اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106056378819094

تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی

کد: 140106056378819094

https://bit.ly/3AQSPTk

، (اخبار رسمی): از آنجایی که کوهنوردی یکی از هیجان انگیز ترین و مسرت ترین ورزش هایی است که خطرات و مشکلاتی همراه خود دارد، مزایا و فوایدی دارد که سبب شده تا امروزه در بین عموم افراد و بخصوص جوانان محبوب شود.

تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی
معرفی تجهیزات کوهنوردی

کوهنوردی یکی از فعالیت‌ها و تفریحات مسرت بخش و هیجان انگیز و  جزو ورزش های هیجان آوری است که افراد زیادی یا به صورت انفرادی یا گروهی توسط تور طبیعت گردی و گروه های طبیعت گرد به طبیعت بکر می روند.

اگر به نکات و قوانین مورد نیاز کوهنوردی آشناییت کامل را نداشته باشید، کوهنوردی به همان اندازه ای که لذت بخش است می تواند برای شما خطرناک و دشوار باشد.

بعد از انتخاب مسیر و بررسی موقعیت و شرایط مکان مورد نظر با توجه به تعداد نفرات گروه می توانید تجهیزات خود را انتخاب نمایید. اگر به صورت انفرادی قصد کوهنوردی دارید باید تجهیزاتی انتخاب کنید که مورد نیاز و ضروری باشند تا در طی مسیر با مشکل مواجه نشوید.

تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی گروهی

بهتر است برنامه کوهنوردی خود را به صورت گروهی بچینید چرا که علاوه بر لذت بخش تر شدن سفرتان، در مواقعی که اتفاق یا خطری برایتان پیش بیاید بهتر می توانید آنرا مدیریت کنید. از مزیت های دیگر کوهنوردی گروهی امکان استفاده مشرک از وسایل و تجهیزات است.

در ادامه به بررسی تجهیزاتی که می توان به صورت گروهی در کوهنوردی استفاده کرد می پردازیم تا شما بتوانید در کمپ و کوهنوردی وسایل کمتری با خود حمل نمایید.

چادر کوهنوردی

از جمله تجهیزات بسیار مهم در کوهنوردی انفرادی و گروهی بشمار می رود که در برابر گرما و سرما و دیگر عوامل محیطی نظیر باران، نور مستقیم خورشید و گزش حشرات موزی از شما حفاظت می کند. چادر کوهنوردیتان را با توجه به محیط، شرایط دمایی، نوع سفر و تعداد نفرات گروه انتخاب کنید. اگر تعداد نفرات گروهتان 8 نفر است می توانید یک چادر 6 نفره و یک چادر 2 نفره انتخاب کنید و به صورت مشترک استفاده نمایید. با انتخاب و خرید بهترین چادر کوهنوردی، یک سفر خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

کفش کوهنوردی

در بین انواع مختلف کفش های کوهنوردی، بوت ها بهترین کفش های کوهنوردی بشمار می روند و امروزه بوت های ساق دار در بین کوهنوردان و طبیعت گردان محبوبیت زیادی دارند، چرا که با برخورداری از ساق بلند از مچ و ساق پاها محافظت می کنند. در هنگام خرید کفش کوهنوردی حتما یک سایز بیشتر از سایز کفش های روزمره انتخاب کنید و برای صعود و پیمایش در زمستان کفش های کوهنوردی سنگین و برای کوهنوردی سبک نیز کفش های نرم تر تهیه کنید.

کوله پشتی کوهنوردی

همان طور که همه ما می‌ دانیم کوله پشتی کوهنوردی یک وسیله ضروری و اولیه برای یک کوهنورد است. برای خرید کوله پشتی کوهنوردی فرد باید یک سری پارامترها را مد نظر قرار دهد تا در نهایت بتواند مناسب ترین آن را خریداری کند. امروزه انواع کوله پشتی های روزانه برای فعالیت کوهنوردی، دوچرخه سواری و یا حتی ورزش های زمستانی طراحی و تولید می شوند.

کاپشن کوهنوردی

یکی از مهم ترین لباس ها برای کوهنوردی کاپشن است. کاپشن بدن را در برابر یک سری عوامل بیرونی مثل برف، باد، باران و سرما محافظت می نماید. خرید کاپشن مناسب کوهنوردی استاندارد و مناسب مسئله بسیار مهمی است. برای خرید کاپشن کوهنوردی حتما باید به سایز آن توجه لازم را داشته باشید. هنگامی که قصد دارید سایز کاپشن کوهنوردی را امتحان کنید، سعی کنید لایه لایه لباس بپوشید. سایز کاپشنی انتخاب می کنید باید متناسب با سایز اندام شما باشد تا با پوشیدن دو لایه لباس در زیرکاپشن، آزادی عمل داشته باشید.

حجم و ابعاد کم تجهیزات سفر برای کوهنوردان اهمیت زیادی دارد. در هنگام خرید پوشاک کوهنوردی با بررسی جنس و ویژگی های آن می توانید به امکان کمتر شدن حجم لباس بخصوص کاپشن بپردازید. اغلب کاپشن های کوهنوردی پر حجم و ابعاد کمتری نسبت به سایر کاپشن ها دارند.

یکی از مهم ترین قابلیت های کاپشن کوهنوردی، تنفس پذیری می باشد. کاپشن الیاف، کاپشن پشمی پلار یا کاپشن پر به علت اینکه فضاهای آزادی در میان متریال خود دارند، تنفس پذیری قابل قبولی نیز دارند.به هنگام خرید کاپشن کوهنوردی باید رنگی را انتخاب کنید که روشن باشد. رنگ روشن علاوه بر زیبایی، اطمینان بسیار بیشتری از دیده شدن در شرایط بد آب و هوایی به شما می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]