اطلاعات تماس
  • 021661*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106056380517478

نحوه درست ساخت جرثقیل سقفی

مرگ کارگر شهرک صنعتی کاوه بر اثر مشکل فنی جرثقیل سقفی

کد: 140106056380517478

https://bit.ly/3dZsppB

، (اخبار رسمی): چندی پیش؛ یک کارگر در یکی از کارخانه‌‌های شهرک صنعتی کاوه در استان مرکزی بر اثر سقوط یک قطعه دو تنی از جرثقیل سقفی جان خود را از دست داد. نتیجه درست از این اتفاق سوگوار اهمیت دادن به مسائل فنی و تهیه جرثقیل سقفی از شرکت‌های حرفه‌ای و استاندارد است.

مرگ کارگر شهرک صنعتی کاوه بر اثر مشکل فنی جرثقیل سقفی
جرثقیل سقفی

چندی پیش بود که یک کارگر در یکی از کارخانه‌‌های شهرک صنعتی کاوه در استان مرکزی بر اثر سقوط یک قطعه دو تنی از جرثقیل سقفی جان خود را از دست داد.

محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی استان مرکزی در رابطه با این حادثه تاسف بار به رسانه‌ ها اعلام کرد: «کارخانه محل وقوع حادثه در شهرک صنعتی کاوه واقع است که پس از اعلام حادثه به اورژانس ۱۱۵، گروه‌ های نجات و امداد به محل حادثه اعزام شدند.»

ایشان همچنین افزود: «مشاهده شد کارگر جوانی حدودا ۳۵ ساله  حین کار در اثر سقوط یک قطعه دو تنی از جرثقیل سقفی به علت مشکل فنی جرثقیل به شدت مجروح شده است.»

این مقام انتظامی گفت که متاسفانه این فرد ساعتی بعد از انتقال به مرکز درمانی استان به علت شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد.

نمونه این حوادث تلخ را چندین بار همه ما متاسفانه هم شنیده و هم شاید تجربه آن در نزدیکی‌های ما صورت گرفته باشد. این دسته از حوادث غیر مترقبه اجتناب ناپذیر است، اما می شود با انتخاب درست از این حوادث تاسف بار جلوگیری کرد و اطمینان خاطری برای کارفرمایان و کارگران ایجاد کرد، اما برای انتخاب درست نیاز به اطلاعات درست و کافی و همینطور تجهیزات مطمئن داریم. در وهله اول شما باید بدانید جرثقیل سقفی چیست و چه کاربردی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

نحوه درست ساخت جرثقیل سقفی

به طور معمول ساخت جرثقیل سقفی به دو دسته جرثقیل سقفی تک پل و جرثقیل سقفی دو پل انجام می گیرد. در ساخت جرثقیل سقفی تک پل بالابر به طور معمول به صورت آویز در قسمت زیرین پل جرثقیل نصب می گردد و در مواردی هم بصورت وزن مقابل در کنار جان پل جرثقیل نصب می شود.

حداکثر ظرفیت تناژ جرثقیل سقفی دوپل و تک پل

 ظرفیت تناژ ساخت جرثقیل سقفی تک پل با توجه به دهانه قابل متغیر است و نمی توانیم برای آن محدودیتی قائل باشیم با توجه به این وضعیت توصیه می ‌شود که حداکثر تا ظرفیت ۱۰ تن و دهانه ی ۲۴ متر از جرثقیل سقفی تک پل استفاده شود زیرا در غیر اینصورت اضافه بر اینکه ابعاد پل به شدت بزرگ خواهد شد، ساخت جرثقیل نیز غیر اقتصادی می ‌شود.

همانطور که در بالا اشاره شد از دهانه ۲۴ متر و ظرفیت ۱۰ تن به بالا از جرثقیل سقفی دو پل استفاده می‌شود که در اینصورت می ‌توان تا دهانه ی ۳۵ متر و ظرفیت ۳۰۰ تن از این نوع جرثقیل استفاده کرد، کاربرد های جرثقیل سقفی دو پل بسیار زیاد است و از صنایع کوچک گرفته تا صنایع سنگین همچون فولادسازی، کشتی سازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع قرار گیری وینچ در ساخت جرثقیل سقفی دو پل بسته به نیاز و کاربری مشتری متفاوت است که معمولا بصورت رونشین بر روی پل قرار می‌گیرد.

انواع جرثقیل سقفی و کاربرد های آن‌ها

جرثقیل های دروازه ‌ای  نیز مانند دیگر مدل ‌های جرثقیل دارای انواع گوناگون و متفاوتی است، کاربری های استفاده از انواع جرثقیل دروازه ‌ای را می ‌توان به صنایع ذوب، بنادر، صنایع فولاد، راه آهن و غیره اشاره کرد که بسته به نیاز مشتری در اندازه ‌ها و دهانه‌های متفاوتی ساخته می ‌شود. جرثقیل دروازه ای دو پل، جرثقیل دروازه‌ ای تک پل، جرثقیل نیمه ‌دروازه ای، جرثقیل دروازه‌ ای با کنسول در طرفین، جرثقیل دروازه ‌ای چرخ لاستیکی از پرکاربرد ترین و معروف ترین انواع جرثقیل هستند

نحوه ساخت و طراحی جرثقیل دروازه‌‌ای مانند جرثقیل سقفی بوده با این تفاوت که انتقال بار از طریق ستون ‌های خود جرثقیل صورت می ‌گیرد و راهبر‌ های طولی  در زیر ستون ‌ها قرار می‌ گیرند. خط برق طولی همچنین به طور معمول از طریق کابل جمع کن که می ‌تواند به صورت فنری و یا موتوردار باشد وظیفه جمع آوری کابل طولی را بر عهده دارد.

در جرثقیل دروازه‌ ای تک پل می ‌توان تا تناژ ۱۰ تن و دهانه ۲۴ متر مورد استفاده قرار بگیرد، جرثقیل‌‌های دروازه ‌ای که اصولا در بنادر جهت تخلیه بار مورد استفاده قرار می ‌گیرد معمولا دارای یک کنسول بلند می ‌باشد از این رو به جهت حفظ تعادل جرثقیل از وزنه مقابل و انواع سیم بکسل در جهت غلبه بر نیروها و حفظ تعادل جرثقیل استفاده می ‌گردد.

ساخت و طراحی انواع جرثقیل‌‌های سالنی از قبیل ساخت جرثقیل ‌های سقفی و دروازه‌ای، جرثقیل بازویی، جرثقیل آویز، جرثقیل دیواری، جرثقیل مونوریل، جرثقیل‌‌های با گروه کاری بالا مخصوص صنایع سنگین همچون فولاد‌سازی، صنایع کشتی‌سازی، کارخانه جات سیمان، صنایع معدنی و... توسط تیم متخصص شرکت توسعه سازه و فلز دانیال صنعت با انواع وینچ‌ های بالابر و کشنده با توجه به نیاز و کاربری مشتری انجام می‌ گردد.

جهت سفارش و استعلام قیمت  به سایت شرکت دانیال صنعت مراجعه کنید و یا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الو آهن

سایت شرکت به آدرس: https://www.tektronix.ir/

اطلاعات تماس
  • 021661*****
[نمایش اطلاعات]