورس، شرکت هایی حضور دارند که علاقه مند به حضور در بازار سرمایه و افزایش نقدینگی می باشند اما شرایط لازم برای حضور در بازار بورس را ندارند. در واقع سازمان بورس اوراق بهادار با ارائه ی چنین بازاری، شرایط آسان تری برای ورود به بازار سرمایه برای شرکت های خاص را فراهم نموده است. برای دسترسی به سایت فرابورس، می توانید به این آدرس https://www.ifb.ir مراجعه نمایید.

مزایای ثبت و حضور در بازار فرابورس چیست؟

همانطور که در تیتر بالا بیان شد، شرایط حضور در بازار فرابورس بسیار آسان تر از بازار بورس می باشد. در واقع حضور در این بازار، دارای چند ویژگی می باشد. در زیر به این ویژگی ها اشاره شده است:

اولین ویژگی حضور در بازار فرابورس، شرایط پذیرش آسان در آن می باشد. در این بازار، از برخی شرایط حضور در بازار بورس، صرف نظر شده است تا شرکت ها، به صورت آسان تر وارد بازار سرمایه شوند. در این بازار، حداکثر یک ماه طول می کشد تا شرکت وارد شده، بتواند معاملات سهام فرابورس خود را آغاز نماید.

دومین ویژگی بازار فرابورس، تامین مالی ارزان می باشد. در واقع افرادی که در این بازار اقدام به سرمایه گذاری می کنند، سرمایه ی خود را پخش می کنند تا از ریسک معاملات خود، بکاهند.

سومین ویژگی موجود در بازار فرابورس، معافیت مالیاتی می باشد. برای شرکت هایی که در این بازار عضو هستند، معافیت مالیاتی 10 درصدی درآمد در نظر گرفته شده است که این موضوع خود می تواند یک ویژگی خوب محسوب شود.

از دیگر ویژگی هایی که این فرابورس ایران دارد، می توان به وثیقه گذاری سهام، امکان خروج از این بازار و عدم وجود داشتن حجم مبنا اشاره کرد.

انواع بازارهای موجود 

فرابورس امروز، دارای بازار های مختلفی می باشد که هر کدام با دیگری، تفاوت دارند. ساختار این بازار، از 4 بخش بازار اول، بازار دوم، بازار پایه و بازار سوم تشکیل شده است. در بازار اول که دارای سخت ترین شرایط عضویت است، ریسک سرمایه گذاری در آن کمتر از سایر بازار ها ست. دامنه ی نوسان این بازار حداکثر 10 درصد بوده و عضویت در آن، نیازمند شرایط خاص می باشد. بازار دوم، مقداری شباهت به بازار اول دارد اما سخت گیری موجود در آن از بازار اول کمتر است. معمولا شرکت های نوپا یا تازه تاسیس و زیان ده، به عضویت در این بازار ها در می آیند. بازار بعدی، بازار پایه می باشد که شرایط موجود در آن، ساده تر از بازار دوم می باشد. این بازار خود شامل سه دسته ی زرد، نارنجی و قرمز می باشد. این رنگ بندی ها بدین معنا می باشد که ریسک سرمایه گذاری در آن ها متفاوت است. زرد کمترین و قرمز بیشترین ریسک را به همراه دارد.

نکته ی جالب درباره ی رنگبندی بازار پایه، دامنه ی نوسان آن ها می باشد که به ترتیب 3، 2 و 1 می باشد. سرانجام بازار سوم، شرایط بسیار آسانی دارد و تنها با کارهای اداری می توان عضو این بازار شد. شرکت هایی که در شرف تاسیس می باشند، می توانند در این بازار اقدام به معاملات پذیره نویسی اوراق کنند.

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده بروکر آمارکتس amarketsکلیک کنید و 20% شارژ هدیه دریافت نمایید.

خرید سهام در فرابورس

شاید یکی از اشتباهاتی که افراد درباره ی فرابورس داشته باشند، این باشد که معامله و خرید سهام در فرابورس با بازار بورس متفاوت است. در حالی که چنین موضوع درست نمی باشد و شرایط معامله در این بازار، کاملا مشابه با بازار بورس می باشد. اگر کد سهامداری تهیه کرده اید و در بازار بورس اقدام به معامله کرده اید، می توانید به راحتی سهم هایی که در بازار فرابورس می باشند را خرید و فروش نمایید. کدال فرابورس، مجمع فرابورس، اطلاعیه فرابورس و … از جمله مفاهیمی می باشد که در این بازار مانند بازار بورس، کاربرد دارد. البته در این بازار، نماد فرابورس هم داریم که به وسیله ی کد بورسی یا کد فرابورس، می توان در آن معامله کرد. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و اطلاعات مناسبی را از این مقاله بدست آورده باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.