اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196344516177

زنی که راه را برای طراحان جواهرات امروزی هموار کردند

شارلوت ایزابلا نیومن

کد: 140105196344516177

https://bit.ly/3PcNb1T

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله زنی را که این راه را هموار ساختن بیشتر می شناسیم. با توجه به پیشرفت مد و لباس طراحی و ساخت زیورالات هم پیشرفت قابل توجهی داشته است. اگر فکر می‌کنید که ایجاد شغلی به‌عنوان یک طراح جواهر امروز چالش‌برانگیز است، تصور کنید ۵۰ سال پیش چگونه بود؟

شارلوت ایزابلا نیومن
شارلوت ایزابلا نیومن

شما با گذراندن دوره طراحی جواهرات در آکادمی اردوان آنوش می‌توانید راه خانم نیومن و تمام اساتید مطرح را ادامه دهید و در این صنعت جذاب حرفه‌ای شوید.

امروزه طراحی طلا و جواهرات طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. طراحی و ساخت زیورآلات کاری است که نیاز به چشمی تیزبین دارد. با توجه به پیشرفت مد و لباس طراحی و ساخت زیورالات هم پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اگر فکر می‌کنید که ایجاد شغلی به‌عنوان یک طراح جواهر امروز چالش‌برانگیز است، تصور کنید ۵۰ سال پیش چگونه بود؟

با این حال، زیورآلات یکی از هنرهایی است که زنان همیشه به آن علاقه داشته‌اند. به هر حال ما اولین پوشندگان آن هستیم و جواهرات اغلب با مد مرتبط هستند. احتمالاً چیزهای زیادی در مورد تاریخچه جواهرسازان زن نمی دانیم (و شاید هرگز) ندانیم. اما ما می دانیم که زنان حداقل در اواسط قرن نوزدهم بر آنچه زنان دیگر به عنوان تاج افتخار می‌پوشیدند، تأثیر می‌گذاشتند.

در این مقاله زنی را که این راه را هموار ساختن بیشتر می شناسیم.

شارلوت ایزابلا نیومن (1836-1920)

او راه را برای زنانی  هموار کرد. آنها او را خانم نیومن صدا کردند.

شارلوت نیومن با شروع کار خود در دهه 1860، زمانی که تجارت و تولید جواهرات فقط مردانه بود، جواهرات پرطرفداری تولید کرد و در نهایت، مغازه خود را در Savile Row اداره کرد. او روی جواهراتشش مهر “Mrs N” می‌زد. این روزها، این علامت به شدت کلکسیونی شده است و احتمالاً حتی بیشتر هم خواهد شد.

وی طراح و سازنده ماهری بود که برای تولید و طراحی جواهرات نفیس خود از طیف وسیعی از سبک‌های باستانی،از بیزانس تا احیای رنسانس، به صورتی که با سلیقه زمان خود سازگاری داشته باشد، استفاده می‌کرد. با توجه به علاقه اروپاییان به خصوص انگلیس‌ها به باستان و باستان شناسی، شهرت نیومن و جواهراتش دوچندان شد.

تا زمانی که این آویز ساخته شد، خانم نیومن حداقل 25 سال بود که در صنعت طلا و جواهرات جواهر تولید می کرد و به مدت 6 سال مغازه خود را اداره می‌کرد. مورخان جواهر، شارلوت ایزابلا نیومن را اولین زن مهم جواهرساز استودیویی می‌دانند. او که در چهار دهه آخر قرن نوزدهم در لندن فعال بود، شروع به کار برای جواهرساز جان بروگدن کرد.

او با جان بروگدن در پاریس در سال 1867 و در سال 1878، زمانی که به او نشان Legion d'Honneur اعطا شد، به نمایش گذاشت و حتی مدال افتخار خود را به عنوان یک همکار دریافت کرد.

پس از مرگ جان بروگدن همکار خانم نیومن در سال 1884، او کسب و کار خود را تأسیس کرد.

الیزه زورن کارلین، که یکی از سرپرستان Maker & Muse بود، می‌گوید: «او مغازه‌ای داشت و مردانی برای او کار می‌کردند. "این در آن زمان بسیار غیرعادی بود."

شما با گذراندن دوره طراحی جواهرات در آکادمی اردوان آنوش می توانید راه خانم نیومن و تمام اساتید مطرح را ادامه دهید و در این صنعت جذاب حرفه ای شوید.

غزاله قاسمیان

مدرس دوره ساخت آکادمی جواهرات اردوان آنوش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]